Jump to content

Vraagje

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo beste mensen,

Het is weer een tijdje geleden dat ik actief was op dit forum.. Maar ik had graag advies van jullie 'experts'.. :D

Ik ben namelijk van plan om een playstation te kopen, vooral om alle versies van GTA te kunnen spelen, maar ik ben aan het twijfelen tussen een PS II en een PS III.

Wat is het beste om te kopen als ik alle GTA-spellen wil spelen? Kan een PS III ook spellen van een PS II aan? Zit er veel verschil tussen die 2 qua kwaliteit, grafische beelden, mate van snelheid?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.. :$

Gr,

Lella

Geplaatst:

met ps III kan je normaal alle ps II spellen spelen, alhoewel ik gehoord heb dat de nieuwe ps III s toch geen ps2 spellen meer aankunnen :Y

in elk geval, met ps2 kun je geen ps 3 spellen spelen, en de ps3 is next gen en heeft harde schijf.

dus ga voor ps3!

Geplaatst:
Hallo beste mensen,

Het is weer een tijdje geleden dat ik actief was op dit forum.. Maar ik had graag advies van jullie 'experts'.. :D

Ik ben namelijk van plan om een playstation te kopen, vooral om alle versies van GTA te kunnen spelen, maar ik ben aan het twijfelen tussen een PS II en een PS III.

Wat is het beste om te kopen als ik alle GTA-spellen wil spelen? Kan een PS III ook spellen van een PS II aan? Zit er veel verschil tussen die 2 qua kwaliteit, grafische beelden, mate van snelheid?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.. :$

Gr,

Lella

De PS3 is een next generation console. Wat inhoud dat er een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd ten opzichte van zijn oudere broer de ps2.

PS3 is gericht op de nieuwere spellen die veel meer kwaliteit bieden in de graphics en geluid. Ook is de PS3 volgens mij backwards compatible wat inhoud dat hij ps2 games kan afdraaien.

Iedergeval zou ik voor de PS3 gaan als je een leuke console wil aanschaffen al powned de Wii :D

Geplaatst:
De PS3 is een next generation console. Wat inhoud dat er een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd ten opzichte van zijn oudere broer de ps2.

PS3 is gericht op de nieuwere spellen die veel meer kwaliteit bieden in de graphics en geluid. Ook is de PS3 volgens mij backwards compatible wat inhoud dat hij ps2 games kan afdraaien.

Iedergeval zou ik voor de PS3 gaan als je een leuke console wil aanschaffen al powned de Wii :D

Maar een PS 2 biedt toch ook een volwaardige kwaliteit of niet?

Thanks for your comment!

Geplaatst:
met ps III kan je normaal alle ps II spellen spelen, alhoewel ik gehoord heb dat de nieuwe ps III s toch geen ps2 spellen meer aankunnen :Y

in elk geval, met ps2 kun je geen ps 3 spellen spelen, en de ps3 is next gen en heeft harde schijf.

dus ga voor ps3!

Dus de PS 3 kan geen spellen v.d. PS 2 aan? Huh?

Geplaatst:

Maar een PS 2 biedt toch ook een volwaardige kwaliteit of niet?

Thanks for your comment!

De grafische kwaliteit van de PS2 ligt inderdaad nog vrij hoog, de PS3 ziet er echter veel realistischer en gedetailleerder uit, bijna alsof je TV kijkt ;) Maar voor de gameplay van bijvoorbeeld GTA maakt dit niet heel veel uit. Als je echter GTA IV wil spelen zul je een PS3 moeten aanschaffen, en het is nogal zonde eerst de PS2 en dan de PS3 te kopen :)

Geplaatst:

dus ga voor ps3!

Dus de PS 3 kan geen spellen v.d. PS 2 aan? Huh?

Ik heb gehoord dat, dat alleen bij de goedkope versie van de Ps3 is. Die kan namelijk geen Ps2 spellen afspelen.

de duurdere versie die ongv 600 euro is die kan wel Ps2 spellen afdraaien maar de goedkopere niet. :7

Opzich echt belachelijk want nu moet je gelijk een duurdere aanschaffen maargoed. Ik zou zeggen ga zeker voor een Ps3. Want dan kan je in de toekomst ook nog Gta IV spelen en je hebt een Next-gen console :Y

Geplaatst:

Er zijn twee versies van de PS3; De 60GB versie, en de 40GB versie. Toen de PS3 uitkwam was het de bedoeling van Sony alleen de 60GB versie in Europa op de markt te brengen. Nu, de verkoopcijfers van de PS3 na de release waren nogal slecht, dus heeft Sony besloten de 40GB versie op de markt te brengen, die een stuk goedkoper is. De 60GB is daarmee van de markt verdwenen, en is nieuw niet meer te krijgen.

De 60GB versie kon nagenoeg alle PS2 games spelen, maar niet alle. De 40GB versie van de PS3 heeft een andere softwareversie, en kan geen enkele PS2 game meer spelen. Opzich is dat jammer, omdat de keuze van PS3 games nog steeds redelijk beperkt is, en qua prijs vallen de games ook erg tegen. Commercieel gezien is dat natuurlijk erg slim van Sony, maar ze gaan de fout in door het niet uitbrengen van nieuwe games voor de PS3.

Feit is dat zelfs Sony nog niet precies weet waar de PS3 toe in staat is, en daarom zijn een heleboel games nog steeds vergelijkbaar met de Xbox 360, qua graphics. Ze weten wel dat de PS3 in staat is bijna foto-realistische games aan te kunnen, maar er is nog geen game-producent die dat soort games maakt, en bovendien is de ontwikkeling ervan nog steeds erg duur. In combinatie met een flatscreen tv, en HDMI, haal je het beste uit de PS3.

Zie de aanschaf van een PS3 dan ook als inverstering in de toekomst. Straks, in de komende jaren, zullen er steeds meer games komen voor de PS3, en zal de gemiddelde prijs van games ook dalen. Bovendien koop je niet alleen game-console, maar ook een Blu-ray speler. Blu-ray is de opvolger van de DVD, en geeft een veel hogere kwaliteit.

Voor mij zou de keuze dus duidelijk zijn, ik zou een PS3 kopen, ookal is het duurder, en is het games aanbod momenteel nog wat klein...

Dan nog even een berichtje als moderator hier;

@ Lella:

Het is niet nodig elk bericht met dikgedrukte tekst te plaatsen, gewone tekst is ook prima te lezen, en het komt nogal schreeuwerig over.

Daarnaast mag je niet dubbelposten op het forum. Als je nog wat wilt toevoegen in je bericht kan je gebruikt maken van de "Edit" knop. Daarmee kan je je bericht wijzigen en dingen toevoegen.

Geplaatst:

ik zal het makkelijk houden voor je, ga voor de ''duurdere versie'' van de ps3, deze kan PS2 games gewoon aan.

er zijn btw nog redelijk wat games die het uiterste vroegen van de PS2, dit merkte ik soms ook bij GTA san andreas, je krijgt weleens frame drops waarbij het spel wat slomer gaat etc etc.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...