Jump to content

Gradient Overlay

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik probeer iets te maken, maar met de Gradient Overlay probeer ik een kleurovergang te kiezen en toch blijf het grijs.

Dus ik druk op dat overgang van zwart wit en ik druk daar op een gradient en toch blijft het een grijswaarde. Weet er iemand wat ik verkeerd doe ?

Foto

Bewerkt: door C. Vialpando
Ik probeer iets te maken maat met de Gradient Overlay probeer ik een kleurovergang te kiezen, maar toch blijf het grijs.

Dus ik druk op dat overgang van blauw lichtblauw blauw en ik druk daar op een gradient en toch blijft het grijs. Weet er iemand wat ik verkeerd doe ?

Foto

Ik zie in je screen dat je nogsteeds de grijze gradient hebt geselecteerd, druk je wel hard genoeg op het blauwe vakje? xD En anders moet je even bij New Document erop letten dat RGB Colors ofzo aanstaat en niet Grayscale :)

EDIT: Waarom heb je trouwens het rondje met je PenTool gemaakt? Maak het eens gewoon met je Marquee tool, misschien ligt het aan de mask ofzo die eropzit.

Bewerkt: door AwiVC

Ik weet niet hoe ik jou zou kunnen bedanken ;) !

_O_

PS. Ik ben nog nieuw met PS ;).

Edit: Hoe moet ik dat dan doen met marque tool ?

Bewerkt: door C. Vialpando
Geplaatst:
Ik weet niet hoe ik jou zou kunnen bedanken ;) !

_O_

PS. Ik ben nog nieuw met PS ;).

Edit: Hoe moet ik dat dan doen met marque tool ?

Dat is eigenlijk heel makkelijk, eerst selecteer je de Eliptical Marquee Tool, ik heb even een screen voor je gemaakt waar die zou moeten staan en welke instellingen in het balkje boven je zou moeten gebruiken: vianogwatmarqueewi0.jpg.

Nu maak je een mooie ronde selectie, om een selectie in goede verhoudingen te laten kan je tijdens het slepen (selecteren) de SHIFT-toets ingedrukt houden. Als het goed is heb je nu dit: (Ik heb ook alvast wat verdere stappen aangekruist) Klikkie, te groot plaatje

Dan klik je dus de gradient tool aan die in de screen boven staat en kijk je even of het icoontje wat roodomrand is wel is aangeklikt, dit zorgt ervoor dat je gradient van de ene naar de andere kant gaat en niet als een rondje of iets in je selectie komt.

Nu wil jij andere kleuren dus dan klik je 2 keer op het langwerpige balkje helemaal boven waar nu een zwart naar witte gradient staat, dan krijg je dit scherm:

Klik voor scherm

Als je nu de kleuren van een bepaalde gradient aan wil passen dan is dat heel simpel te doen door een stiftje onderaan de lijn aan te klikken en dan linksonder het bijbehorende vakje waar Color: voorstaat te dubbelklikken. Om de zwart naar witte gradient te veranderen is nog simpeler, hiervoor verander je gewoon je standaard kleuren in je Toolbar helemaal onderaan ;)

Om nu de gradient in je selectie te gooien trek je gewoon een lijn van onder naar boven, boven naar onder, links naar rechts, rechts naar links, noordwesten naar zuidoosten, wat je maar wil xD

Ik hoop dat je het wat beter snapt nu :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...