Lantyz Geplaatst: 26 januari 2005 Rapport Geplaatst: 26 januari 2005 Oorspronkelijk waren dit, zoals hierboven al gezegd, manieren om het testen van een spel makkelijker te maken. Ik rotzooi zelf wel 's met game-editors en weet dat codes (en trainers) behoorlijk handig zijn hierbij. Ik zou tijdens het maken van GTA2 maps niet zonder de debug-keys kunnen. Later is er iemand op het idee gekomen om die codes in het spel te laten staan, en ze te verspreiden. Hierna zijn codes uitgebouwd tot 'extraatje', want codes waardoor er bijvoorbeeld alleen maar rose auto's door GTA VC rijden heeft natuurlijk geen enkele functie bij het testen van het spel. Codes helpen gewoon wanneer je echt niet meer verder kunt in een spel, en je geen zin hebt om dagenlang met hetzelfde bezig te zijn (of dus gewoon als lollig extraatje). En GTA SA is natuurlijk uiteindelijk uitgebreidt getest zonder codes. Reageren
Baffie Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2005 Maakt de uitgever (R* van SA bijvoorbeeld) de codes ook bekend, of moeten de mensen daar zélf maar achter komen? Reageren
Lantyz Geplaatst: 27 januari 2005 Rapport Geplaatst: 27 januari 2005 Gewoonlijk worden ze bekend gemaakt, maar niet altijd. Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf achter een code te komen. Reageren
Baffie Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2005 Lijkt me erg lastig, bij PS2 en X-Box is er nog wel achter te komen door gewoon combinaties te gaan maken met de weinige knoppen die er op zitten, bij een toetsenbord heb je zoveel toetsen dat het bijna ondoenlijk is om ze te 'raden' Reageren
jojogta3 Geplaatst: 28 januari 2005 Rapport Geplaatst: 28 januari 2005 codes zitten in een spel voor de extra fun ofzo denk ik Reageren
MrKooKie Geplaatst: 28 januari 2005 Rapport Geplaatst: 28 januari 2005 cheat betekent ; valsspelen chetas zijn dus gewoon om vals te spele :rolleyes: Wie is er nou stom genoeg om zichzelf voor de gek te houden :huh: --> Niet allemaal tegelijk!! Reageren
-Spijker- Geplaatst: 29 januari 2005 Rapport Geplaatst: 29 januari 2005 Bijvoorbeeld, ik zit nu in een moeilijke missie van SA/ VC, dan kan ik echt echt niks meer doen. Geen typs helemaal niks, dan heb je eigelijk cheats nodig. Als je cheats gebruikt is het veel makkelijker en lollig. Als ik in dat missie een maand vast zat. En op het einde van SA/VC is er een leuke missie, zou ik codes nodig hebben. Op het einde is het ook leuk om cheats te gebruiken, maar ik ben het een beetje met je eens... Maar de makers vinden het een moeilijk spel om uit te spelen, dus maken ze cheats. --Wat maakt het uit als mensen met cheats of zonder cheats spelen? Het is gewoon huns mening toch?-- Reageren
Sand-Rock Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Robienske zei me eens dat dat alleen dient om een spel te testen :o niets 100% of level stuck alleen testen achteraf is het ook niet meer mogelijk om die cheats weg te halen want het spel is al geprogrameert ( mischien wel mogelijk , maar weet het niet ) Reageren
bjorn13 Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 cheats zijn the best :lol: Reageren
.Syfes Geplaatst: 11 april 2006 Rapport Geplaatst: 11 april 2006 Ik ben pas na gaan denken over cheats&codes in een spel, ik snap niet dat de uitgever van het spel cheats en codes in een spel zet. Als bijvoorbeeld Rockstar nu helemaal niks geen codes&cheats in San Andreas zet, dan is het toch veel meer een uitdaging om te spelen, je kunt evenwel wel zonder cheats spelen, maar de mogelijkheid is er wel. Weet iemand misschien waarom er in (bijna) elk spel wel de mogelijkheid is om te cheaten? Ze willen de gamers het makkelijker maken,voor de missies en al de rest. Reageren
-Karel- Geplaatst: 13 april 2006 Rapport Geplaatst: 13 april 2006 ik denk dat somigeige cheats (niet roze auto's en zo) nodig zij om het spel te runne BV de auto spawn cheats zetten ergens zo'n auto neer waar er normaal geen staat dit gebeurt ook vaak in een missie dus mischien kan het dat de computer de cheat in voerd om daar een auto neer te planten sommige(de meeste bij GTA) zijn voor de lol denk ik Reageren
Blu3ice Geplaatst: 14 april 2006 Rapport Geplaatst: 14 april 2006 (bewerkt) Dit is omdat spelontwikkelaars hun spellen willen uittesten, en ze willen vlug naar bijvoorbeeld het laatste level gaan. Omdat ze niet level voor level willen spelen, implementeren ze cheats. Bewerkt: 14 april 2006 door Blu3ice Reageren
Silverwing Geplaatst: 16 april 2006 Rapport Geplaatst: 16 april 2006 Als je het spel één of meerdere keren hebt uitgespeeld, ga je op je volgende data wel eens een cheat data doen voor de verandering. Zelf doe ik het ookaltijd, als ik het al eens heb uitgespeeld dan start ik een nieuwe data waar ik me er gewoon op los cheat. Cheats zijn er ingesteld voor het plezier eigenlijk. Het geeft nog een extra kick aan het spel, want je kunt bijvoorbeeld bij GTA SA met auto's vliegen wat je nooit anders zou kunnen gedaan hebben. Ik denk niet dat men dat op de manier van Blu3ice hebben gedaan, want de gamemakers kunnen makkelijk gewoon naar een missie naar toespawnen voor iets te testen oid. En als ze het zo zouden gedaan hebben, zouden ze er de cheats nog kunnen uitgehaald hebben.. Reageren
Schno009 Geplaatst: 16 april 2006 Rapport Geplaatst: 16 april 2006 ik denk dat de cheat functie in sa er gewoon voor het testen in zit, en bij de release zo gemaakt is dat je dán de 100% niet meer kunt halen Reageren
Rullez Geplaatst: 19 april 2006 Rapport Geplaatst: 19 april 2006 niet iedereen goed is in en spel dus maken ze het iets makelijker Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.