Jump to content

Nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo beste leden

Ik krijg van mijn ouders een nieuwe PC! Nu hadden we een aanbieding gezien en nu wou ik even vragen aan jullie of dit een goede PC is.

• processor : Intel Pentium DualCore E2140
  • geheugen 1024 MB , harddisk 500 GB
  • DVD RW DL , HP afstandsbediening
  • ATI HD 2400 PRO , VGA/DVI en TV out
  • 256 MB dedicated videogeheugen
  • wireless LAN 802.11 b/g
  • draadloze muis en toetsenbord
  • 5 x USB 2.0 , cardreader en FireWire
  • Microsoft Windows Vista Home Premium

In het begin dacht ik dat er geen video kaart in zat of is dat: 256 MB dedicated videogeheugen of ATI HD 2400 PRO , VGA/DVI en TV out of zit die er helemaal niet bij?

Dit is een desktop PC eerst wou ik een laptop maar dan is toch niet zo handig!

En is dit een goede PC om redelijk goed te kunnen gamen dan denk ik aan GTA San Andreas?

Avast bedankt

MVG,

Omar

Bewerkt: door -Omar-
Geplaatst:

Nee, niet voor spellen bedoelt volgens mij. Vista neemt geen spellen aan volgens mij :7

Maar kan nog proberen en eraf gooien en XP erop zetten :D

Groeten Tim

ATI HD 2400 PRO <dat is de videokaart // 265 mb> is het geheugen van de videokaart

hiermee draai je zeker Gta San Andreas. maar nieuwere spellen zoals Cod4 & Crysis draait hij niet zo makelijk meer

maar ik raad je het aan om de onderdelen zelft uit te kiezen.

je zegt gewoon het budget dan kijken wij watvoor spullen erin kunnen

Bewerkt: door osmgek11
Geplaatst:
Nee, niet voor spellen bedoelt volgens mij. Vista neemt geen spellen aan volgens mij :7

Groeten Tim

Jawel alleen met sommige wat moeilijker.

ATI HD 2400 PRO <dat is de videokaart // 265 mb> is het geheugen van de videokaart

hiermee draai je zeker Gta San Andreas. maar nieuwere spellen zoals Cod4 & Crysis draait hij niet zo makelijk meer

Niet waar, ik had die kaart GTA: SA lagt. Zelfs op de aller laagste settings. Het is geen gamerskaart, zelfs niet voor De Sims2 oid.

Niet om je af te kraken Omar, maar die pc is nogal bagger. Overdreven grote HDD met een slechte CPU (Processor) en GPU (Videokaart).

Wat is je budget? Ik denk dat je beter zelf wat kan samenstellen. Ik gok dat deze pc rond de 600 euro zit?

Geplaatst:

Groeten Tim

Jawel alleen met sommige wat moeilijker.

Niet waar, ik had die kaart GTA: SA lagt. Zelfs op de aller laagste settings. Het is geen gamerskaart, zelfs niet voor De Sims2 oid.

Niet om je af te kraken Omar, maar die pc is nogal bagger. Overdreven grote HDD met een slechte CPU (Processor) en GPU (Videokaart).

Wat is je budget? Ik denk dat je beter zelf wat kan samenstellen. Ik gok dat deze pc rond de 600 euro zit?

Oké, die PC word het dus niet. En ik kan zelf geen PC in elkaar zetten (van me ouders mag dat ook niet). Heeft iemand anders nog een goede PC gezien rond de 1100 euro waar ik wel goed op kan gamen?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst:

Waarom mag je hem niet zelf in elkaar zetten? Krijg je beter spul voor minder geld. Is het misschien ivm garantie? Zo ja, geen probleem. Laat hem assembleren ( in elkaar zetten), als ie kapot gaat repareren hun hem (hangt ervan af welk pakket, 48,99 is de goedkoopste op Azerty voor assemblage + 1 jaar garantie). Ik kan wel een computer voor je in elkaar zetten alleen als het niet van je ouders mag heeft het niet zoveel zin om er tijd in te steken.

Geplaatst:

Is deze PC toevallig een laptop?

Er staat namelijk in de specificaties dat de videokaart 256 MB dedicated RAM heeft. Dat betekend dat de videokaart geen geheugen heeft en het gewoon afsnoept van je normale geheugen.

Als deze PC 1100 euro kost dan wordt je behoorlijk opgelicht. Voor het zelfde geld heb je namelijk een veel betere PC. Ook voor een laptop zou je vergelijkbaar voor minder moeten kunnen kopen.

Nee deze PC is geen 1100 euro :7 . En nee het is ook geen laptop het is een desktop en hij is 849 euro. En hartelijk bedankt Xgaming maar als ik dat zou doen zou mijn oom het in elkaar zetten.

Maar ik bedoel dat ons budget ongeveer 1100 euro is. Zou je daar een beetje een goede PC voor kunnen kopen zo welke en waar?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Bewerkt: door -Omar-
Geplaatst:

Nou volgens mij kun je voor 1100 euro je droom pc samenstellen :)

Ik heb even wat voor je opgezocht op de site van Paradigit. En vond deze pc:

Klik

Er zit een quad core processortje in, nou al stukken beter dan die dual core uit je eerste post. :puh:

4 GB RAM; lijkt me ook meer dan voldoende.

1 TB Hardeschrijf; ook genoeg voor alles. (1000 gig voor het geval je dat niet weet)

8600GT 256 MB is de videokaart, dit is een goede videokaart.

- De videokaart zou overigens beter kunnen, als je er uiteindelijk toch voor kiest om zelf een pc samen te stellen, en je spellen belangrijk vind. Zou ik toch misschien een wat kleinere harde schijf nemen, en wat minder geheugen (2 gig is ook genoeg!) En er dan een 8800 kaart van nvidia in zetten. Daar kun je in iedergeval alles mee doen wat je wilt!

Nou, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

:cya:

Geplaatst:

ik heb voor 365 een pc de crysis goed aan kan :D maar het beste is als je op marktplast zoekt en je typt in game pc dan kom je aardig op de goede weg ;)

Geplaatst:

De Nvidia Geforce 8600 zuigt nog harder dan de engine van GTA SA. Hij is heel slecht dus. Omar, ik raad je aan om een PC te kopen waar 3D Studio Max ook goed op draait. Hiermee bedoel ik minimaal 4GB aan ram en een Quad core processor.

ik zal zoiets pakken:

Minimaal 550 wat

Intel Quad Q6600

Moederbord met een fsb van 1333 mhz en met een goede chipset.

4GB

8800GT OC'ed (standaard overgeklokked)

En verder naar eigen keuze.

BTW, een vriend van mij zegt dat hij de core van de 8800GT op 1 GHZ heeft draaien :bier:. Ook heeft hij die Q6600 van 2.4 naar 3.6 overgeklokked en het gehele systeem draait op ongeveer 24 graden. (zegt ie...)

Geplaatst:

Wat dacht je van deze:

Acer Aspire M3100

• AMD Phenom™ Quad-Core Processor 9500
  • 3072 MB (2x 1024 + 2x 512 MB)
  • 500 GB S-ATA
  • 512 MB ATI Radeon HD2600 Pro
  • Windows Vista™ Home Premium (NL/EN)
  • FireWire
  • Kaartlezer

Prijs: €699,-

Verkrijgbaar bij de betere computer speciaalzaak. :D

Geplaatst:
Wat dacht je van deze:

Acer Aspire M3100

• AMD Phenom™ Quad-Core Processor 9500
  • 3072 MB (2x 1024 + 2x 512 MB)
  • 500 GB S-ATA
  • 512 MB ATI Radeon HD2600 Pro
  • Windows Vista™ Home Premium (NL/EN)
  • FireWire
  • Kaartlezer

Prijs: €699,-

Verkrijgbaar bij de betere computer speciaalzaak. :D

Is die Phenom wel met B3 stepping? Had gelezen dat ze namelijk pas later in het jaar kwamen. Zit wel een beetje vaag geheugen in. 2x 1024 MB en dan 2x 512? Verder is die videokaart wel redelijk maar er zijn nieuwe uit. De HD34xx / 35xx / 36xx serie. Die zijn toch nog een tikkie beter dan de HD2600 pro. Opzich wel een redelijke pc, alleen als je 1100 euro hebt kan je er beter zelf eentje samenstellen t.w.v 800 - 900 euro.

Geplaatst:

Groeten Tim

als je het toch totaal niet weet, geef meteen geen advies want het kan verkeerd overkomen.

en ja ik zou voor samengestelde PC gaan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...