Jump to content

Verkoop PSP's un Japan teleurstellend

Recommended Posts

Geplaatst:

Nou, ik weet niet of deze topic hier goed staat zo niet verplaatsen dan.

Uit monde van Ken Kutaragi heeft Sony bekend gemaakt dat het aantal PlayStation Portables dat in Japan uitgeleverd is aan de detailhandel de 800.000 heeft bereikt. Hij gaf daarbij aan dat de productie vanaf april verhoogd zal worden om de productlancering van de PSP in de VS en Europa mogelijk te maken, daar het de bedoeling is om de PSP eind maart in beide regio's uit te brengen.

Bij het bespreken van de lage uitleveringsaantallen gaf Kutaragi toe dat de verkoopcijfers (de verkopen aan consumenten) teleurstellend zijn, maar hij gaf aan dat dit kwam door een gebrek aan aanbod en niet door een gebrek aan vraag. Of dit werkelijk zo is, blijft de vraag, daar Sony ervoor gekozen heeft om niet bekend te maken of de 800.000 uitgeleverde eenheden in de winkels uitverkocht zijn.

Wat hij wel liet weten was dat Sony in de nabije toekomst GSM-technologie en communicatiefuncties hoopt toe te kunnen voegen aan de PSP. Hij gaf bovendien aan dat ook een webbrowser onderweg is. Het gerucht dat er een tekstverwerker en een spreadsheetprogramma aan zitten te komen werd echter ontkracht, aangezien dit soort programma's te moeilijk te bedienen zijn op een draagbare console.

Sony gaat in ieder geval de maandelijkse productie van PSP's ophogen tot en met 100.000 eenheden, waardoor de totale maandelijkse productie uit zal komen op 1 miljoen eenheden per maand. Gedurende de rest van het jaar zal de productie verder opgehoogd worden, waarbij men de doelstelling van 2 miljoen eenheden per maand in de zomer hanteert, en 3 miljoen eenheden per maand tegen kerstmis 2005

bron: fok.nl

Geplaatst:

maar op het nieuws toen de psp uit kwam zeiden ze dat het storm liep <_<

mss valt de psp wel tegen

Geplaatst:

Dat denk ik ook, meestal is het zo dat ze het op reclame's allemaal heel mooi laten zien, maar in werkelijkheid is het maar prut.

Geplaatst:

800.000 dat vinden ze weinig? kom op zeg <_<

ik vind het best veel oke voor nintendo zijnde is het weinig

Geplaatst:

Ik had dit aan de ene kant wel verwacht.

Ik sluit me ook aan bij Shyne Nintende = Japan.

Stomme Jappen ;)

Geplaatst:

ik verwachte da ie in amerika veel meer wordt verkocht

ik vond het eigenlijk ook tegenvallen toen ik zag hoeveel er in japan werden verkocht (en hoe ze ermee omgingen :puh: zie filmpje op forum)

ik hoop wel dat er veel word verkocht in amerika zodat ze alweer een new gen psptje kunnen gaan ontwikkelen

Geplaatst:

Ik denk zelf dat de PSP in de VS en Europa beter verkoopt dan in Japan.

Zoals er al een paar zeiden Japan=Nintendo , en dat klopt ook.

Maar 1 ding snap ik dan niet.

GT 4is ook uit op de PSP.

GT word in Japan ontwikkeld.

Dus dan zou je denken dat de Jappaners heel graag GT 4 willen spelen en dan allemaal een PSP gaan kopen. :blink:

Misschien is dit ook wel het geval alleen stond het er niet bij.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mar nu las ik op nu.nl dat xe het juist heel goed doen

en dat wij nog wel ff kunne wachten op de PSP

btje tegenstrijdig als je het aan mij vraagt

:blink:

Geplaatst:

Ik zou (ook al is hij prut) hem toch halen, al was het maar voor Need for Speed: rivals, GTA Liberty City, Gran Turismo 4 en de mogelijkheid om geluids-/film fragmenten te kunnen afspelen...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...