Jump to content

Games, te duur?

Don Falcone

Vind jij dat de games van tegenwoordig te duur zijn?  

85 leden hebben gestemd

1. 1. Vind jij dat de games van tegenwoordig te duur zijn?

• Ja ontzettend duur!
      11
    • Ja, echt wel. Het kan stukken goedkoper!
      23
    • Best wel duur ja!
      32
    • Valt wel mee, een normale prijs.
      13
    • Nee, meestal zijn het wel goeie prijzen.
      3
    • Nee, het is goedkoop, ze kunnen het beter duurder maken.
      0
    • Andere mening
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vindt €60,- best wel veel voor een game.

Aleen ik betaal het er wel voor, want ik wil gewoon die game hebben.

Als het een slechte game is dan betaal ik er geen 60 voor.

Maar zoals GTA SA, en GT 4 daar wil ik nog wel 100 v oor betalen.

• Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• BrokenTable

5

• Don Falcone

4

• Na$!

3

• Trax

2

Geplaatst:

veels te duur 60 eurie voor een game spel man dat is bijna 120 gulden zo veel hoeft het nou ook niet <_<.

ze plukken je helemaal kaal, waarvoor? voor een game spel :ph34r:

Geplaatst:

Vind ze een goede prijs, als je ziet hoeveel de makers uitgeven aan zo'n game ! Duizenden euro's.

50 euro voor een PC game vind ik een prima prijs.

Geplaatst:

Ik heb Nee, het zijn goede prijzen... Omdat het ontwikkelen van games steeds duurder wordt... En ze moeten ook nog reclame maken enzo... Dus dan kost een game maken best veel... En ik heb daar begrip voor dus koop ik gewoon een dure game, ook wacht ik niet tot hij afgeprijsd is :)

Geplaatst:

Het is gewoon te duur!

Daarom download ik ze gewoon. ;)

Ik ben nog maar 14 dus ik heb allemaal niet zoveel geld als jullie, maar als ik 60 euro aan een game uit geef heb ik amper 10 euro over. :(

Spellen zoals Grand theft auto of Fifa 2005 heb ik orgineel, de rest is allemaal gedownload. ;)

Kunnen ze wel zeggen dat ze er jaren aan gewerkt hebben, maare als zoveel mensen die games kopen hoeft het echt niet zo duur te zijn.

Geplaatst:

te duur ... kan goedkoper

heb er wel begrip voor maarja

ze verkopen ook wel heeel goed

dus het kan wel iets minder

Geplaatst:

ik vind het wel duur ja, er zou best wel wat van de prijs af mogen vooral voor de console games, van € 60 naar ongeveer € 50 , als je het omrekend zit je boven de 130 gulden en dat is wel erg veel

Geplaatst:

Spellen moeten ze gewoon 20/30 hoogstens 35 euro maken.

Sommige spellen gaan al tegen de 70 euro liggen neem bijvoorbeeld killzone.

Is veels te duur vind ik.

Geplaatst: (bewerkt)
veelste duur moet gewoon goedkoper

ten eerste omdat het belachelijk duur is

je moet je de tering werken om het te betalen of je moet tot de feest dagen wachten en dan loop je de kans dat er een andere vet spel uit komt die je ook wilt

ten 2de:het zal voor sony en voor de makers van een spel ook beter als de prijzen omlaag gaan mensen kopen dan eerder een ps2/ps3 en er worden dan meer spellen verkocht omdat ze met een lagere prijs veel aantrekkelijker zijn

Hoeveel je er voor moet werken is sterk afhankelijk van oa. je leeftijd :-)

Ik weet absoluut niet wat de winstmarges zijn op een spel maar meer verkopen tegen een lagere prijs wil niet altijd zeggen dat je dan ook meer winst maakt.

Stel een spel kost 60 euro. 12 euro daarvan is al BTW. Dus levert het spel maar 48 euro op. Daarvan krijgt de verkoper een deel, de importeur moeten er nog wat transport-, reclame- en fabrikage kosten vanaf en dan gaan de ontwikkelkosten eraf. Daarnaast nog een andere post: er zijn ook games waar verlies op geleden wordt, concepten die het niet halen en kosten moeten ook ergens mee verrekent worden.

Stel per spel wordt door de publisher 10 euro winst gemaakt (zo hoog kan ik me niet voorstellen, maar goed). Om de eindprijs 5 euro terug te dringen moeten er dus 2x zoveel verkocht worden om dezelfde winst te halen. En dan nog is het spel 55 euro in de winkel.

veels te duur 60 eurie voor een game spel man dat is bijna 120 gulden zo veel hoeft het nou ook niet . ze plukken je helemaal kaal, waarvoor? voor een game spel

Ruim 132 gulden, maar dit terzijde: we leven in euroland en niet meer in guldenland :-) Niemand plukt je kaal: je bent niet verplicht het spel te kopen. Je doet het alleen jezelf aan.

Bewerkt: door BrokenTable
Geplaatst:
Vind ze een goede prijs, als je ziet hoeveel de makers uitgeven aan zo'n game ! Duizenden euro's.

50 euro voor een PC game vind ik een prima prijs.

lul niet :o :puh:

maar als ze een goede spel ontwikkelen dan krijgen ze veel klanten en verdienen ze miljoenen dus ze kunnen het best wel goedkoper maken.

eigenlijk moeten de winkels het ook goedkoper maken anders hebben wij er nog steeds geen (uh hoe zeg je dat in het ned..?) "profit" van

Geplaatst:

De spellen die tegenwoordig uitkomen vind ik wel te duur, alleen dán ga ik ze niet kopen. Alle spellen komen wel in de €15/€10/€5 zone. Als je ze dan ga kopen vind ik ze nog net zo leuk, en je hebt ze veel voordeliger. Ik moet wel toegeven dat spellen die nét uitzijn véél te duur zijn. €50 voor een computerspel vind ik gewoon teveel, ik ben zelf één keer zo gek geweest om een spel zó duur te kopen, was €40, daarna uitbreidingsset voor €35, nu zijn ze beide te koop voor €45, dus voortaan wacht ik mooi een poosje af voordat ik weer zoiets zó snel ga kopen.

Geplaatst:

Zijn idd wel duur, maar als je het vergelijkt met een DVD is het toch anders. DVD heb je ongeveer 2enhalf uur plezier mee voor €20. Een game is €50-€60, aan een game heb je veel meer uren plezier, tis maar hoe je er tegenaan kijkt.

Geplaatst:
Zijn idd wel duur, maar als je het vergelijkt met een DVD is het toch anders. DVD heb je ongeveer 2enhalf uur plezier mee voor €20. Een game is €50-€60, aan een game heb je veel meer uren plezier, tis maar hoe je er tegenaan kijkt.

Dan moeten de dvd's 10 euro worden en de games 40 euro ;) .

Geplaatst:

Dan moeten de dvd's 10 euro worden en de games 40 euro ;) .

40 euro is nos steeds te duur.

Al helemaal voor de toekomst, als spellen rond de €100 gaan kosten.

Hierdoor stijgt ook aleen maar het aantal mensen die spellen gaan downloaden of branden.

Dan kunnen die game makers wel allemaal beveiligingen er op gaan zetten, maar daar hebben ze in principe niks aan.

Want je haalt die binnen 2 minuten er af.

En dan zeggen sommige hier dat ze dan geen winst maken. :huh:

Ze zijn steenrijk en nog stijgt de prijs van games.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...