Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 ik heb hier net van gtagames een mod gedoenload (http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=276) maar hoe instaleer ik een RAR bestand ? Reageren
Scott16 Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 (bewerkt) .rar bestanden zijn ingepakte bestandjes. Dit programma is ongeveer hetzelfde als Winzip. Je kunt deze bestanden weer uitpakken naar een bepaalde map en in jou geval de mod instaleren. Winrar en Winzip verkleinen bestanden zodat ze minder ruimte innemen. Bewerkt: 23 januari 2005 door Scott16 Reageren
Jarno Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 Trial kun je downloaden van: www.rarlab.com Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 thanx, ik heb trouwens nog een vraag, (ik weet niet of het beter is een nieuw topic daarvoor te openen) daar komt i ik heb Savefile Editor gedoenload, ook weer van GTA-games, geopend, maar wat voor bestand moet ik nou openen, main.SCM? of iets anders ? Reageren
Eclipse Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 Je moet de editor in je VC root-folder plaatsen. Daarna moet je naar: mijn document > gtavc user files > en daar een savegame openen. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 Je moet de editor in je VC root-folder plaatsen. Daarna moet je naar: mijn document > gtavc user files > en daar een savegame openen. zijn dat echt alle auto´s die geparkeedt zijn in VC ? Reageren
Na$! Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 je kan daarmee als je via mission builder een auto in vc plaats ook in die save-file bewerken want als je aan de main.scm iets verandert dan kan je je oude save-file niet meer gebruiken en met deze kan het dus wel weer Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 je kan daarmee als je via mission builder een auto in vc plaats ook in die save-file bewerken want als je aan de main.scm iets verandert dan kan je je oude save-file niet meer gebruiken en met deze kan het dus wel weer hoe open ik MAIN.SCM met die editor ? Reageren
Eclipse Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 Dit doe je met een ander programma: http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=215 Het is echter wel heel moeilijk om dingen te veranderen in de MAIN. Je kan je het zelf zo moeilijk maken als je wilt. Van auto's of wapens ergens plaatsen tot volledige missies maken. Maar voor de beginner kan je wat tutorials volgen op mijn site: http://gtamodding.gtagames.nl/ Veel plezier met modden! Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 ik snap het niet, let op dit is wat ik heb gedaan missioneditor geopend, ---> open ---> MAIN.scm code: 014B: $57 = init_parked_car_generator #DELUXO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1022.6 -868.6 12.2 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $57 cars_to_generate_to 0 014B: $58 = init_parked_car_generator #SABRETUR -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1014.1 -869.4 12.2 angle 188.0 014C: set_parked_car_generator $58 cars_to_generate_to 0 014B: $59 = init_parked_car_generator #SANDKING -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1014.3 -868.8 17.9 angle 195.0 014C: set_parked_car_generator $59 cars_to_generate_to 0 014B: $5A = init_parked_car_generator #HOTRING -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1023.2 -868.1 17.9 angle 172.0 014C: set_parked_car_generator $5A cars_to_generate_to 0 014B: $7B9 = init_parked_car_generator #SEASPAR -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -379.0 -632.1 10.2 angle 187.2 014C: set_parked_car_generator $7B9 cars_to_generate_to 0 014B: $7BA = init_parked_car_generator #RHINO -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1720.3 -239.6 14.8 angle 92.0 014C: set_parked_car_generator $7BA cars_to_generate_to 0 014B: $7BB = init_parked_car_generator #HUNTER -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -1681.2 -103.7 14.7 angle 180.0 014C: set_parked_car_generator $7BB cars_to_generate_to 0 014B: $832 = init_parked_car_generator #HUNTER -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -72.4 -1607.9 12.7 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $832 cars_to_generate_to 0 toen heb ik onder deze lijn (de laatste) 014B: $832 = init_parked_car_generator #HUNTER -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -72.4 -1607.9 12.7 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $832 cars_to_generate_to 0 deze gezet 014B: $155 = init_parked_car_generador #HUNTER -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 103.4 -810.9 9.7 angle 0.0 014C set_parked_car_generator $155 cars_to_generate_to 101 Edit->Compile of F7 {IF checking} the number of conditons used doesn´t match the IF command parameter. use 00D6: IF 3 if all of the conditions must match, or 00D6:IF 23 if just one od the conditions must match *dan staat er *aceptar** ik klik erop daarna verander ik zoals ik denk dat er staat 00D6:IF 23 naar 00D6: IF 3 en klik weer op F7 tata, weer een foutmelding deze keer *can´t complite* 014C SET_PARKED_CAR_GENERATOR $155 CARS_TO_GENERATE_TO 101 i´m not sure what to do with this line. it has no valid opcode and the clever gueswork system failed. ik weer *aceptar* ik ben radeloos, door die foutmeldingen blijft het spel hangen bij het laden, de MAIN.scm is ineens verandert door een MAIN.smc.TXT ik weet het niet meer hoor, en ja ik heb die tuterial van *eclipse* gelezen... en tata hij doet het niet Reageren
Eclipse Geplaatst: 23 januari 2005 Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 Het is niks ernstigs hoor...Elke zin in de MAIN heeft een zogenaamde opcode...Dit zijn 4 crijfers gevolgd door een ":" En die ben jij vergeten. Probeer dit er eens in te zetten: 014B: $155 = init_parked_car_generador #HUNTER -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 103.4 -810.9 9.7 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $155 cars_to_generate_to 101 Nu zou het moeten werken Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 is die code niet het zelfde als die ik heb geschreven ? nouja in iedergeval werkt het, weer bedankt, maar ik wil nu meer, dus wat is precies wat ik vergeten ben en waar moet ik dat plaatsen?¿ mogen die 4 cijfers zijn zoals ik dat wilt 1,2,3,4 of 2,3,4,5 Reageren
Bradley H. Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2005 ik snap hem al, ik heb nog een laatste vraag voor vanavond, om weer lekker vervelend te zijn zoals bij jou *eclipse* extreme stunts mod, als je new game drukt begin je op een hele andere plek, hoe doe je dat. en is het mogelijk die texten die ze in de missies geven te veranderen, bijvoorbeel aan het begin van het spel. Reageren
PatrickW Geplaatst: 24 januari 2005 Rapport Geplaatst: 24 januari 2005 je kan daarmee als je via mission builder een auto in vc plaats ook in die save-file bewerken want als je aan de main.scm iets verandert dan kan je je oude save-file niet meer gebruiken en met deze kan het dus wel weer Correctie: Dit kan helaas niet, als je de main.scm hebt veranderd ( b.v. een auto toevoegen) kun je de oude savefiles helaas niet gebruiken. Wat je met dit tool kunt doen, is een auto toevoegen zonder dat je de main.scm hoeft aan te passen. Je voegt dus in de savefile een auto toe, en deze komt dan in de game, terwijl je gewoon de originele main.scm gebruikt. PatrickW (maker van de savefile editor) Reageren
Eclipse Geplaatst: 24 januari 2005 Rapport Geplaatst: 24 januari 2005 zoals bij jou *eclipse* extreme stunts mod, als je new game drukt begin je op een hele andere plek, hoe doe je dat Je startplek kan je als volgt veranderen: Aan het begin van de MAIN zie je je een beetje aan beneden scrollt dit staan: ;-------------MAIN--------------- Zoek vervolgens daaronder deze zin: 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 484.471 -774.299 15.059 Pas de coordinaten aan van die zin en je begint heel ergens anders (En texten aanpassen doe je met de GXT editor die te downloaden is op GTAGames) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.