Jump to content

Debat over spuiten en slikken


Vegeta

Recommended Posts

Hallo op school moet ik een debat houden. Mijn standpunt is dat : De programma spuiten en slikken niet op tv mag worden uitgezonden op nederlands 3. Het programma gaat over drugs en se*. Dus ik kon niet ech goeie argumenten vinden dus ik dacht dat jullie me mischien konden helpen.

Ik heb er al een paar hier :

1 . Kinderen kijken overdag naar zappelin op nederland 3, als ze s'avonds dan is kijken over zappelin op nederland 3 nog steeds is en ze dat soort dingen komen te zien. Dan kan dat ze tot verkeerde gedachtes aanzetten. Want kinderen horen dat nog niet te zien op zo'n leeftijd.

2. Omdat ze in het programma laten zien hoe mensen drugs innemen kan dat bij sommigen aanlijden tot drugs gebruik.

3 En als mensen zo graag willen weten hoe je het :D moet doen kunnen ze het beter op internet uitzoeken dan dat nederland 3 op tv uit te zendt om mensen er wat van te leren.

Zo als je ziet zijn ze niet echt heel goed kunnen jullie nog wat vertellen want ik ken die programma niet zo goed

Bewerkt: door cesar
Link to comment
Delen op andere websites

1 . Kinderen kijken overdag naar zappelin op nederland 3, als ze s'avonds dan is kijken over zappelin op nederland 3 nog steeds is en ze dat soort dingen komen te zien. Dan kan dat ze tot verkeerde gedachtes aanzetten. Want kinderen horen dat nog niet te zien op zo'n leeftijd.

Wat moeten doen kleine kinderen 's avonds om 11 uur nog voor de tv?

2. Omdat ze in het programma laten zien hoe mensen drugs innemen kan dat bij sommigen aanlijden tot drugs gebruik.

Ja, of juist niet, omdat ze ook negative dingen van drugs laten zien.

3 En als mensen zo graag willen weten hoe je het :D moet doen kunnen ze het beter op internet uitzoeken dan dat nederland 3 op tv uit te zendt om mensen er wat van te leren.

Je kan het nog beter zelf uit gaan testen met je vriend(in) toch?

En als je het zo graag wilt weten, waarom niet voor tv gaan zitten?

Daarnaast haalt dat tv programma taboes weg die heersen hier in de Nederlandse samenleving.

Link to comment
Delen op andere websites

1 . Kinderen kijken overdag naar zappelin op nederland 3, als ze s'avonds dan is kijken over zappelin op nederland 3 nog steeds is en ze dat soort dingen komen te zien. Dan kan dat ze tot verkeerde gedachtes aanzetten. Want kinderen horen dat nog niet te zien op zo'n leeftijd.

Wat moeten doen kleine kinderen 's avonds om 11 uur nog voor de tv?

2. Omdat ze in het programma laten zien hoe mensen drugs innemen kan dat bij sommigen aanlijden tot drugs gebruik.

Ja, of juist niet, omdat ze ook negative dingen van drugs laten zien.

3 En als mensen zo graag willen weten hoe je het :D moet doen kunnen ze het beter op internet uitzoeken dan dat nederland 3 op tv uit te zendt om mensen er wat van te leren.

Je kan het nog beter zelf uit gaan testen met je vriend(in) toch?

En als je het zo graag wilt weten, waarom niet voor tv gaan zitten?

Daarnaast haalt dat tv programma taboes weg die heersen hier in de Nederlandse samenleving.

_O_:tu: 100% mee eens :tu:_O_

Link to comment
Delen op andere websites

helpen jullie me niet mer door argumenten voor me te verzinnen dan mijn argumenten af te kraken. :duh:

En ze laten voor het grootste deels alleen zien hoe lekker het is om een joint te gebruiken of heroinen je ziet die gast nog zo onspannen enzo. Dan gaan kinderen toch denken heej dat moet ik ook proberen. En ik wist niet dat die programma om 11 uur kwam. En wrm zouden ze zo'n programma op tv uitzenden als je voorlichting wilt ga je toch niet op tv kijken eerder op internet. Dus het programma is zowat onnodig. En ik kon niet kiezen om onderwerp want dit was wel het laatste wat ik zou kiezen.

En als jullie het zo goed weten, willen jullie dan wat tegen argumenten verziinen tegen dat programma.

Bewerkt: door cesar
Link to comment
Delen op andere websites

helpen jullie me niet mer door argumenten voor me te verzinnen dan mijn argumenten af te kraken. :duh:

Op school zullen ze je ook onderuit halen met die tegenargumenten die ik je gaf hoor...

Verder zou ik geen argumenten weten waarom dat programma niet op tv zou mogen komen.

Er kijken immers geen kinderen meer op dat tijdstip, en de mensen die wel kijken, zullen vast volwassen genoeg zijn om te beseffen dat drugs verslavend en slecht voor je kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik één ding zeggen: als je anderen nodig hebt om argumenten te verzinnen, kan je nooit overtuigend overkomen. Als je een debat gaat voeren, vertel je jouw mening met de argumenten. ALs je een mening hebt met argumenten van anderen, kan het nooit goed gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

1 . Kinderen kijken overdag naar zappelin op nederland 3, als ze s'avonds dan is kijken over zappelin op nederland 3 nog steeds is en ze dat soort dingen komen te zien. Dan kan dat ze tot verkeerde gedachtes aanzetten. Want kinderen horen dat nog niet te zien op zo'n leeftijd.

Hmm, ze zenden dit natuurlijk niet voor niets extra laat uit.

Ik had even gezocht; en toevallig kwam ik op wat tips uit voor een debat: >> Klikkkerdeklik <<.

Alvast succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Programma's over sex horen gewoon niet op een publieke omroep. Er is ook afgesproken in de regering dat er geen sex programma's/reclame's komen op de publieke omroep. Dit is toch gebeurd, vandaar ook al het commentaar die het progarmma kreeg toen het net begon. Hier ben ik het mee eens, de publieke omroep is van de regering en die hebben toch een voorbeeld rol. Niet dat ik het niet belachelijk vind dat commerciele zenders sex reclames uitzenden op een zaterdag om 22:00.

Kleine kinderen horen inderdaad te slapen rond de tijd dat Spuiten en Slikken word uitgezonden maar vergeet niet dat er veel uitzoneringen zijn. Ouders hoeven helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen of hun kinderen niet naar dit soort programma's kijken. Denk je dat een ouder 24 uur per dag bij zijn kind is, nee natuurlijk niet. Kleine kinderen krijgen ook genoeg kansen om wat van deze progarmma's te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Programma's over sex horen gewoon niet op een publieke omroep. Er is ook afgesproken in de regering dat er geen sex programma's/reclame's komen op de publieke omroep. Dit is toch gebeurd, vandaar ook al het commentaar die het progarmma kreeg toen het net begon. Hier ben ik het mee eens, de publieke omroep is van de regering en die hebben toch een voorbeeld rol. Niet dat ik het niet belachelijk vind dat commerciele zenders sex reclames uitzenden op een zaterdag om 22:00.

Kleine kinderen horen inderdaad te slapen rond de tijd dat Spuiten en Slikken word uitgezonden maar vergeet niet dat er veel uitzoneringen zijn. Ouders hoeven helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen of hun kinderen niet naar dit soort programma's kijken. Denk je dat een ouder 24 uur per dag bij zijn kind is, nee natuurlijk niet. Kleine kinderen krijgen ook genoeg kansen om wat van deze progarmma's te zien.

En wat gebeurt er als die kinderen dat programma zien dan? Ik denk niet dat die kinderen zo snel aan drugs komen, en sex lijkt mij ook sterk omdat ik in groep 4 ook al seksuele voorlichting kreeg en ik had nooit het idee om gelijk maar bezig te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee tuurlijk komen ze niet aan drugs maar ik kan me voorstellen dat de ouders van de kleine kinderen het niet prettig vinden als hun kind de tv aanzet en een naakte man zien met een stijve die klaarkomt.

Excuus voor het taalgebruik maar ik moest even mijn standpunt duidelijk maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...