Jump to content

Macbook - normale laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen,

Mijn broer gaat binnenkort studeren en daarvoor moet hij een nieuwe laptop hebben, de laptop die we nu hebben is niet erg goed meer. Nu zit hij te twijfelen tussen een macbook en een normale laptop met windows xp of vista. Onze vraag is dus waarom zou ik een macbook kiezen boven een laptop met windows? Ik heb al veel over een macbook gehoord, bepaalde mensen zijn tevreden anderen wat minder. Kan iemand mijn broer helpen? Dus waarom zou je een macbook boven een windows laptop kiezen?

Mvg,

Erik

Geplaatst:

ik heb niet echt ervaring met mac's maar volgens mij crashen ze en freezen ze een STUK minder dan windows OS

maar voor een groot gedeelte is het een persoonlijke keuze wat je fijner vind. ( het werkt beide iets anders ).

Geplaatst:

Nou, het is zijn keuze, werkt hij beter met Windows, kiest hij windows.

Mac's vindt ik zelf raare pc's/laptops.

Nouja, de keuze is aan jouw broer.

Veel geluk met kiezen!

Dastard :tu:

Geplaatst:
Ik zou voor de mac gaan ;). Mac is in mijn ogen altijd beter geweest dan Windows.

Link

onderbouw dit dan aub met argumenten..

waarom is mac beter dan windows?

Geplaatst: (bewerkt)

Nadelen Windows:

1. Het register

2. De DLL's

3. De activatie (WGA)

4. BSOD

5. Bugs

6. langzaam

7. Allemaal verschillende Windows Versies

8. De Mac Pro is de enigste pc ter wereld die Windows Vista Ultimate snel kan draaien (:schater:)

9. Er zit troep in die je nooit zal gebruiken

10. Vista draait pas een beetje lekker met 2 GB.

Voordelen Mac:

1. Unix Label 11

2. Geen register

3. Geen DLL's

4. Geen activatie

5. Geen WGA

6. Goede support van apple

7. De laptops kunnen goed tegen een stootje

8. De batterij verzwakt maar een heel klein beetje, die van ander laptops meestal veel meer.

9. De hardware van een macbook is op de OS afgesteld wat voor optimale performance tot gevolg heeft.

10. Mac os X is betrouwaarder

11. Mac os X is sneller

12. Mac os X is handiger

13. Macbook heeft een mooier ontwerp (vind ik dan)

14. Een versie, een besturingsysteem met standaard alle talen.

15. Het werkt gewoon altijd en overal (behalve als je hem van 100 m. op hard beton laat flikkeren)

16. Je kan er gewoon veel mee

17. 114.00 virussen? not on a Mac

18. Meest geavanceerde OS

29. (De beste) Intel chips

20. Geen driver problemen (zoeken, opstarten, problemen)

21. Out of the box

Link

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:

OSX mag dan wel beter in elkaar zitten dan Windows, maar daar houden de voordelen ook op. Mac(book)s zijn over het algemeen een stuk duurder dan pc met dezelfde specificaties, dus voor dat beetje extra design moet je wel flink dokken. En het belangrijkste probleem is: de compatibiliteit. In Europa is gewoon alles Windows-gebaseerd, dus maar heel weinig uitgebrachte software werkt op Macs. Op de nieuwe Macs kun je dan wel ook Windows installeren, maar waarom koop je dat niet meteen een Windows-PC/Laptop. Dit heeft ook tot gevolg dat er bijne geen spellen voor Macs zijn, dus als je een gamer bent heb je er niets aan.

Dus mijn advies: koop gewoon een Windows-laptop. Apple maakt prachtige producten (vooral de iPods), maar hun computers zijn helaas niet zo handig vanwege de hierboven genoemde redenen.

:bier: Nuke[NL]

Geplaatst:

Het voordeel (en meteen ook het probleem) van Windows is dat Microsoft het erg standaardiseerd. Elke update van een Windows OS bevat wel een paar drivers (stuurprogramma's) voor bijvoorbeeld randapparatuur of onderdelen. Een Windows update heeft een nummer beginnend met KB. KB staat origineel voor "Known Bug". Oorspronkelijk werden er dus updates uitgebracht met fixes voor bepaalde bugs in Windows, dan hebben we het over Windows 3.1. Die benaming is er nog steeds, alleen worden alle updates nu onder die naam uitgebracht.

Goed, het voordeel van die updates is dat bijna alle randapparatuur, en onderdelen meteen herkend worden door Windows en automatisch geïnstalleerd worden. Het zogenaamde Plug & Play verhaal. Het nadeel ervan is dat het steeds meer "bagage" meedraagt, en metname dit verhaal zorgt gewoon voor een langzamer OS, wat nog niet eens stabiel is..

Apple daarintegen heeft daarin zijn eigen weg geslagen en heeft (in verhouding tot Windows) maar een kleine selectie aan software en hardware dat ondersteund wordt door Mac-OS X. Het voordeel ervan is dat het een licht en stabiel OS oplevert dat snel is. Het nadeel moge duidelijk zijn, het gros van de randapparatuur en software zal gewoon niet ondersteund worden door het OS, en zal niet draaien/werken. Zijn er updates beschikbaar voor een Mac-OS X, dan zijn enkel updates om bugs te fixen of de systeemstabiliteit te verhogen.

Mede daarom is een Windows OS nog steeds ontzettend populair, en is dan ook echt de betere keuze voor de gemiddelde "huis-tuin-en-keuken" gebruiker.

Software voor een Mac-OS X is volop verkrijgbaar, en meestal nog goekoper ook. Hetzelfde geldt voor games, ook die zijn er wel..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...