Ewoud Geplaatst: 6 februari 2008 Rapport Geplaatst: 6 februari 2008 (bewerkt) Hé allemaal, Heb sinds gisteren een nieuwe luxerie. Namelijk een TomTom ONE XL Europe. Niet dat ik geen kaart kan lezen, maar moet voor mijn werk veel reizen tussen vestigingen. De TomTom bevalt zeer goed en wijst me goed de weg. Hij zit er af en toe iets naast qua snelste weg, maar als je de omgeving niet kan is het ideaal. Waarom ik dit model+merk heb gekozen is omdat Garmin(veel gebruikt in scheepvaart) maar eens per jaar zijn mappen update en tomtom doet dit met regelmaat. Navman was ook een keuze, maar tekst naar spraak ondersteunde alleen de duurdere modellen. Deze TomTom heeft ook al vooraf geinstalleerde flitspalen db wat natuurlijk erg lekker is. Daarnaast ook gewoon de extra mogelijkheden zijn ideaal. Bewerkt: 6 februari 2008 door Ewoud Reageren
AwiVC Geplaatst: 6 februari 2008 Rapport Geplaatst: 6 februari 2008 300 euro voor een kaart en een flitspalen detectie die je op minstens 80 radiostations gratis krijgt, doe maar duur xD Nee maar het ziet eruit als een handig apparaatje, inderdaad voor plekken waar je niet bekend bent en snel verdwaald raakt. Ziet eruit als een goede investering =] Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 7 februari 2008 Rapport Geplaatst: 7 februari 2008 Het zou al kapot zijn voor dat hij aanstaat bij mij . Maar het is een goede investering, ik stel zelf ook wel eens voor thuis om zon ding te nemen. Alleen gebruiken ze nog steeds een kaart. Reageren
Ewoud Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 februari 2008 300 euro voor een kaart en een flitspalen detectie die je op minstens 80 radiostations gratis krijgt, doe maar duur xD Nee maar het ziet eruit als een handig apparaatje, inderdaad voor plekken waar je niet bekend bent en snel verdwaald raakt. Ziet eruit als een goede investering =] Ja, je krijgt de mobiele meldingen, maar niet de traject controles en vaste flitslocaties over de radio. Die moet je maar weten De TCM lijkt me ook handig, maar je merkt ook vanzelf wel wanneer er file staat Duur, maar buiten dat kan ik het makkelijk betalen Reageren
AwiVC Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 300 euro voor een kaart en een flitspalen detectie die je op minstens 80 radiostations gratis krijgt, doe maar duur xD Nee maar het ziet eruit als een handig apparaatje, inderdaad voor plekken waar je niet bekend bent en snel verdwaald raakt. Ziet eruit als een goede investering =] Ja, je krijgt de mobiele meldingen, maar niet de traject controles en vaste flitslocaties over de radio. Die moet je maar weten De TCM lijkt me ook handig, maar je merkt ook vanzelf wel wanneer er file staat Duur, maar buiten dat kan ik het makkelijk betalen Ik wist niet dat forumcongiërge zo goed betaalde Maar als je het echt nodig hebt voor je werk zal er vast wel iets met de baas te regelen zijn xD Reageren
Klokkie89 Geplaatst: 24 februari 2008 Rapport Geplaatst: 24 februari 2008 300 euro voor een kaart en een flitspalen detectie die je op minstens 80 radiostations gratis krijgt, doe maar duur xD Nee maar het ziet eruit als een handig apparaatje, inderdaad voor plekken waar je niet bekend bent en snel verdwaald raakt. Ziet eruit als een goede investering =] Ja, je krijgt de mobiele meldingen, maar niet de traject controles en vaste flitslocaties over de radio. Die moet je maar weten De TCM lijkt me ook handig, maar je merkt ook vanzelf wel wanneer er file staat Duur, maar buiten dat kan ik het makkelijk betalen Het is btw TMC. En deze geeft ontvangt filemeldingen via de RDS. Dit zijn diezelfde berichten die je wel eens op het schermpje van de autoradio ziet verschijnen waar de file`s staan. (als je radio dit tenminste ondersteund) Hiervoor moet je wel een externe antenne kopen. Als je deze in je Tomtom plugt dan ontvang je deze meldingen ook hierop en kan je precies zijn waar er op jouw geplande route files staan. Mocht er een file staan dan berekent die automatisch een nieuwe route zodat je om de file wordt geleid. Reageren
TomHagen Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 Als je zoals Ewoud veel moet reizen naar plekken waar je niet precies van weet waar het is, is het heel handig. Maar dan is het nog geen investering lijkt me Ons pap wou er misschien ook een kopen, maar hoe vaak gebruik je zo'n ding nou? Wij hebben er denk ik niet zo veel aan. Reageren
Groot-Duimpje Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 Tom Tom , ja .. Wij hebben 2 TomToms, maar tegenwoordig noemen wij ze stomstoms .. , aangezien ze wel irritant kunnen zijn , By The Way: wij hebben bij elkaar 8 navigatiesystemen, zowel voor lopende ( GPS ) en fietsende en natuurlijk met de auto, ze bevallen redelijk, vooral de GPS. Reageren
hielkeh Geplaatst: 7 maart 2008 Rapport Geplaatst: 7 maart 2008 Ze zijn idd heel erg handeig, ik moet er ook nog maar eens eentje kopen, maar ze blijven voor domme blondjes Reageren
DJRobin Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Wij gebruiken gewoon nog ouderwets de kaart . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.