Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo! ik heb sins kort Gta SA voor de PC ( ik had hem al heel lang voor de PS2) alleen wil ik een paar auto's en trucks toevoegen maar hoe?

Geplaatst: (bewerkt)

Het syteem is best simpel. Alle voertuigen staan in een archief bestand, een zogeheten .img bestand. In het geval van GTA SA heet dit gta3.img, en dit kun je vinden onder de map 'models' in de installatiemap van San Andreas.

Een voertuig bestaat uit twee onderdelen:

-de .dff (het 3d bestand)

-de txd (de textuur)

Om een voertuig toe te voegen, of beter gezegd, een standaard voertuig te vervangen, heb je een aantal programmaatjes nodig:

-IMG Tool, om gta3.img te openen

-WinRar, om de verpakte (gezipte) map uit te pakken (te unzippen)

Als je een nieuw voerutig download, en je opent het bestand (de gecomprimeerde map, meestal een .zip of .rar bestand), zie je altijd wel twee bestanden.

*codenaam van het voertuig*.dff en *codenaam van het voertuig*.txd

Deze bestanden kopieer je naar een willekeurige map (Mijn Documenten is aan te raden).

Met de IMG Tool open je gta3.img. Je klikt op commands>find. Je typt in het typvenstertje de codenaam van het voertuig in, die je hebt kunnen lezen in de bestanden van de download. Klik op find. Het bestandje wat je zoekt zie je nu geselecteerd. Dit is *codenaam van het voertuig*.dff of .txd. Dit is het originele voertuig uit SA. Klik met de rechtermuisknop erop en klik op replace. Zoek nu het bestandje op wat je net hebt gekopieerd, wat overeenkomt met het bestandje dat je gaat vervangen.

Doe dit met de .txd en de .dff.

Klaar is kees :puh:

Meestal staat dit ook in de ReadMe van een mod.

Trouwens, welkom op het forum :D

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:
Het syteem is best simpel. Alle voertuigen staan in een archief bestand, een zogeheten .img bestand. In het geval van GTA SA heet dit gta3.img, en dit kun je vinden onder de map 'models' in de installatiemap van San Andreas.

Een voertuig bestaat uit twee onderdelen:

-de .dff (het 3d bestand)

-de txd (de textuur)

Om een voertuig toe te voegen, of beter gezegd, een standaard voertuig te vervangen, heb je een aantal programmaatjes nodig:

-IMG Tool, om gta3.img te openen

-WinRar, om de verpakte (gezipte) map uit te pakken (te unzippen)

Als je een nieuw voerutig download, en je opent het bestand (de gecomprimeerde map, meestal een .zip of .rar bestand), zie je altijd wel twee bestanden.

*codenaam van het voertuig*.dff en *codenaam van het voertuig*.txd

Deze bestanden kopieer je naar een willekeurige map (Mijn Documenten is aan te raden).

Met de IMG Tool open je gta3.img. Je klikt op commands>find. Je typt in het typvenstertje de codenaam van het voertuig in, die je hebt kunnen lezen in de bestanden van de download. Klik op find. Het bestandje wat je zoekt zie je nu geselecteerd. Dit is *codenaam van het voertuig*.dff of .txd. Dit is het originele voertuig uit SA. Klik met de rechtermuisknop erop en klik op replace. Zoek nu het bestandje op wat je net hebt gekopieerd, wat overeenkomt met het bestandje dat je gaat vervangen.

Doe dit met de .txd en de .dff.

Klaar is kees :puh:

Meestal staat dit ook in de ReadMe van een mod.

Het is voor een PS2 :puh:

Een PS2 kun je niet modden, oftewel illigaal ombouwen :7

Maar je kan ook een Armax kopen op Bol.com ^^

Geplaatst: (bewerkt)
Het is voor een PS2 :puh:

Een PS2 kun je niet modden, oftewel illigaal ombouwen :puh:

Kijk eens :puh:

Hallo! ik heb sins kort Gta SA voor de PC ( ik had hem al heel lang voor de PS2) alleen wil ik een paar auto's en trucks toevoegen maar hoe?
Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:

Je moet eerst de truck downloaden, die bevat normaal een DFF en TXD file. Die moet je vervangen in het GTA3.img. Die je kan vinden in de installatie map models dacht ik van GTA San Andreas. Je kan de IMG files openen met Jarno's Multi IMG, of IMG Tool. Maar hier staat er een tutorial dat alles goed uitlegd.

Als het dan nog niet werkt, kan je altijd mijn hulp inschakelen op msn, je kan het vinden in mijn profiel.

Succes

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...