Jump to content

Car Spawner crasht players


Recommended Posts

Geplaatst:

ik wil een car spawner voor in men server maar hij crasht de spelers als er te veel van gebruik word gemaakt en de fout is maar niet te vinden wat denken julie hier van ? is er een beter manier om dit te maken

alvast bedankt

#include <a_samp>
new Menu:GTVehicle;
forward GTVTimer(vehicleid, playerid);
new vehid[MAX_PLAYERS];
#define yell0w 0xFFFF00AA
#define r3d 0xFF0000AA


public OnFilterScriptInit()
{
GTVehicle = CreateMenu("~g~GTVehicle",1,125,150,300);
SetMenuColumnHeader(GTVehicle, 0, "Select a car to give yourself:");
AddMenuItem(GTVehicle,0,"NRG500");
AddMenuItem(GTVehicle,0,"Infernus");
AddMenuItem(GTVehicle,0,"Maverick");
AddMenuItem(GTVehicle,0,"Vortex");
return 1;
}


public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) {
  new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);
  if(Current == GTVehicle) {
  new car[20],Float:X,Float:Y,Float:Z,Float:Angle,id;
  GetPlayerPos(playerid,X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid,Angle);
  switch(row) {
  case 0: car = "NRG500", id = 522;
  case 1: car = "Infernus", id = 411;
  case 2: car = "Maverick", id = 487;
  case 3: car = "Vortex", id = 539;
  	  }
  new string[256]; format(string,sizeof(string),"You have selected an \'%s\'. If you leave the car you get an 15s limit to return before it gets deleted.",car); SendClientMessage(playerid,yell0w,string);
  DestroyVehicle(vehid[playerid]);
  vehid[playerid] = CreateVehicle(id,X,Y,Z,Angle,-1,-1,50000);
  PutPlayerInVehicle(playerid,vehid[playerid],0);
  TogglePlayerControllable(playerid,true);
  if(GetPlayerInterior(playerid)) LinkVehicleToInterior(vehid[playerid],GetPlayerInterior(playerid));
  SetVehicleVirtualWorld(vehid[playerid],GetPlayerVirtualWorld(playerid));
}
return 1;
}

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){
SetTimerEx("GTVTimer", 15000, 0, "i", vehicleid);
}
return 1;
}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid)
{
if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){
new string[256]; format(string,sizeof(string),"You have returned in your vehicle in time. If you leave again you'll once again get a 15s limit to return."); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); }
return 1;
}

public GTVTimer(vehicleid,playerid) {
if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){ //doemaar nix hé;)
}
else { DestroyVehicle(vehid[playerid]); new string[256];format(string,sizeof(string),"The vehicle you spawned has been distructed now. You can spawn another car by typing /GTVehicle.."); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); }
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/GTVehicle", true) == 0)
if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){
SendClientMessage(playerid,r3d,"ERROR: You cannot be in a vehicle to spawn one!");
} else { ShowMenuForPlayer(GTVehicle, playerid); }
return 0;
}

Geplaatst:

Dus je bedoelt als ze er al een hebben dat ze er nog 10 of 20 bij spawnen? om je server te laten crashen bijv. ?

Want dat is warschijnlijk geen foutje dat kan je niet verhelpen of iemand anders moet me verbeteren....

Je kan het mischien dan beter voor Rcon maken.

Venzio

Geplaatst:

Je hebt dit recht-streeks uit xremeadmin v2 geplakt, wat je het beste kan doen is door xtreme admin v2 opnieuw te downloaden

Geplaatst:

euh xtreemadmin nee ???? lol

moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out

er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens :duh:

Geplaatst:
euh xtreemadmin nee ???? lol

moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out

er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens :duh:

Je kan ook het DEBUG filterscript downloaden.

Geplaatst: (bewerkt)
euh xtreemadmin nee ???? lol

moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out

er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens :duh:

Generic Limits:

  • Players - 200
  • Vehicle Models - 70
  • Vehicles - 700
  • Pickups - 100 (dynamic)
  • Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic)
  • Text Draws - 96 (dynamic)
  • Gang Zones - 1024 (dynamic)
  • Menus - 128 (dynamic)

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:

omg ik ken de lemieten dat is probleem toch nie er worden geen 700 wagens gespwand he WANT ZE VERDWIJNEN NA 15 sec dus ie kan nooit de limiet bereiken worden destroy kijk je wel naar script lol en moest ik limiet bereiken dan zou de server crashen en niet de spelers

en waarom zou ik debug filterscript gebruiken dan crahst server zeker en staat het er vol wagens ze moeten juist verdwijen

Geplaatst:

SetTimerEx("GTVTimer", 15000, 0, "i", vehicleid);

public GTVTimer(vehicleid,playerid) 
{
if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid]))
{ 
	//doemaar nix hé;)
}
else 
{ 
	DestroyVehicle(vehid[playerid]); new string[256];
	format(string,sizeof(string),"The vehicle you spawned has been   distructed now. You can spawn another car by typing /GTVehicle..");  
	SendClientMessage(playerid,yell0w,string); 
}
return 1;
}

In jouw timer voer jij 'playerid' niet door. Dus bij de public functie is 'playerid' altijd '0'

Jouw functie vertaald:

- Als speler '0' in voertuig .... zit,

- Doe dan niks

- Als speler met een andere ID in dat voertuig zit:

- Vernietig dan het voertuig

- Als je DestroyVehicle gebruikt terwijl er een speler (of passagier) in de auto zit, laat de server random spelers crashen.

En dat is de fout in jouw script.

Geplaatst: (bewerkt)

ma natuurlijk hoe kan ik zo dom zijn lol

bedankt sandra zal het uitproberen

heel erg bedankt

Bewerkt: door tijgertje2008
Geplaatst:
ma natuurlijk hoe kan ik zo dom zijn lol

bedankt sandra zal het uitproberen

heel erg bedankt

maaar het werkt nog niet :N 50 man time out bijna onmiddelijk pff wat is probleem nu met dit

Geplaatst:
Kan je nu eens de code plaatsen die je nu hebt?

haha sorry sandra mijn fout ik had de code nog niet aane past waha ja man dacht dat jij gedaan had :schater:

dan blijft het natuurlijk zelfde

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...