tijgertje2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 ik wil een car spawner voor in men server maar hij crasht de spelers als er te veel van gebruik word gemaakt en de fout is maar niet te vinden wat denken julie hier van ? is er een beter manier om dit te maken alvast bedankt #include <a_samp> new Menu:GTVehicle; forward GTVTimer(vehicleid, playerid); new vehid[MAX_PLAYERS]; #define yell0w 0xFFFF00AA #define r3d 0xFF0000AA public OnFilterScriptInit() { GTVehicle = CreateMenu("~g~GTVehicle",1,125,150,300); SetMenuColumnHeader(GTVehicle, 0, "Select a car to give yourself:"); AddMenuItem(GTVehicle,0,"NRG500"); AddMenuItem(GTVehicle,0,"Infernus"); AddMenuItem(GTVehicle,0,"Maverick"); AddMenuItem(GTVehicle,0,"Vortex"); return 1; } public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid); if(Current == GTVehicle) { new car[20],Float:X,Float:Y,Float:Z,Float:Angle,id; GetPlayerPos(playerid,X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid,Angle); switch(row) { case 0: car = "NRG500", id = 522; case 1: car = "Infernus", id = 411; case 2: car = "Maverick", id = 487; case 3: car = "Vortex", id = 539; } new string[256]; format(string,sizeof(string),"You have selected an \'%s\'. If you leave the car you get an 15s limit to return before it gets deleted.",car); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); DestroyVehicle(vehid[playerid]); vehid[playerid] = CreateVehicle(id,X,Y,Z,Angle,-1,-1,50000); PutPlayerInVehicle(playerid,vehid[playerid],0); TogglePlayerControllable(playerid,true); if(GetPlayerInterior(playerid)) LinkVehicleToInterior(vehid[playerid],GetPlayerInterior(playerid)); SetVehicleVirtualWorld(vehid[playerid],GetPlayerVirtualWorld(playerid)); } return 1; } public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){ SetTimerEx("GTVTimer", 15000, 0, "i", vehicleid); } return 1; } public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){ new string[256]; format(string,sizeof(string),"You have returned in your vehicle in time. If you leave again you'll once again get a 15s limit to return."); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); } return 1; } public GTVTimer(vehicleid,playerid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){ //doemaar nix hé;) } else { DestroyVehicle(vehid[playerid]); new string[256];format(string,sizeof(string),"The vehicle you spawned has been distructed now. You can spawn another car by typing /GTVehicle.."); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); } return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/GTVehicle", true) == 0) if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])){ SendClientMessage(playerid,r3d,"ERROR: You cannot be in a vehicle to spawn one!"); } else { ShowMenuForPlayer(GTVehicle, playerid); } return 0; } Reageren
Venzio Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Dus je bedoelt als ze er al een hebben dat ze er nog 10 of 20 bij spawnen? om je server te laten crashen bijv. ? Want dat is warschijnlijk geen foutje dat kan je niet verhelpen of iemand anders moet me verbeteren.... Je kan het mischien dan beter voor Rcon maken. Venzio Reageren
WackoX Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Je hebt dit recht-streeks uit xremeadmin v2 geplakt, wat je het beste kan doen is door xtreme admin v2 opnieuw te downloaden Reageren
tijgertje2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 euh xtreemadmin nee ???? lol moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens Reageren
Remcconen Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 euh xtreemadmin nee ???? lol moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens Je kan ook het DEBUG filterscript downloaden. Reageren
Sandra Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 (bewerkt) euh xtreemadmin nee ???? lol moet voor de spelers zijn maar als er te veel gebruiken gaat de helft van de server time out er moet toch ergens iets verkeerd in zitten een bugje ergens Generic Limits: Players - 200 Vehicle Models - 70 Vehicles - 700 Pickups - 100 (dynamic) Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic) Text Draws - 96 (dynamic) Gang Zones - 1024 (dynamic) Menus - 128 (dynamic) Bewerkt: 8 februari 2008 door =>Sandra<= Reageren
tijgertje2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 omg ik ken de lemieten dat is probleem toch nie er worden geen 700 wagens gespwand he WANT ZE VERDWIJNEN NA 15 sec dus ie kan nooit de limiet bereiken worden destroy kijk je wel naar script lol en moest ik limiet bereiken dan zou de server crashen en niet de spelers en waarom zou ik debug filterscript gebruiken dan crahst server zeker en staat het er vol wagens ze moeten juist verdwijen Reageren
Sandra Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 SetTimerEx("GTVTimer", 15000, 0, "i", vehicleid); public GTVTimer(vehicleid,playerid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehid[playerid])) { //doemaar nix hé;) } else { DestroyVehicle(vehid[playerid]); new string[256]; format(string,sizeof(string),"The vehicle you spawned has been distructed now. You can spawn another car by typing /GTVehicle.."); SendClientMessage(playerid,yell0w,string); } return 1; } In jouw timer voer jij 'playerid' niet door. Dus bij de public functie is 'playerid' altijd '0' Jouw functie vertaald: - Als speler '0' in voertuig .... zit, - Doe dan niks - Als speler met een andere ID in dat voertuig zit: - Vernietig dan het voertuig - Als je DestroyVehicle gebruikt terwijl er een speler (of passagier) in de auto zit, laat de server random spelers crashen. En dat is de fout in jouw script. Reageren
tijgertje2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) ma natuurlijk hoe kan ik zo dom zijn lol bedankt sandra zal het uitproberen heel erg bedankt Bewerkt: 9 februari 2008 door tijgertje2008 Reageren
tijgertje2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 ma natuurlijk hoe kan ik zo dom zijn lolbedankt sandra zal het uitproberen heel erg bedankt maaar het werkt nog niet 50 man time out bijna onmiddelijk pff wat is probleem nu met dit Reageren
Sandra Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Kan je nu eens de code plaatsen die je nu hebt? Reageren
tijgertje2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Kan je nu eens de code plaatsen die je nu hebt? haha sorry sandra mijn fout ik had de code nog niet aane past waha ja man dacht dat jij gedaan had dan blijft het natuurlijk zelfde Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.