Donwell Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) Sinds kort ben ik ook aan het SCM-scripten, en ik ben nu ook begonnen met de 'Sniffer Thread' opties. Alles goed, ik loop in de marker. Het scherm vervaagd, de tekst komt in beeld, en vaagt niet meer uit. Die vervaging heb ik toegepast om te achterhalen waar de error zich precies bevindt, en het stukje tussen de fades in geeft dus een error. Echter, ik zie de error niet, wat ik ook probeer. Misschien dat iemand anders het stukje code vindt? fade 0 1000 wait 1000 //Load Models Model.Load(#GREENWOO) Model.Load(#M4) Model.Load(#BALLAS1) Model.Load(#BALLAS2) Model.Load(#BALLAS3) 023C: load_special_actor 'SWEET' as 1 // models 290-299 038B: load_requested_models //------------------------------------- :MtBal_LOAD wait 0 ms if 823D: special_actor 1 loaded Model.Available(#GREENWOO) Model.Available(#M4) Model.Available(#BALLAS1) Model.Available(#BALLAS2) Model.Available(#BALLAS3) jf @MtBal_LOAD wait 0 ms jump @MtBal_1 //------------------------------------- :MtBal_1 wait 1000 009A: $ACTOR_SWEET = create_actor_pedtype 4 model #SPECIAL01 at 2515.9766 -1672.4954 13.8231 0173: set_actor #SPECIAL01 Z_angle_to 61.2456 $GREENWOOD = Car.Create(#GREENWOO, 2507.7563, -1671.6959, 13.3778 ) 036A: put_actor $ACTOR_SWEET in_car $GREENWOOD $MARKER_GREENWOOD = Marker.CreateAboveCar($GREENWOOD) fade 1 1000 wait 1000 Edit@hieronder: Nope, deze manier werkt wel.. Bewerkt: 9 februari 2008 door Donwell Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar ik denk wel dat er in ieder geval iets moet staan als dit: if not model #GREENWOO available jump @ :Model_Load Reageren
Tjerk Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) Probeer eens van: 0173: set_actor #SPECIAL01 Z_angle_to 61.2456 dit te maken: 0173: set_actor $ACTOR_SWEET Z_angle_to 61.2456 Dat lijkt me logischer. Bewerkt: 9 februari 2008 door tjerk Reageren
Donwell Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) Nope, helpt ook niet. Overigens heb ik er nog even naar gekeken, maar nu crasht hij niet meer maar blijft hij op een zwarte achtergrond en that's it. Verder niets aangepast, als ik de codes nu nog eens vergelijk. Nu heb ik net, toen ik deze post typte, eventjes de fades weggehaald en ik krijg inderdaad geen error meer. Het probleem nu is, dat er totaal niets laadt, er staat dus niets. Edit: Voor de zekerheid ook even de Sniffer Thread erbij gezet, misschien dat ik ergens een foutje heb? :SNIFFER thread "SNIFF" $MARKER_SWEET_HOUSE = Marker.CreateIconAndSphere(38, $X_SWEET_HOUSE, $Y_SWEET_HOUSE, $Z_SWEET_HOUSE) repeat wait $DEFAULT_WAIT_TIME if and player.Defined($PLAYER_CHAR) $ONMISSION == 0 then if and 00FF: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $X_SWEET_HOUSE $Y_SWEET_HOUSE $Z_SWEET_HOUSE radius 1.0 1.0 2.0 on_foot Player.Controllable($PLAYER_CHAR) $MISSIONS_PASSED == 0 then $ONMISSION = 1 00BA: show_text_styled GXT 'INTRO_1' time 1000 style 2 // Big Smoke start_mission 1 end end until $MISSIONS_PASSED == 1 marker.Disable($MARKER_SWEET_HOUSE) end_thread Bewerkt: 9 februari 2008 door Donwell Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar ik denk wel dat er in ieder geval iets moet staan als dit: if not model #GREENWOO available jump @ :Model_Load Dit is je reinste onzin... Sowieso kan je nooit een if-jump structuur hebben, want dat bestaat niet. Je kunt een if-then-end structuur hebben, of een if-jf (jump if false) structuur. Daarnaast kan de samenstelling @: ook nooit. Dus ik snap niet waarom je erop reageert, als je er geen kaas van gegeten hebt, zo worden mensen alleen maar in de war gemaakt. Dan over tot het onderwerp van dit topic. Donwell heeft mij op MSN de hele code gestuurd, en daar ga ik dan ook vanuit. Ik weet niet in hoeverre die code hierboven ook staat... In ieder geval, vier fouten/foutjes: Allereerst, wat Tjerk ook al gezegd heeft, als je eenmaal een actor gecreeerd hebt moet je nagenoeg altijd de "naam" (variabele) daarvan gebruiken. In de code die je stuurde naar mij moet het dus worden:Actor.Angle($ACTOR_SWEET) = 61.0 Ten tweede, het gaat over dezelfde regel als hierboven. Dit is een opcode die werkt met floating-point values. Zie deze tutorial voor meer informatie over wat voor soort value het is. In ieder geval, ik weet niet óf hij hierop zou afslaan, maar zorg dat je 61.0 hebt en geen 61. Dan nu tot het "grootste" probleem, waardoor het niet werkte. Jij hebt in je code staan:823D: special_actor 1 loaded Maar dit klopt helemaal niet! 823D is namelijk special_actor 1 NOT loaded. Dat laden gaat heel snel, en dat terwijl je in feiten zegt: je mag alleen door als de special actor NIET is geladen. met andere woorden, je mag dus nooit door. Gebruik dus de opcode: 023D: special_actor 1 loaded En als vierde opmerking, je bent ergens een wait vergeten, namelijk::MtBal_1a if 0448: actor $PLAYER_ACTOR in_car $GREENWOOD jf @MtBal_1a Hopelijk werkt hij dan wel goed, wie weet zijn er nog wel meer foutjes, maar toen ik merkte dat je een wait was vergeten heb ik SA snel maar even afgesloten (dus kon ik niet verder testen) ... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.