Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,,

Ik begin vandaag met san andreas op de pc,, en ik wil graag autos en gebouwen modden.. wie kan me hier mee helpen? Ik zou ook graag zelf dingen toevoegen n me game, zoals huizen etc,,

wie me kan helpen moet ff berichtje plaatsen of pm sturen!

Grtzz

Geplaatst:

Goede middag/avond

Vooralleerst van harte welkom op dit forum.

Je wil dus gebouwen gaan modden in GTA.

Als je een beginner bent, denk je dat je best begint met bestaande gebouwen/auto's te vervangen en ze nog niet zelf te maken, tenzij je al enige ervaring hebt. Ik ga beginnen met auto's.

Als je een auto download, bestaat die uit drie bestanden, een dff, txd en readme file. Dff en TXD moet je vervangen in het gta3.img, dit kan je vinden in je installatie map models. Normaal is dat dit:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models

Je moet het gta3.img openen met de Multi IMG, die je hier in de download database kan downloaden. Je hoeft gewoon die twee bestanden te vervangen in het gta3.img. Zo klinkt dit best wel ingewikkeld. Maar er zijn hier diverse tutorials die je erbij gaan helpen om een wagen ingame te zetten. Zoals deze hier. Dit is wel voor Vice City, maar het werkt gelijkaardig voor GTA SA. Dit is er eentje dat op GTA SA gebazeerd is (een aanrader). Als je dit volgt, zal je een wagen in no-time kunnen installeren.

Nu zijn we gekomen aan gebouwen installeren, daar kan ik niet echt uitleg overgeven, je moet bestanden toevoegen aan gta3.img. Maar die dingen verschillen van mod tot mod. Dus als je een mod download, zit er steeds een readme file bij. Lees die goed door, daar staat altijd alles in, waar je wat moet zetten. En dan werkt de mod ook prima ingame.

Gebruik in het vervolg wel is de zoekfunctie, je had al heel wat kunnen vinden, als je dat gebruikt had. ;)

Je mag mij altijd achter meer hulp vragen.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...