Woetsha Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) Welk van de onderstaande zou ik moeten gebruiken als ik via een input een .txt bestand zou willen wijzigen, maar als ik het wil wijzigen wil ik dat wat er al in het .txt bestand komt ook nog eens terug komt in het input. r - lezen in een bestand, pointer aan het begin r+ - lezen en schrijven in een bestand, pointer aan het begin w - schrijven in een bestand, maakt het bestand eerst leeg w+ - lezen en schrijven in een bestand, maakt eerst het bestand leeg a - schrijven in een bestand, pointer aan het einde a+ - lezen en scrhijven in een bestand, pointer aan het einde x - schrijven in een bestand, werkt alleen als het bestand nog niet bestaat x+ - lezen en schrijven in een bestand, werkt alleen als het bestand nog niet bestaat Dit had ik dus al: (dankzij PatrickW) <?php $handle = fopen("tekst.txt","w"); fwrite($handle,$_POST["tekst"]); fclose($handle); ?> <form action="index.php" method="post"> <input type="text" name="tekst"> <input class="button" type="submit" value="save"/> </form> PS. Ik heb een nieuw topic gemaakt, want het begint slordig te worden in het PHP/HMTL hulptopic. Anders moet je het maar samenvoegen als het niet mag. Bewerkt: 9 februari 2008 door Woetsha Reageren
PatrickW Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Je hebt de 'a' optie nodig. Daarbij worden nieuwe dingen die je schrijft aan het eind geplakt van de bestaande inhoud van de file. Dus de nieuwe data wordt "toegevoegd" aan de inhoud van het bestand. Reageren
Woetsha Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) De eerste keer lukte het wel en daarna niet meer . Zou het wel altijd moeten werken of soms wel en soms niet ? Hier een voorbeeldje en hier de tekst. EDIT: Het werkt wel alleen wat trager ! Trouwens ik wou eigenlijk wat je ziet in tekst.txt komt in het input, dus als value ofzo.. Ik had dit als idee... <?php $handle = fopen("tekst.txt","w"); fwrite($handle,$_POST["tekst"]); fclose($handle); ?> <form action="index.php" method="post"> <input type="text" name="tekst" value="<?php include ('tekst.txt') ?>"> <input class="button" type="submit" value="save"/> </form> Maar het werkt natuurlijk niet... Bewerkt: 9 februari 2008 door Woetsha Reageren
Le MrG Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Makkie. if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { #- Sla de tekst op. $data = $_POST['tekst']; #- Schrijf de tekst naar het bestand. if(file_put_contents('./tekst.txt', $data, FILE_APPEND) == false) { die('Helaas, wegschrijven naar het doelbestand is niet gelukt.'); } echo 'Je tekst is toegevoegd!'; } #- Haal de tekst op. $inhoud = file_get_contents('./tekst.txt'); #- Sluit de php parser. ?> <!-- Formulier: start. --> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" action="POST"> <textarea rows="30" height="30"><?php echo $inhoud; ?></textarea> </form> <!-- Formulier: einde. --> Reageren
Woetsha Geplaatst: 11 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Bedankt, ziet er wel ingewikkelder uit . Ik heb toch maar de manier van PatrickW gebruikt en daarin, inplaats van de input een tekstbox gebruikt en dan tussen de twee tags de 'include' geplaatst en zo lukt het wel. Toch bedankt voor je reactie ! Reageren
Le MrG Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Ingewikkeld? Sorry hoor, maar dit is toch wel php 101. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.