Jump to content

mijn zelf geknutselde versterker

Recommended Posts

Geplaatst:

ik had gisteren weer is in met bak met electronika spullen geneust en kwam mijn oude seround system tegen, die het niet meer deed

beetje geknutseld, wat dingen toegevoegd, 220 stekker der aan, transformator der in, oude computer ventilator der bij, beetje solderen, hout zagen, warmlijmen en schroeven

hele dag aan gewerkt en hij werkt prima

bild1275wt4.jpg

Hij kan open ^_^

bild1278ft4.jpg

en ons pa wordt gek van het geluid. :schater:

bild1279kz3.jpg

nadelen: de stekker had beter van achter gezeten

nog te doen: volume meter knutselen en er tussen zetten

Geplaatst:

Mooi gemaakt :tu:

Ik vind het zelf ook altijd leuk zelf dingen te knutselen, maar ik heb al een zeer goede stereo set (redelijk oude maar hij werkt beter dan een nieuwe) dus voor mij zou het overbodig zijn om er een te maken.

Maar geeft een versterker zo veel warmte? (dat een ventilator nodig is)

Geplaatst:

beetje knus doosje en ik denk dat de transfomator meer warmte geeft en koeling is nooit slecht in een versterker

Geplaatst:

Ik vind het zelf ook altijd leuk zelf dingen te knutselen, maar ik heb al een zeer goede stereo set (redelijk oude maar hij werkt beter dan een nieuwe) dus voor mij zou het overbodig zijn om er een te maken.

versterkers geven normaal veel warmte, als dj merk je dat wel, een goede versterker heeft ventilatie, anders smelt na een avond draaien de hele boel...

Geplaatst: (bewerkt)

Cool ding man! Ga je hem ook nog zwart verven ofzo? Dat lijkt mij wel mooi.

Zou je alleen niet de aansluitingen van de voedingskabel aan de binnenkant van de versterker isoleren? Want als je die toch perongeluk aanraakt als de versterker aanstaat....

:bier: Nuke[NL]

Bewerkt: door Nuke[NL]
Geplaatst:

versterkers geven normaal veel warmte, als dj merk je dat wel, een goede versterker heeft ventilatie, anders smelt na een avond draaien de hele boel...

Ok, heb niet zo veel verstand van versterkers omdat ik zelf gewoon een stereo gebruik als versterker.

Maar die stereo wordt ook redelijk warm, maar beetje warmte kan geen kwaad hoor. Een gat waar de lucht zelf uit kan komen is vaak genoeg.

Geplaatst:

Ooit aan een buizenversterker gevoeld? Die worden pas heet :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...