$NeoSyp$ Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Hallo, ik ben van plan een .nl domein naam aan te schaffen voor mijn site. Die site staat nu onder www.hierstaatnietsandersmaakiknogreclameendatmagnietophetforum.freehostia.com . Dat is te lang, staat amateuristisch etc. Dus ik wil een .nl domeinnaam. Alleen snap ik een bepaald iets niet. Ik heb een host gevonden voor deze naam, maar ik heb meerdere opties. Je hebt 2 opties waaruit ik niet snap wat ik zou moeten kiezen. 'Registreren' en 'Doorlinken'. Er staat dat doorlinken het linken naar een andere site of IP is. Mar wat is het normale registreren dan? Daarbij moetje toch ook minstens naar een IP doorverwijzen? Dat snap ik niet helemaal... Alvast bedankt! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Hallo,ik ben van plan een .nl domein naam aan te schaffen voor mijn site. Die site staat nu onder www.hierstaatnietsandersmaakiknogreclameendatmagnietophetforum.freehostia.com . Dat is te lang, staat amateuristisch etc. Dus ik wil een .nl domeinnaam. Alleen snap ik een bepaald iets niet. Ik heb een host gevonden voor deze naam, maar ik heb meerdere opties. Je hebt 2 opties waaruit ik niet snap wat ik zou moeten kiezen. 'Registreren' en 'Doorlinken'. Er staat dat doorlinken het linken naar een andere site of IP is. Mar wat is het normale registreren dan? Daarbij moetje toch ook minstens naar een IP doorverwijzen? Dat snap ik niet helemaal... Alvast bedankt! Volgens mij is Doorlinken gewoon dat als je naar www.jesitenaam.nl gaat je uitkomt op een pagina die jij kan instellen, in jouw geval dan www.hierstaatnietsandersmaakiknogreclameendatmagnietophetforum.freehostia.com. Registreren is volgens mij dat je daar een host aan maakt, en je host dan dus ook www.jesitenaam.nl is. Ik weet dat het onduidelijk is, maar ... begrijp je? Reageren
-Omar- Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Dat klopt alleen registreren is dat je niet meer door Freehostia gehost word. Je neemt bijv. doorlinken dan word zoals Hanneswasco al zegt het gewoon door gelinkt naar ww.hierstaatnietsandersmaakiknogreclameendatmagnietophetforum.freehostia.com. Maar als je registreren doet word je zoals ik zei ook door dat bedrijf gehost. Dit 'hosten' kost wel duurder maar dan werkt je website ook veel sneller en beter dan heb je meer functies zoals: Snellere website (door de high speed servers) Meer MYSQL Databases (voor php zoals forum en CMS-en) Email accounts (dat je bijv webmaster@jousitenaam.nl hebt. Dit hebben doorlink pakketten soms ook) Betere service en helpdesk (bijv. als je host offline is etc). De servers zijn haast nooit down. En zo kan ik nog wel uren doorgaan. Dus registreren is dat je website ook door hun ge-host word. Ik zal dus kiezen voor registreren ondanks dat het duurder kost. Maar dat licht natuurlijk helemaal aan jou . Veel succes ermee! MVG, Omar Reageren
Thundercover Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) Doorlinken Je tikt http://www.gtagames.nl/ in en nadat de pagina geladen is, blijk je op http://www.gtaforum.nl/index.php?act=home te zitten. Oftewel, je wordt doorgeschakeld naar een andere website. Voor jou zou een neosyp.nl bijvoorbeeld doorschakelen naar een neosyp.freehostia.com. Registreren Hierbij kies je een hostingpakket, waar je dan ook een domeinnaam bij kan nemen. Zo'n pakket houdt in dat je op de servers van dat bedrijf wat schijfruimte, back-up mogelijkheden, snellere verbinding, en meer hebt (edit: zie daarvoor inmiddels de post van -Omar-). Hetzelfde als je nu hebt, maar dan waarschijnlijk wat professioneler en beter. [Als aanvulling op het misschien onduidelijke gebrabbel van Hanneswasco] Bewerkt: 9 februari 2008 door Thundercover Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Hallo, allereerst bdankt voor jullie reacties. Echter, ik moet het denk iets beter uitleggen. Ik weet dat er paketten zijn waarbij je ook metee ruimte op de server krijgt. Echter, bi de host waarbij ik het domein wil registreren, heb je vier keuzes. Je kunt kiezen 'Registreren', 'Doorlinken', 'Web Basic' en 'Web Extra'. Registreren is dus geen hstingpakket. Het is ook trouwens het goedkoopste van allen (ongeveer 2 keer zo goedkoop als doorlinken). Nee, wt ik nu denk is dat registreren inhoudt, dat je er eigenlijk nog niets mee kunt, maar dat je je domein veiligstelt. Bijvoorbeeld als je nog niet goed weet wat je met de site wilt doen, kun je alvast het domein registeren, om te voorkomen dat iemand er mee aan de haal gaat. Echter, als je er eenmaal iets mee wilt doen, zul je moeten upgraden naar een ander pakket (bijvoorbeeld naar 'Doorlinken'). Ik denk dus dat ik vor doorlinken kies, dit kost immers voor 1 jaar ook maar een luttele 6,50. Als iemand hier echter nog wat heeft toe te voegen, hoor ik het natuurlijk graag. Reageren
Joriz Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Bij Phost.nl wordt je domein gratis doorgestuurd. Natuurlijk kan je later natuurlijk ook nog een hosting pakket er bij aanschaffen als je gebruik wilt maken van professionelere mogelijkheden en diensten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.