Jopper47 Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 (bewerkt) Hallo meder-modders, Ik ben zojuist weer eens aan het texture-modden geslagen en heb ik een kwartiertje deze NOS Newsvan getextured! En ik heb er ondertussen ook nog wat leuke wieletjes bij gedaan. Maar ik heb nog een vraag, hoe kan ik dat blauwe van die newsvan veranderen naar bijvoorbeeld rood ofzo? Van Johannes47 Edit: De newsvan en helicopter zijn te downloaden in de download database! Bewerkt: 16 februari 2008 door Johannes47 Reageren
Puma Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Dat doe je door "carcols.dat" te veranderen. Klik hier voor een carcols.dat tutorial. Leuk idee, maar probeer er iets meer werk van te maken dan alleen maar een andere texture.. Maak 'm tunable, zet er andere wielen over, geef 'm een strakkere handling etc. Reageren
Jopper47 Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 (bewerkt) Dat doe je door "carcols.dat" te veranderen. Klik hier voor een carcols.dat tutorial.Leuk idee, maar probeer er iets meer werk van te maken dan alleen maar een andere texture.. Maak 'm tunable, zet er andere wielen over, geef 'm een strakkere handling etc. Goed idee, ik begin er gelijk aan! Edit: werkt die tut ook voor SA? Bewerkt: 10 februari 2008 door Johannes47 Reageren
Puma Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Ja, San Andreas en Vice City zijn qua databestanden vrijwel identiek aan elkaar. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Met texturen kom je eigenlijk geen stap verder. Het zijn alleen maar plaatjes, elk txd bestand bevat texture(s). Je hebt veel meer aan een 3d programma zoals 3ds max of Zmodeler. Als je die onder de knie hebt, dan kan je aan iets groots beginnen zoals een tc mod. Dan kun je je eigen droomwagen maken of iets anders. Textures zijn er volop te vinden, in games, boeken, reallife en op internet. Maar 3d models, das geen appeltje en ei. Om de VAN andere wielen te geven, moet je de dff in 3ds of zmodeler importeren. En dan eigen wielen maken of van een andere wagen in SA pikken. Voor de Zmodeler1 of Zmodeler2 tuts: http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=927 Voor 3ds max tuts: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=8936 Reageren
Jopper47 Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 (bewerkt) Maar het ziet er toch leuk uit? Dat NOS? En over dat tunen: als ik de tune-part wil toevoegen in transfender zegt ie dat er een fout is opgetreden in GTA_Sa.exe en bla bla bla... Edit: ik begin nu ook aan de news helicopter! Bewerkt: 10 februari 2008 door Johannes47 Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Doh, je moet natuurlijk wel weten hoe het allemaal met tuning parts zit. Je kan niet zomaar in vehicles.ide (of iets in die richting, ben er nu ff niet mee bezig) veranderen dat je die wagen kan tunen, in 3DS Max of Zmodeler moet je dan ook nog dummy's toevoegen en goede positioneren zodat de SA engine weet waar hij de tuning parts moet plaatsen, zijn de dummy's er niet, dan weet hij niet waar hij die shit moet plaatsen en crashed hij Voordat je gaat proberen de auto tunable te maken, zou ik eerst wat basiskennis op doen van de boven genoemde 3d programma's. Greetz Reageren
Jopper47 Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Daar dacht ik ook al aan, Galiorix. Ik heb trouwens de Helicopter ook veranderd, en de Newsvan een ander kleurtje gegeven. En de newsvan heeft ook een nieuwe en snellere handling! Van Johannes47 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.