Jump to content

door scooter mod crash me game


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Als je V2 hebt, raad ik je wel aan om je spel te downgraden naar de V1 versie, zodat je kunt modden. Met V2 kun je niet modden, waardoor het spel vastloopt als je het laadt. De patch kun je hier vinden.

Er kan nog een andere manier zijn waardoor je spel het niet doet, dat kan zijn dat je de mod hebt geïnstalleerd met een installer ipv met een handmatige tool, zoals de IMGTool, welke je hier kunt downloaden. Mocht je hier niet bekend mee zijn, kun je dit topic even doorlezen. :)

Succes met het modden. :)

Edit@hieronder:

Helaas, met illegale bezigheden mag ik niet helpen. ;)

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:
hey wie weet of de mod kapot is of ik het niet goed heb in gestelt

of ligt eraan dat ik v.2 heb

vriendelijke groeten

hey ik heb gedaan wat jij zei maar dan heb ik de foute cd in me pc zitten dus heb ik no cd crack nodig maar die kan jij niet geven weet je dan wat ik beter meot doen?

Geplaatst:
hey wie weet of de mod kapot is of ik het niet goed heb in gestelt

of ligt eraan dat ik v.2 heb

vriendelijke groeten

hey ik heb gedaan wat jij zei maar dan heb ik de foute cd in me pc zitten dus heb ik no cd crack nodig maar die kan jij niet geven weet je dan wat ik beter meot doen?
Hoezo heb je dan de foute CD in je pc zitten? Heb je de CD nu wel of niet? Checkt de downgrader of je een originele exe hebt? Ik dacht eigenlijk van niet, dus wat voor probleem heb je nu eigenlijk?

Herinstalleer SA (v2), gebruik de downgrader patch en je kunt modden toch!?

Geplaatst:
hey wie weet of de mod kapot is of ik het niet goed heb in gestelt

of ligt eraan dat ik v.2 heb

vriendelijke groeten

hey ik heb gedaan wat jij zei maar dan heb ik de foute cd in me pc zitten dus heb ik no cd crack nodig maar die kan jij niet geven weet je dan wat ik beter meot doen?

Heb jij nou wel of geen ilegale SA? :duh:

Geplaatst:

Hallo , Mij is het gelukt , Maar hoe kan je geluid van die Scooter aanpassen heb nu al aantal filmpjes gezien die hebbe aerox Mhr sounds ..

Hoe doe je dat?

Alvast bedankt ,

Geplaatst:

Welk spel je nu precies hebt aangepast weet ik niet, maar voor San Andreas is hier een poosje terug nog een tutorial over gemaakt. Die tutorial kun je hier bekijken. Voor Vice City of GTA III zou ik niet weten hoe dat moet, je kunt proberen het op ongeveer dezelfde manier te proberen, denk er dan wel aan om een back-up te maken van je bestanden!

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo , Mij is het gelukt , Maar hoe kan je geluid van die Scooter aanpassen heb nu al aantal filmpjes gezien die hebbe aerox Mhr sounds ..

Hoe doe je dat?

Alvast bedankt ,

Geluiden modden in SA is heel moeilijk.

Vaak kan het mislukken en soms wordt de audio map per ongeluk vernietigd (was bij mij gebeurt)

Er is een tut voor SA geluiden modden gemaakt door Knock Oout :puh:

Hier:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...mp;#entry859679

Er bestaat ook een videotut voor het modden van geluiden is SA:

Werkt niet het niet die video?

Bewerkt: door GTA_XP
Geplaatst:

Ok Bedankt Jongens :),

Nog 1 vraagje Hoe kan je dan 2 scooters hebbe , Kan je bv. 1 op Faggio , en andere Pizza boy ?

Bedankt alvast ,

Geplaatst:
Ok Bedankt Jongens :),

Nog 1 vraagje Hoe kan je dan 2 scooters hebbe , Kan je bv. 1 op Faggio , en andere Pizza boy ?

Bedankt alvast ,

Ja, je kan inderdaad 2 scooters hebben in 1 spel maar bedenk wel

dat er maar 1 handling is voor beide scooters.

Daarmee bedoel ik, je kan geen 2 handlingen hebben.

In de handling,cfg staat een lijn, dat heet Moped.

En die geldt voor beide :)

Geplaatst:

Als je één scooter hebt, en de bestandsnamen daarvan zijn 'Faggio' (txd en dff), dan kun je de Faggio aanpassen met behulp van de IMG Tool, wat je kennelijk al gelukt is. Vaak zit er bij een voertuigmod ook een ReadMe, waar een kleine code in staat die je moet aanpassen in bijvoorbeeld de Handling.cfg. Deze vind je in de data map van GTA, open dit bestand met Kladblok. Zodra je hem open hebt staan, kun je de regel opzoeken en vervolgens gaan vervangen.

Wil je meerdere motoren hebben, dan kun je het volgende gaan doen. Stel: de motor is niet bedoeld voor, in dit geval, de pizzaboy. Lijkt einde verhaal, maar verander gewoon de naam naar 'pizzaboy' (txd en dff). Vervang ze vervolgens met de pizzaboy. Daarna kijk je naar de handling, of er een regeltje van is in de ReadMe. Zo ja, dan verander je de eerste naam naar de codenaam van de Pizzaboy, deze weet ik zo snel niet uit mijn hoofd. Daarna verander je hem met die van de pizzaboy. :)

Mocht het nog een beetje onduidelijk zijn, dan zal ik het misschien nog even wat verder uitbreiden. ;)

Geplaatst:

Ja als het kan dat je het nog beetje meer uitlegt.. want ik heb die 2 bestandjes verwijdert.. toen mijn andere bestandjes toegevoegt , die naam had ik dus pizzaboy gemaakt ... en rebuild archives..

En dan weet ik niet zo goed wat ik dan moet doen..?

Geplaatst:

Oké, eens kijken wat ik ervan kan maken.. :)

Je hebt al één motor in het spel gezet, kennelijk zonder problemen. Het aantal mods dat je in het spel kunt zetten is ongelimiteerd, dus je kunt er zoveel in zetten als je zelf wilt.

Download de tweede motor die je wilt, en pak hem ergens uit. Mocht het bestand dezelfde naam hebben als de eerste motor, sla dit eerste stuk dan over en kijk onderaan deze post, waar dat uitgelegd staat. Open de IMGTool, en installeer de mod op dezelfde wijze zoals de eerste motor. Is dat allemaal succesvol verlopen, gaan we een stapje verder.

Kijk in de map waar ook de mod-bestanden zaten, en open de ReadMe die erbij zit. Zoek naar een regeltje met allemaal cijfers, en zo her en der een paar woordjes. Dit is in de meeste gevallen een code die andere eigenschappen (zoals snelheid etc.) bepaalt. Vaak staat er boven de code welk bestand ervoor moet worden gebruikt. Staat er handling.cfg, open dan kladblok en ga naar de map van je GTA. Ga naar Data --> Handling.cfg. Eenmaal geopend zul je een bestand zien met codes. Zoek naar de naam van de motor die je aanpast, en vervang hem met het origineel. Denk er aan dat je een back-up van de bestanden maakt, mocht het mis gaan! Als het bestand is overschreven, is de motor klaar. Doe hetzelfde met eventuele andere codes, maar dan in andere bestanden. ;)

Mocht de bestandsnaam nou hetzelfde is als de eerder geïnstalleerde motor, doe dan het volgende: Selecteer het bestand, en hernoem het naar een naam van een motor die je eventueel wel zou willen aanpassen. Als voorbeeld neem ik de PCJ-600. Vervang de namen van de bestanden naar pcj600.txd en pcj600.dff. Zoek nu in de IMGTool naar deze bestanden, maak een back-up en vervang vervolgens de originele. Daarna zoek je naar een eventuele code zoals hierboven staat genoemd. Volg dezelfde stappen, maar pas het eerste woord aan naar de codenaam van de PCJ-600. Dat is 'BIKE'. Als je de eerste naam hebt aangepast, dan kun je hem weer vervangen. Volg de stappen hierboven dus weer.

Als je alles goed hebt uigevoerd, zal hij het doen. Lees deze instructie goed door, erg veel duidelijker kan ik hem niet maken, zonder plaatjes. ;)

Geplaatst:

Okee _O_ Echtbedankt ,

Het is me gelukt :) Ik heb hem idd voor Pcj600 ,

Maar soms krijg ik wel een Foutmelding.. als ik erop wil stappe dan krijg ik die foutmelding ...

Maar soms kan ik gewoon dooor rijden en spele.. :duh:

Ik snap dat alleen dus niet ..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...