Jopper47 Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 (bewerkt) Hallo allemaal, Vroeger had ik een mod die de nachten in GTA San Andreas echt heel donker maakte, en niet zo ''licht''. Maar in welk bestandje kun je dat aanpassen? Maar ik bedoel dat ik dan echt de nachten zo donker kan maken dat je bijna niets meer ziet als er geen lantaarnpalen in de buurt zijn. Van Johannes47 Bewerkt: 14 februari 2008 door Johannes47 Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 (bewerkt) Hmmm, Ik zou het zo niet 123 weten. Maar ik heb wel intresse in die mod die je vroeger hebt gehad. Zou je me een link kunnen geven waar ik die mod kan downloaden? Alvast bedankt. Edit sorry ik bedenk net dat ik je hiervoor beter een PB had kunnen sturen. Maar ik denk dat je die bestanden moet aanpassen die zelfde waarmee je de mod mee vervangt..... Bewerkt: 14 februari 2008 door sjors12345 Reageren
Puma Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Dit doe je (volgens mij) door het bestandje "effects.FXP" (models map) aan te passen. Hoe dit werkt weet ik niet, het is erg ingewikkeld en bestaat uit een heleboel getallen, waarvan je alle maten en waardes moet uitzoeken om ze te begrijpen. Zo ver ik weet is er geen Nederlandse tutorial beschikbaar over het modden van "effects.FXP", zelfs op google valt niks te vinden. Wanneer je écht wilt weten hoe "effects.FXP" werkt, zul contact moeten opzoeken met een modder die dit bestand heeft gemod, zodat hij/zij je kan vertellen hoe het in elkaar steekt. Succes! Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Dit ligt aan de timesync.dat Tom Reageren
Jopper47 Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 (bewerkt) Dit ligt aan de timesync.dat Tom Beste Tom, wist je nog die GTA Sa war II ofzo? Dat was iets in April/Mei 2007. (Oewie! dat is lang geleden! ) We hadden een zip foldertje met de bestanden van de GTA SA War mod, daar zat hij bij, weet je nog? Je kon onder water heel snel zwemmen en de nachten waren gruwlijk donker en de dagen waren niet meer zo licht. Maar ff ontopic: Ik heb gekeken in Timesyc.dat maar al die cijfers en letters zijn zo verwarrend! Bewerkt: 14 februari 2008 door Johannes47 Reageren
DaBeast Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Dat het zo 'licht' is ligt aan je models, ik zal je uit leggen hoe en wat: San Andreas maakt gebruik van Radiositty prelightning. Dat wil zeggen dat er in 3DS Max met vertex paint de lightning er op word gegenereerd (als je zelf simpele prelightning wilt, kan je de gewone vertex paint tool gebruiken). De DFF's bevatten allerhande info zoals oa. de animatie info (van een statisch model), texturelist, defuse color, ... Hierin zit ook 2 soorten vertex color. Die van de Radiositty prelight, en die van 's nachts (Night Vertex Color). Deze 2 overlappen elkaar ingame. De oppacity (zichtbaarheid) van de 2 vertex colors op de models worden zo ingestelt, zodat ze geleidelijk aan infaden en het dus realistisch nacht word (dit word versterkt met de bijkomstige ingame lightning). Standaart is Night Vertex Color niet te exporteren met de scripts van KAM. Maar er bestaat een exporter die aan de hand van RWannalize kan worden toegevoegd aan de DFF. @Tom: Fout, dat is enkel de ingame prelight die extra word toegevoegd.. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Jopper47 Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Maar ik bedoel niet de models enzo die lichter of donkerder worden maar echt wat je ziet. De lucht en de omgeving wordt veel donkerder. (man dit is moeilijk uitleggen!) Echt wat je ziet! Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Ik weet het perfect nog En DB het ligt wel degelijk aan die file die ik zei + de timecycp.dat , en J47 ik heb de mod nog liggen Tom Night_gta_worldmods.de_.rar Reageren
Jopper47 Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Wou dat je die nu nog steeds hebt na 3-kwart jaar! Erg bedankt hiermee kan ik mezelf en nog een ander lid tevreden maken! Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 De files zelf heb ik niet meer Harde schijf is gecrasht en op die manier Hetgeen wat ik wel weet is de bedoeling van de mod, ik heb het onlangs nog eens geprobeerd, ik heb de dff's enzo liggen alleen moet ik ze ingame nog eens testen. Tom Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.