Jump to content

Welkoms Tekst, Freeze, Jail,

Recommended Posts

Geplaatst:

1. Hoe kan ik welkomst tekst maken? In de letterformaat net zoals Announce....

2. Hoe kan ik /Freeze en /UnFreeze script maken (op sa-mp forum staan erwel een apar maar die werken niet echt)

3. Hoe kan ik /Jail en /Unjail script maken? (op sa-mp forum staan erwel een paar maar die werken niet echt)

Geplaatst:

De tweede en derde weet ik zo snel niet, maar met je eerste vraag kan ik je wel helpen. :)

Zoek allereerst de callback 'OnPlayerConnect' op, welke aangeeft waar je dingen moet plaatsen die moeten gebeuren zodra de speler met de server verbindt. Daarna plaats je een volgende regel:

GameTextForPlayer(playerid, "~r~San Andreas Deathmatch V1.0 ~n~ ~w~Made by Donwell",2500,5);

Dit is een voorbeeld uit mijn eigen script. Als we deze regel nu even gaan ontleden, spreken 'GameTextForPlayer' en 'playerid' wel voor zich, lijkt me. Het stukje "~r~San Andreas Deathmatch V1.0 ~n~ ~w~Made by Donwell" is de tekst die je krijgt. '~r~' is de kleur, in dit geval rood. Daarna is de ~n~ een nieuwe regel en de ~w~ staat voor de witte tekst. Voor de rest spreekt dit stukje voor zich.

Daarna hebben we alleen nog de twee cijfers achterin. De 2500 is de tijd in milliseconden. 1000 ms staat voor 1 seconde, mijn tekst staat er dus 2,5 seconden. Deze kun je zelf aanpassen. Daarna nog één cijfer, en dat is de '5', dit is het type tekst. Dit is hetzelfde als de announce-tekst, dus deze hoef je verder niet aan te passen.

Al met al geeft dit ons de volgende code:

public OnPlayerConnect(playerid) {
	GameTextForPlayer(playerid, "~r~San Andreas Deathmatch V1.0 ~n~ ~w~Made by Donwell",2500,5);
return 1;
}

Helaas weet ik de andere twee vragen dus niet, maar hopelijk kan iemand anders je daar verder mee helpen.. :)

Succes ermee! :)

Geplaatst: (bewerkt)

2. Hoe kan ik /Freeze en /UnFreeze script maken (op sa-mp forum staan erwel een apar maar die werken niet echt)

3. Hoe kan ik /Jail en /Unjail script maken? (op sa-mp forum staan erwel een paar maar die werken niet echt)

2. Gebruik TogglePlayerControllable(giveplayerid, 0); Om een speler te 'freezen'

3. Je zou SetPlayerPos kunnen gebruiken en de coordinaten van een gevangenis cel kunnen gebruiken.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:

2. Gebruik TogglePlayerControllable(giveplayerid, 0); Om een speler te 'freezen'

3. Je zou SetPlayerPos kunnen gebruiken en de coordinaten van een gevangenis cel kunnen gebruiken.

Oke bedankt, alleen ik wil als die in de gevangenis zit dat hij als die een telepoort gebruikt er niet uit kan, want soms gebruik je telepoort ergens heen en kan ie er zomaar uit.. dat wil ik voorkomen

Geplaatst:

ik denk dat je hem dan meteen zou moeten muten als hij word gejailed, dan voorkomt dan hij met teleports uit de jail kan of zelf met het commando /kill er uit kan.

Ik had een goede gezien, maar ik ben hem kwijt :cry:

mn computer crashte laatste week en ik ben alles kwijt :(

maar zodra ik hem weer gevonden heb, ik kom er op terug,

--------------------------------------------------------------------------

:bier: make love not war, we can change the world if we realy want to :bier:

Bewerkt: door Twinsen
Oke bedankt, alleen ik wil als die in de gevangenis zit dat hij als die een telepoort gebruikt er niet uit kan, want soms gebruik je telepoort ergens heen en kan ie er zomaar uit.. dat wil ik voorkomen

Je kan alle commando's voor een speler door bovenaan OnPlayerCommandText iets te zetten zoals:

if(Jailed[playerid] == 1) 
{
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You can't use commands because you're in jail!");
return 1;
}

Bewerkt: door =>Sandra<=

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...