Jump to content

fraps 2.9

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey, ik snap niets van fraps. ik heb het al tig keer gedownload. maar ik loop altijd weer tegen hetzelfde probleem

Hoe moet ik opnemen (filmpjes).

er staat dan een hotkey (F9) en die tik ik dan wel duizend keer in. en dan krijg ik geen één keer een scherm van dat hij gaat opnemen. en waar hij het moet opslaan (als er geen scherm komt, weet niet) daar staat dan ook geen enkel filmpje.

kortom, wat ik doe, ik doe het fout en het doet niet hoe ik het wil.

iemand een uitleg in stappen hoe je het moet aanpakken?

Geplaatst:

Start Fraps op en vervolgens het spel waarvan je een stukje wilt opnemen. Als het opnemen moet beginnen, druk je op de Hotkey (F9 bij jou dus. Vervolgens zal het tellertje in de hoek van het beeldscherm (wat er al stond) van kleur veranderen. Als het tellertje weer van de kleur verandert (wit volgens mij), heb je de maximale tijd (30 seconden) achter elkaar opgenomen bij de gratis versie. Je kan de opname ook eerder stoppen door nogmaals op de Hotkey te drukken. Volgens mij worden de filmpjes als .avi opgeslagen in de map van Fraps. Succes! :)

Geplaatst:

bedankt thundercover, hij doet het. maar nog een probleem. als ik opneem dan gaat hij opeens heel erg langzaam. (frames per second) SA staat al (zoals normaal) op low quality. wat moet ik doen?

Geplaatst:

@ bierbuikje: Een lagere fps komt regelmatig voor als je met Fraps gaat opnemen. Een oplossing was hier niet echt voor volgens mij. Met lagere instellingen gaat het meestal wel wat beter.

@ DJRobin: Kijk even bij de instellingen. Misschien heb je de teller uitgeschakeld dat je hem niet ziet.

Geplaatst:
Bij de instellingen is alles gewoon normaal. En opnemen doet fraps ook niet.

frapshq8.png

Ik heb even een screen gemaakt van mijn Fraps. Dit zijn standaard instellingen, dus die zullen ook wel bij jou van toepassing zijn. Maargoed, controleren kan geen kwaad. Bij de 1 staat een hotkey. Als je die indrukt terwijl je een spel speelt, zou de 'teller' heen en weer moeten springen tussen de opties die bij 2 staan. Mocht dit niet werken, controleer dan even of je de hotkey niet uitgezet hebt en pas het desnoods even handmatig aan (de optie bij 2).

Succes,

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...