Jump to content

exe maken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo ik heb een programma gemaakt met VB 08 alleen hoe maak ik er een .exe van?

Bewerkt: door gta-pilot
Geplaatst:
Hallo ik heb een programma gemaakt met BV 08 alleen hoe maak ik er een .exe van?

ik weet neit of het ook met bestanden werkt, maar wel met foto's etc: naam wijzigen, als je bij een .bmp plaatje het '.bmp' veranderd in '.jpg' is het gewoon een jpg plaatje

Geplaatst:

Dat wat game~skater aangeeft kan kloppen, maar dit is alleen bij een paar extensies! Je moet alleen doorgaan met wijzigen als de twee extensies precies hetzelfde soort scripting hebben, zoals .htm en .html. .doc en .xls werken niet, zo zijn er nog meer extensies die niet werken.

Geplaatst:

Ik ken BV 08 niet, alhoewel in denk dat je VB 08 bedoelt, maar waarschijnlijk moet je even ergens een knopje vinden met de naam 'compile' ofzo, dat is hem waarschijnlijk!

Geplaatst:
Ik ken BV 08 niet, alhoewel in denk dat je VB 08 bedoelt, maar waarschijnlijk moet je even ergens een knopje vinden met de naam 'compile' ofzo, dat is hem waarschijnlijk!

Ja het was VB maar ik zou ff zoeken :puh:

Geplaatst:
ik weet neit of het ook met bestanden werkt, maar wel met foto's etc: naam wijzigen, als je bij een .bmp plaatje het '.bmp' veranderd in '.jpg' is het gewoon een jpg plaatje

Je kan nooit het type bestand veranderen door de bestandsnaam aan te passen. Je veranderd slechts alleen de bestandsnaam. Zo kun je inderdaad er voor zorgen dat een bepaald programma wordt geassocieerd met het bestand maar verder veranderd er dus niets aan het bestand.

Als je dus een bmp bestand naar jpg hernoemt zullen meeste programma's nog wel begrijpen dat het om een windows bitmap bestand (bmp) gaat aangezien dat nogmaals in het bestand zelf staat gedefinieerd. Echter zullen meeste browser en programma's een foutmelding geven of niet werken. Behalve dat pas je dus geen compressie toe die wel gebeurt als je het daadwerkelijk als een jpeg opslaat.

Even terug naar de exe vraag. Programma's dien je te programmeren in programmeertalen zoals C of VisualBasic. Het script dient daarna te worden gecompiled (vertaald in computertaal) waarna het een exe is die Windows/de computer kan uitvoeren.

Je zult dus echt moeten leren programmeren in een bepaalde taal

Wat is btw BV 08? Heb nog nooit van zo'n programma gehoord. Dus misschien even handiger als je de volledige naam geeft.

Geplaatst:
Wat is btw BV 08? Heb nog nooit van zo'n programma gehoord. Dus misschien even handiger als je de volledige naam geeft.

ik denk dat er visual basick bedoelt word :)

Geplaatst:

Je kan nooit het type bestand veranderen door de bestandsnaam aan te passen. Je veranderd slechts alleen de bestandsnaam. Zo kun je inderdaad er voor zorgen dat een bepaald programma wordt geassocieerd met het bestand maar verder veranderd er dus niets aan het bestand.

Als je dus een bmp bestand naar jpg hernoemt zullen meeste programma's nog wel begrijpen dat het om een windows bitmap bestand (bmp) gaat aangezien dat nogmaals in het bestand zelf staat gedefinieerd. Echter zullen meeste browser en programma's een foutmelding geven of niet werken. Behalve dat pas je dus geen compressie toe die wel gebeurt als je het daadwerkelijk als een jpeg opslaat.

Even terug naar de exe vraag. Programma's dien je te programmeren in programmeertalen zoals C of VisualBasic. Het script dient daarna te worden gecompiled (vertaald in computertaal) waarna het een exe is die Windows/de computer kan uitvoeren.

Je zult dus echt moeten leren programmeren in een bepaalde taal

het was VB (Visual Basic) en ik kan die taal al een beetje. Screen: naamloosaom0.png

WIP en moet veel bij worden gemaakt. Maar je kan hem al wel gebruiken. :D

Geplaatst:

Ik heb ooit eens VB 2005 gehad, wat volgens mij best lijkt op VB 2008.

Opslaan ging ongeveer zo:

- Ga naar Build > Build Project...

- Ga naar de map waar je project is opgeslagen.

- Ga dan naar bin > Debug.

- In die map staat <projectnaam>.exe, je exe bestand.

Het is een tijd geleden dat ik VB 2005 voor het laatst gebruikte, maar zo was het ongeveer.

Bekijk anders dit filmpje:

Succes!

Mvg,

Flitskikker

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Oke hier mijn uitleg!!!!

Start Visual Basic 2008 op, maak een nieuw project... (DUHHH!!!)

Klik dan op de knop 'Project' klik dan op de laatste knop 'WindowsApplication1 Properties...'

Klik dan op 'Compile' Vul dan bij het eerste vakje waar je iets in kan typen het adres waar je het wilt opslaan (zoals C\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten)

Doe dit precies het zelfde bij 'Publish' (MAAR WEL EEN ANDERE MAP! ALS JE DAT NIET DOET KAN JE HET BESTAND DAT JE GEMAAKT HEBT NIET OPSLAAN!)

Klik dan op het kruisje van dat schema, ga dan naar 'Build' en klik dan op 'Publish WindowsApplication1', en dan klik je op 'Finish', ga naar de map waar je hem opgeslagen hem en 'TADA' daar staat hij in een .exe bestand!

Veel succes! :tu:

Geplaatst:

Je hoeft in Microsoft Visual Studio 8/9 enkel Build > Build Solution te doen, na eventueel eerst het vakje daaronder van Debug naar Release te wisselen, daarna staat het in %userprofile%\Documents\Visual Studio 2005\Projects\<solution name>\<project name>\bin\release\<project name>.exe. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...