Vinniej Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Hoi, Zoals ik al aangaf in het Sketchup help topic, krijg ik mijn model niet geïmporteerd in GTA San Andreas. Daarnaast mis ik een aantal textures in Zmodeler en 3ds Max (Alle textures zijn BMP, JPG wordt niet gebruikt). Ik heb al gekeken naar diverse tutorials, maar kom er geen wijs uit. Als het eenmaal geëxporteert is naar .dff, .col en .txd kan ik het zelf wel weer. Het probleem doet zich voor bij dit model; Nb. texture van die reclameposter zit inmiddels goed in Sketchup. Aangezien ik (nog) niet kan werken met Zmodeler en 3ds Max, heb ik mijn model volledig gemaakt en getextured in Sketchup. Doch zou ik hem getextured en wel in Zmodeler importeren (Dit probeer ik dmv export naar 3ds in Sketchup). Wie kan mij helpen? Reageren
Black Force Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Als je jou model in 3Ds max importeert, vanuit een 3DS max bestand, zie je de textures waarschijnlijk heel vaag. Dit klopt, maar dit zie je echter ingame weer net zoals in sketch up, gewoon alle textures die je gebruikt hebt bij je TXD bestandje in doen. Ik zie dat je nog niet kan werken met 3Ds max, dus je weet waarschijnlijk nog niet hoe je een dff en col bestand maakt, raadpleeg daarvoor de master tutorials list. Als je dit onder de knie hebt kun je een model ingame gaan plaatsen. Veel succes! Greetz, Black Force Reageren
Vinniej Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Als je jou model in 3Ds max importeert, vanuit een 3DS max bestand, zie je de textures waarschijnlijk heel vaag. Dit klopt, maar dit zie je echter ingame weer net zoals in sketch up, gewoon alle textures die je gebruikt hebt bij je TXD bestandje in doen.Ik zie dat je nog niet kan werken met 3Ds max, dus je weet waarschijnlijk nog niet hoe je een dff en col bestand maakt, raadpleeg daarvoor de master tutorials list. Als je dit onder de knie hebt kun je een model ingame gaan plaatsen. Veel succes! Greetz, Black Force Het grote probleem is dat er "maar" 7 textures mee worden geëxporteerd naar 3ds. DFF en COL moeten geen probleem zijn, gezien ik de "kam" scripts wel al heb en hiervoor genoeg tut's voor te vinden zijn. Waar het mij dus voornamelijk om gaat is dat de textures dus niet allemaal mee exporteren en heb te weinig ervaring met 3ds max en zmodeler om de textures via die programma's erop te zetten. Reageren
Vinniej Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2008 (bewerkt) Welnu, ik heb een klein "plankje" gemaakt voor SA in Sketchup. De exports zijn hierbij wel gelukt. Echter, heb ik 1 probleem. De textures worden wel weergegeven in de map editor als ik de textures opvraag uit het IDE bestandje, maar niet in de editor (dan zie ik één of andere standaard texture en in MEd zie ik gewoon een grijze vlak). Ingame werkt de COL echter wel, maar zie het hele "plankje" helaas niet. Edit: Ik heb heb nu wél goed in MEd én de Map Editor 0.1. Ook met textures. Ik heb echter nog 1 probleem. SA crashed wanneer ik een saved game laad (zelfs wanneer ik een new game start). Hoe los ik dit op? Bewerkt: 26 februari 2008 door Vinniej Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.