nationalist Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 (bewerkt) Waar presidentskandidate Hillary Clinton zich al meerdere malen negatief uitliet over videogames in enkele speeches die zij gaf, heeft de andere kandidaat van democratische kant zich er nu ook over uitgelaten. Barack Obama sprak na zijn overwinning in de voorverkiezing van het Amerikaanse presidentschap in Wisconsin over videogames als een teken van 'underachievement'. Hij stelt dat wanneer ouders willen dat hun kinderen een succesvolle toekomst tegemoet gaan, zij vaker de televisie en console uit moeten zetten. Obama roept op tot meer aandacht voor opvoeding, zeker op jongere leeftijd, waarbij niet alleen plaats is voor leerstof maar ook cultuur, zoals muziek, poëzie en kunst. Hij zegt zich te realiseren dat dit een globale mentaliteitsverandering vereist, waar jaren overheen kan gaan. Barack Obama uit zich op deze manier een stuk milder over games dan Hillary Clinton en wijdt geen aandacht aan de (vaak overdreven) controverse die rond het onderwerp heerst. Wat lult hij toch uit zn nek he die Obama Bewerkt: 24 februari 2008 door nationalist Reageren
Berrus Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Och, kweet niet. Ben het deels wel met hem eens dat er meer is als computerspelletjes. En dat er wat cultuur en muziek e.d. bijgebracht moet worden. Een neefje van mij is 16 jaar en helemaal gek van computers en alles wat daar bij hoort. Hij zit altijd boven op z'n kamer spelletjes te doen en dingen. Is ook niet gezond. Als 16jarige moet hij zaterdagsavonds op stap achter de vrouwen aan en een leuke tijd hebben. En een andere hobby er bij. Reageren
ASPHALT Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Muziek, poëzie en kunst is, net als gamen, een hobby/interesse. Dat is dus niet iets waar je perse iets over moet leren of iets over weten, dat bepaal je zelf. Reageren
ikt Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Ik ben het met Obama eens, als je nu eens bekijk hoelang je meestal achter de PC/Console zit. Er moet nog wat tijd komen voor andere hobby's en wat afleiding. Maar games mogen blijven. En de ouders moeten beter op hun kinderen letten. Maar dat is hun zaak. Geen regels erover, want dat is wat te streng. Reageren
moechy Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Laat de kinderen toch gamen als ze hun er nu blij mee voelen dan is dat toch een goed ding. Maar staat dit overigens niet verkeerd? volgens mij hoort dit bij opinie. Reageren
Jay; Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Lekker makkelijk om het op de vooral jongere bevolking te munten aangezien de meeste toch niet kunnen stemmen. Ik mag Obama toch niet, ik wou dat Giuliani won maar die is helaas al uit de race gestapt. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 (bewerkt) Ik ben het met Obama eens, als je nu eens bekijk hoelang je meestal achter de PC/Console zit. Er moet nog wat tijd komen voor andere hobby's en wat afleiding. Maar games mogen blijven. En de ouders moeten beter op hun kinderen letten. Maar dat is hun zaak. Geen regels erover, want dat is wat te streng. Je slaat de spijker op z'n kop Ikt. Gamen is net als bijv. sporten een hobby/interesse, ook al is het niet het gezondste tijdverdrijf wat er bestaat. Nou is het wel de bedoeling dat kinderen ook interesse voor andere dingen ontwikkelen, zoals sporten, en het omgaan met vrienden. Maar dat betekent niet dat gamen per definitie 'slecht' voor je is, in tegenstelling zelfs, heb je er wel eens bij stil gestaan dat wanneer je Engelstalige games speelt, je ondertussen ook educatief bezig bent? Denk maar aan alle woorden die je er van leert. Ik zie gamen dus niet als een zinloos tijdverdrijf, want in feite heb je er wel degelijk wat aan. Ik ben het echter wel met Obama eens dat het zitten achter de PC of console niet te ver moet doorschieten, want naast het digitale leven, is er ook nog een echt leven waar een heleboel te doen is. Bewerkt: 21 februari 2008 door Silverbyte Reageren
thug Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Och, kweet niet. Ben het deels wel met hem eens dat er meer is als computerspelletjes. En dat er wat cultuur en muziek e.d. bijgebracht moet worden.Een neefje van mij is 16 jaar en helemaal gek van computers en alles wat daar bij hoort. Hij zit altijd boven op z'n kamer spelletjes te doen en dingen. Is ook niet gezond. Als 16jarige moet hij zaterdagsavonds op stap achter de vrouwen aan en een leuke tijd hebben. En een andere hobby er bij. berrus heeft gelijk als tiener tussen de 15 en 20 moet je eens leren uitgaan met je vrienden of vriendinnen, eens een goeie pint pakken of eens goed feesten want je leeft maar één keer. gamen mag maar je moet er niet in overdrijven je mag een een nachtje door doen maar toch niet weekelijks. dus Obama geeft gelijk hoor Reageren
Gta-killer Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Hij is toch maar (een mogelijke) amerikaanse president, hij kan moeilijk bepalen wat er in nederland moet gebeuren. Maar ik vind ook dat als die kinderen in amerika hele dag niks anders doen, zou het niet slecht zijn om eens te sporten ofzo. Reageren
Jericho Geplaatst: 22 februari 2008 Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 Wat maakt het nu uit wat een Amerikaanse Politicus zegt. Reageren
PowerPats Geplaatst: 22 februari 2008 Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 Ik denk dat hij dit gewoon zegt om in de gunst van de amerikaanse kiezers te komen omdat het logisch is dat de meeste ouderen vinden dat videogamers slecht zijn.maar las je kijkt naar die moddervette amerikanen zouden ze games daar beter kunnen bannen en alleen de Wii als spelcomputer toestaan gooi daar ook een wii fit bij en je hebt speelplezier voor de hele famillie.gezellig mert zijn allen afvallen. een beetje drastisch maarja Reageren
Jay; Geplaatst: 22 februari 2008 Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 (bewerkt) Wat maakt het nu uit wat een Amerikaanse Politicus zegt. Toch veel, als hij het echt meent en zijn best gaat doen om zijn daden waar te maken. Uiteraard moet hij dan wel eerst president worden en een bepaald percentage van de oppositie achter zich hebben. Je kunt wel zeggen dat het lang duurt voor deze planning in werking treed maar je weet het maar nooit nu deze politicus vooraan staat bij de democraten samen met Hillary Clinton. Bewerkt: 22 februari 2008 door Jay; Reageren
Berrus Geplaatst: 22 februari 2008 Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 (bewerkt) Wat maakt het nu uit wat een Amerikaanse Politicus zegt. Toch veel, als hij het echt meent en zijn best gaat doen om zijn daden waar te maken. Een kanshebber voor het witte huis (en hier in nederland) menen allemaal wat ze zeggen en weten dat het ze lukt om dingen te veranderen. Want de kiezers geloven dat. Zogauw ze aan de macht komen, is het ineens anders. Wij ( ik en vrienden/kenissen) zijn nog altijd van mening dat de beste politiek aan de bar word gevoerd. Onder het "normale" volk onder het genot van een bruine rakker. Bewerkt: 22 februari 2008 door Berrus Reageren
nationalist Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2008 De Verenigde Staten zijn geschokt door een voorval waardoor een vijf maand oude baby gestorven is, maar dit alles werd helaas uit z'n context getrokken om te eindigen als een oorlog tegen gamers. De baby werd gedurende 8 (!) dagen in een auto vastgebonden, zonder eten of drinken en overleed ten gevolge van deze uitputtingsslag. Het toppunt hiervan is dat de Amerikaanse nieuws-gigant Fox het verhaal lichtjes omgevormd heeft, waardoor ze de ouders afspiegelen als monsters die hun kind in de steek lieten om een hele week te gamen. De onverantwoordelijke ouders hebben ook diverse andere dingen gedaan, maar een headline als Video Gamers Leave Baby To Die is hier helaas niet op z'n plaats, aangezien deze titel aanstoot kan geven om alle gamers over dezelfde kam te scheren. Het lijkt erop dat de Amerikaanse media zodaning anti-gaming zijn dat ze zelfs veralgemenen en zulke gruweldaden slechts aan één ding toeschrijven : Gaming ! Blijkbaar zijn gamers een goed onderwerp om 'voor de leeuwen gegooid te worden', aangezien ze in de V.S. tegenwoordig toch enkel kunnen dienen als extra lezers/stemmers. Reageren
ikt Geplaatst: 23 februari 2008 Rapport Geplaatst: 23 februari 2008 Bleh. 1: Media zendt sex en geweld op tv uit. 2: Mensen gaan gek doen. 3: Geweldadige games komen uit. 4: Media geeft games de schuld. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.