Jump to content

Harry Potter 5 probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik had vandaag weer zin om de game: ''Harry Potter 5''(HP) te spelen. Dus, ik pak de game uit het doosje steek hem in mijn PC. En ik start vol goede moed het installatie proces, alles lukt. En van zodra ik de registratiecode ingeef en op volgende druk, komt me iets vreemds voor bij de licentieovereenkomst. Hij is helemaal leeg. Ik vind het zelf erg gek maar druk toch maar op de knop: ''Ja''. Dan verschijnt er onmiddelijk:

naamlooskc6.jpg

Toen ik het spel in juni installeerde had ik hier geen last van. En ik kan me niet herinneren dat ik DirectX ooit van mijn PC heb gegooid, want games als: Crysis, CSS... kan ik wel spelen. Maar dit weer niet. En Crysis is pas later gereleased en gebruikt ook DirectX. Ikzelf ben nogal terughoudend met het downloaden van DirectX en heb een beetje bang dat mijn PC het niet aankan.

Mijn vraag is dus: Kan iemand me een tip geven hoe ik dit moet oplossen? Want ik ben er bijna zeker van dat ik DirectX 9 heb. Of valt dit ergens te zien op mijn PC of ik het heb? Zoja, waar? Dus, kan iemand me helpen om deze topgame weer te kunnen spelen?

Hulp word zeer op prijs gesteld.

Geplaatst:
Mijn vraag is dus: Kan iemand me een tip geven hoe ik dit moet oplossen? Want ik ben er bijna zeker van dat ik DirectX 9 heb. Of valt dit ergens te zien op mijn PC of ik het heb? Zoja, waar? Dus, kan iemand me helpen om deze topgame weer te kunnen spelen?

Als je games als Crysis op je PC kunt spelen, moet je Dirext 9.0c wel geïnstalleerd hebben. Je kunt het natuurlijk altijd even nagaan door naar 'Start' > 'Uitvoeren' te gaan en vervolgens 'dxdiag' in te typen. Helemaal onderaan het scherm bij 'DirectX-versie' zie je dan je huidge versie staan, wat waarschijnlijk ook gewoon 9.0c is.

Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het veranderen van de compatibiliteit. Dit kun je doen door met je rechtermuisknop op de toepassing (de .exe) van het spel te klikken en te kiezen voor 'Eigenschappen'. Vervolgens ga je naar het tabblad ‘Compatibiliteit’ en kies je bij 'Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren' voor Windows 2000'. Sla je gewijzigde instelling op via 'Toepassen', sluit het scherm en probeer nog eens weer.

Mocht het bovenstaande niet gelukt zijn, dan kun je er ook voor kiezen om DirectX te verwijderen. DirectX is geen programma dat je zomaar even kunt verwijderen, maar het is wel mogelijk met het programma DirectX Eradicator. Zodra DirectX verwijderd is, download je het opnieuw vanaf de site van Microsoft.

Een laatste optie die je nog eens zou kunnen proberen is een herinstallatie van het spel. Niet zozeer om het spel zelf, maar omdat je na de installatie vaak nog een melding krijgt of je de laatste versie van DirectX wilt installeren.

Geplaatst:

Ik heb nu gekeken of ik Directx heb. En, ja ik heb het. V9. Nu, ik wilde dan die .exe aanpassen, maar dit lukt me niet. Ik heb vroeger namelijk HP5 verwijderd. En als ik nu via Windows Verkenner het programma open. Dan kan ik niet in de bestanden kijken, maar dan opent ie gewoon die de installatie, en kan ik niet naar eigenschappen gaan. Hoe moet ik het dan doen?

Geplaatst:
dvddrivefe1.jpg
Je bedoelt dat je op het pictogram van de dvd klikt, en dat dan meteen met de installatie wordt begonnen. Als je in de map wilt kijken waar de bestanden staan die de dvd bevat, moet je als volgt te werk gaan. Open Windows Verkenner, klik op het plusje bij Deze Computer zodat je de 'map' van je dvd-drive kunt zien. Klik daar dan op met je rechtermuisknop, en kies voor de optie Openen (zie afbeelding hiernaast). Op deze manier wordt niet automatisch de installatie geopend, maar krijg je de inhoud van de dvd te zien. Hier kun je dan de compatibiliteit veranderen op de manier die -Matthijs- je al heeft gegeven.
Geplaatst:

Bedankt, het is me gelukt. Nu, ik heb de .exe(autorun bij dit) gewijzigd. Maar nu kan ik hem niet openen.

Geplaatst:
Bedankt, het is me gelukt. Nu, ik heb de .exe(autorun bij dit) gewijzigd. Maar nu kan ik hem niet openen.

Oh sorry, ik dacht dat je hem al geïnstalleerd had. Het veranderen van de compatibiliteit kan enkel als het spel al geïnstalleerd is.

De optie die dan overblijft is het verwijderen en herinstalleren van DirectX. Zoals ik al zei kan dit met het programma DirectX Eradicator. Installeer na het verwijderen DirectX opnieuw en probeer het spel dan nog eens te installeren. Je kunt ook proberen om een nieuw gedownloade versie direct te installeren, zonder DirectX eerst te verwijderen. Dat zou ik je persoonlijk aanraden om als eerste te doen.

En daarnaast kun je voor alle zekerheid ook nog even de nieuwste stuurprogramma’s voor je videokaart downloaden en natuurlijk installeren.

Geplaatst:

Matthijs. Ik houd van je! Dankje voor al die info, echt waar. Ik hoorde zonet van mijn broer dat hij van plan was de PC te formatteren, dus dan zal er ook wel een nieuwe versie van DirectX opkomen en zal ik het kunnen spelen. Dus, ik moet nog even wachten en dan kan ik het spelen. Toch bedankt voor het uitleggen.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Als je games als Crysis op je PC kunt spelen, moet je Dirext 9.0c wel geïnstalleerd hebben. Je kunt het natuurlijk altijd even nagaan door naar 'Start' > 'Uitvoeren' te gaan en vervolgens 'dxdiag' in te typen. Helemaal onderaan het scherm bij 'DirectX-versie' zie je dan je huidge versie staan, wat waarschijnlijk ook gewoon 9.0c is.

Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het veranderen van de compatibiliteit. Dit kun je doen door met je rechtermuisknop op de toepassing (de .exe) van het spel te klikken en te kiezen voor 'Eigenschappen'. Vervolgens ga je naar het tabblad ‘Compatibiliteit’ en kies je bij 'Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren' voor Windows 2000'. Sla je gewijzigde instelling op via 'Toepassen', sluit het scherm en probeer nog eens weer.

Mocht het bovenstaande niet gelukt zijn, dan kun je er ook voor kiezen om DirectX te verwijderen. DirectX is geen programma dat je zomaar even kunt verwijderen, maar het is wel mogelijk met het programma DirectX Eradicator. Zodra DirectX verwijderd is, download je het opnieuw vanaf de site van Microsoft.

Een laatste optie die je nog eens zou kunnen proberen is een herinstallatie van het spel. Niet zozeer om het spel zelf, maar omdat je na de installatie vaak nog een melding krijgt of je de laatste versie van DirectX wilt installeren.

Ik heb het geprobeerd, maar bij mij start hij niet eens op als ik de compatibiliteit verander. hij start gewoon simpelweg niet op.

Enig idee iemand?

Groet, MrDacoda.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...