js007 Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 is dat normaal dat de knoppen bijna hetzelfde zijn op de ps3 en xbox360 Ps3 en xbox360 controller verschillen heel weinig (alleen de xbox controller heeft analoge stick op plek van dpad ps3, en ps3 heeft juist analoge stick op plek dpad xbox360). De controls zullen waarschijnlijk precies zilfde zijn, xboxers hebben 2de analoge stick alleen op andere plaats. bij ps2 en xbox1 versie scheelde de controlls trouwens wel veel omdat xbox toen een wazige controller had en maar 2 schouderstoetsen ipv 4, nu hebben ze playstation controller naagemaakt dus is bijna zelfde nu. plagiaat ze moeten xbox dus straffen ik heb ooit san andreas gespeelt op xbox en ik kon er niet mee over weg Reageren
studio dewolf Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 Bij echt is dat zo. Bij motorstorm is dat ook. Ik heb niets gezegd dat het zal in GTA IV komen. Ik heb alleen gezegd dat het kan gebeuren in echt. De motor wordt warm en ontploft. Reageren
L-Yah Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 (bewerkt) De auto rijden nu veel realistischer dus dat constant vol-gas rijden zal er wel niet meer inzitten. Tuurlijk kan je wel altijd vol gas rijden als je wilt. Ik snap niet helemaal hoe je erbij komt dat als een game realistischer wordt (qua graphics, gameplay etc) je dan oppeens niet meer volgas kan rijden, in het echt kan dat toch ook?? Begrijpen jij wel wat 'constant' betekend? Als jij later zelf mag autorijden, zul je zien dat het onmogelijk is om vol-gas door het verkeer heen te racen. Aangezien Rockstar heeft gezegd dat het autorijden veel realistischer wordt (ongelukken worden de auto snel fataal, bochten kunnen niet meer zo hard worden genomen) is het dus vrij logisch om ervan uit te gaan dat in GTA4 niet meer zoveel vol-gas wordt gereden, als in oudere (minder realistische) GTA's. Anyway; De PS3 controller rockt! Bewerkt: 25 februari 2008 door L-Yah Reageren
Gta-killer Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 (bewerkt) Als jij later zelf mag autorijden, zul je zien dat het onmogelijk is om vol-gas door het verkeer heen te racen. Aangezien Rockstar heeft gezegd dat het autorijden veel realistischer wordt (ongelukken worden de auto snel fataal, bochten kunnen niet meer zo hard worden genomen) is het dus vrij logisch om ervan uit te gaan dat in GTA4 niet meer zoveel vol-gas wordt gereden, als in oudere (minder realistische) GTA's. Zo bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je motor niet ontploft als je te lang te snel rijd, wat iemand anders zij dat het er mogelijk in kwam. Maar ik had juist gehoord ergens in de feitjes dat je auto niet meteen kapot gaat bij kleine aanrijding zoals in echt, want dan is het gewoon onmogelijk en niet meer leuk om het te spelen. Gameplay moet niet ten koste gaan aan realisme en dan gaan ze waarschijnlijk ook niet doen. Bij echt is dat zo. Bij motorstorm is dat ook. Ik heb niets gezegd dat het zal in GTA IV komen. Ik heb alleen gezegd dat het kan gebeuren in echt. De motor wordt warm en ontploft. Bij motorstorm is het alleen als je nitro gebruikt, als je alleen maar gas geeft raakt ook bij motorstorm de motor niet overhit, dus bij gta zeker niet. Bewerkt: 25 februari 2008 door Gta-killer Reageren
nationalist Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 (bewerkt) Hier een artikeltje dat hier mss past: 'Game controllers zijn te complex' Microsofts Peter Molyneux en Sony's Phil Harrison hebben zich op de Game Developers Conference uitgelaten over de huidige gamepads. Volgens de beide topmannen zijn de hedendaagse controllers veel te ingewikkeld en hebben ze veel te veel knoppen. "We gebruiken amper de helft van de knoppen op de Xbox 360 controller," geeft Molyneux toe. "Mijn droom is dat iemand die nog nooit een controller heeft aangeraakt, een pad op kan pakken en lekker Fable 2 kan spelen," aldus de baas van Microsofts Lionhead studio. Phil Harrison is overigens vol lof over de Wiimote en Apples Iphone. Beide apparaten zijn erg gebruiksvriendelijk. "Ik zag een aantal weken geleden een kind van twee jaar die zonder enige moeite met een Iphone aan het spelen was. Straks drukt hij met zijn vingers op de televisie om van kanaal te wisselen, dat werkt natuurlijk niet. Maar dat kind heeft gelijk, de industrie heeft het fout. Zo zou het moeten gaan." Bron: insidegamer Bewerkt: 26 februari 2008 door nationalist Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 (bewerkt) Hier een artikeltje dat hier mss past:'Game controllers zijn te complex' Microsofts Peter Molyneux en Sony's Phil Harrison hebben zich op de Game Developers Conference uitgelaten over de huidige gamepads. Volgens de beide topmannen zijn de hedendaagse controllers veel te ingewikkeld en hebben ze veel te veel knoppen. "We gebruiken amper de helft van de knoppen op de Xbox 360 controller," geeft Molyneux toe. "Mijn droom is dat iemand die nog nooit een controller heeft aangeraakt, een pad op kan pakken en lekker Fable 2 kan spelen," aldus de baas van Microsofts Lionhead studio. Phil Harrison is overigens vol lof over de Wiimote en Apples Iphone. Beide apparaten zijn erg gebruiksvriendelijk. "Ik zag een aantal weken geleden een kind van twee jaar die zonder enige moeite met een Iphone aan het spelen was. Straks drukt hij met zijn vingers op de televisie om van kanaal te wisselen, dat werkt natuurlijk niet. Maar dat kind heeft gelijk, de industrie heeft het fout. Zo zou het moeten gaan." Bron: insidegamer Zitten genoeg knoppen op Wat een zeikerd dan gebruikt HIJ toch de kleuter-controller met 3 knoppen! Hij zal vast deze wel gebruikt hebben: Bewerkt: 26 februari 2008 door Kai-ShockWave Reageren
michaelfivez Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 Alles ziet er wel goed uit alleen R2 en L2 bevallen me iets minder.Ik hoop dat R* daar iets aan doet Ja, das rot irritant. Ik druk daar altijd perongeluk op als ik mijn vingers erop zet. Reageren
thagtaking Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 (bewerkt) volgens mij is het een gokje hoor! ik zou dit zelf ook wel kunnen bedenken ookal denk ik dat het handiger is dat het knopje voor taxie roepen beter is voor D-pad want je kunt L1 beter ergens anders voor gebuiken ik zou zeggen bij de clicks waar ''unknown'' staat zou ik er 1 doen voor achter om kijken als je rent bijvoorbeeld, is erg handig als je wordt achtervolgd of iets dergelijks en de ander voor camera positie wisselen voor in de auto of weet ik veel wat EDIT: @ Kai-Shockwave ik vind het erg dom hoor ik snap niet waarom er teveel knoppen op die controllers zitten ik kan me er juist erg goed in vinden, zeker toen ik voor het eerst een console kocht. Ik was in no-time gewent aan de controls en ik hoefde geen eens te kijken waar ik op drukte. Zeker geen knoppen teveel! Als ze nog minder knoppen zouden hebben zou je het met combinaties van knoppen indrukken mischien iets uit kunnen voeren en die combi's zijn juist moeilijker te onthouden dus geef mij die controller met ''teveel'' knoppen maar! Bewerkt: 26 februari 2008 door thagtaking Reageren
Capodaano Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Yeah L2 richten en R2 schieten is goede combinatie!! Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 Controls voor XBOX Bron: Kikizo Reageren
SmokingCookie Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 Als je een beetje gewend bent aan de demo van Uncharted: Drake's fortune, is deze besturng niet verkeerd (PS3!!).. @Gta-killer: nice sig Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 Controls voor XBOX Bron: Kikizo Maar er was toch ook een knop waarmee je je motor kon opstarten en afzetten? Reageren
Biocount Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 Controls voor XBOX Bron: Kikizo Maar er was toch ook een knop waarmee je je motor kon opstarten en afzetten? gas geven is de motorstarten.. vraag me alleen af of je de motor wel uit kan zetten? Reageren
mrwhoopy Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 Controls voor XBOX Bron: Kikizo Maar er was toch ook een knop waarmee je je motor kon opstarten en afzetten? dat klopt ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze in gta iv net zo iets gedaan hebben als maffia dat als je de eerste keer op de gas knop drukt dat de motor start en als je daarna weer op gas drukt dat je gaat rijden. en als je wil uitstappen moet je 2x op de uitstap knop drukken als ik mij niet vergist want de eerste keer zet nico alleen de motor af en pas bij de 2e keer stap hij uit Reageren
L-Yah Geplaatst: 29 februari 2008 Rapport Geplaatst: 29 februari 2008 In de kikizo preview staat een volledige lijst van controls, ook voor auto rijden (xbox360) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.