Grove St. Geplaatst: 2 maart 2008 Rapport Geplaatst: 2 maart 2008 Haha, zou EA Games wel willen. Gelukkig voor de 007 branch heeft Activision de licenties overgekocht van EA Games om James Bond games te maken. EA bakte er namelijk niks van. Zoals Activision al zei;'EA Games heeft een te groot aanbod aan games en ranselen de games vaak af om snel geld in het laadje proberen te halen'. Hopelijk doet Activision heet beter, kan haast niet slechter! Reageren
007 RoadRunner Geplaatst: 2 maart 2008 Rapport Geplaatst: 2 maart 2008 ‘EA moet met haar vingers afblijven van Take-Two’ Nog net voordat het weekend voorbij is, willen we toch nog even terugkomen op het grootste nieuws van de afgelopen week. Dat was natuurlijk de heisa rondom de overname-poging van EA om Take-Two in te lijven. Take-Two zelf wil voorlopig nog niets weten van EA, maar zal na de release van Grand Theft Auto IV evalueren of een eventueel nieuw bod moeten worden geaccepteerd. De grote vraag is nu natuurlijk: wat vind jij van het mogelijke vooruitzicht dat een game als GTA in handen komt van Electronic Arts? Voorzie jij daar problemen uitkomen? Of denk je dat het voor de serie niets uit zal maken? Ben je bang dat bepaalde games 'uitgemelkt' zullen worden? Bron: Gunk Aan de ene kant ben ik wer wel positief over maar het kan ook nadelig uitpakken. T2 probeert zichzelf met deze uitspraak te redden of in ieder geval zichzelf zo duur mogelijk te verkopen. Dat 2T heeft gezegt om na de release van GTA IV verder te praten is vooral om de aandeelhouders vooral nog vast te houden want zij zouden hun aandelen gewoon aan EA kunnen verkopen want het bod is aanzienlijk hoger dan dat de aandelen van T2 ooit hebben gestaan. De aandeelhouders hebben nooit veel winst gezien van T2 en zouden het alleen al verkopen om er met winst vanaf te komen. Door deze uitspraak te doen probeert T2 het te rekken en mocht het toch aan EA verkocht worden dan is het tegen een hogere prijs dankzij GTA IV. Het contract dat Rockstar met T2 heeft verloopt in 2009 en moet dan verlengt gaan worden. Als EA de nieuwe eigenar is van T2 en dus ook van de rechten van GTA en Rockstar gaat dat contract niet verlengen dan is de enigste manier voor Rockstar om aan GTA te werken als ze er voor ingehuurd worden. T2 zou ook voor de overname van EA de rechten van GTA terug aan R* kunnen verkopen. Dit zou EA enorm dwars zitten omdat dat de vornaamste reden is om T2 in handen te krijgen. Hiermee houden ze EA van GTA af maar maken ze mogelijk ook hun eigen doodskist. Er zijn nog heel veel mogelijkheden dat Rockstar GTA blijft maken in de toekomst: alleen, onder T2 of onder EA. Hier zou GTA dan dus niet te lijden hebben maar we komen vast meer te weten op 30 april. Ikzelf ben opzich wel voor een overname van T2 door EA maar daar heb ik een eigen, beetje egoistische, reden voor. GTA is begonnen als een PC game waar het heel succesvol was. Om die reden had Sony veel geld gegeven aan T2 om het een PS exlusive te maken. Met GTA IV is het vooral M$ die met de miljoenen strooit om vooral alles naar de X360 te halen. Door de jaren heen is het platform waar ze groot mee geworden zijn als vuil behandelt en moeten we wachten op een PC release ALS die al gaat komen. Onder EA is de kans een stuk groter dat GTA toch tegelijkertijd op de PC gaat komen zodat ik en andere PC gamers er sinds jaren weer meteen van kunnen genieten en we niet meer buitengesloten worden. Reageren
007 RoadRunner Geplaatst: 3 maart 2008 Rapport Geplaatst: 3 maart 2008 Ik heb een nieuwsbericht gevonden wat een heel nieuw licht werpt op de mogelijke overname van EA en Jack Thompson! Het blijkt namelijk dat JT aandeelhouder van T2 is! En niet alleen is hij aandeelhouder, hij heeft ook tegen EA verklaart dat hij postitief tegenover de overname staat. Dit zei hij tegen de CEO van EA: I am delighted to work with Electronic Arts to evict the Zelnick Trojan Horse from within Take-Two’s corporate walls. In doing so, I can get the new Take-Two into the clear as to the trouble I and others can send its way.Zelnick is the source of trouble headed Take-Two’s way, not I, and EA can make the case, with my help, that such trouble can be avoided. Hij spreedkt in deze mail z'n onvrede uit over Strauss Zelnick van T2 en wil benadrukken dat die man verantwoordelijk is voor de slechte financiele situatie van T2. Wat mij verbaasd is dat iemand die er in het verleden alles aan gedaan heeft dit bedrijf onderuit te halen met o.a. de Hot Coffe mod aandeelhouder van datzelfde bedrijf is. Ikzelf vermoed dat hij dit in het nieuws gebracht heeft om de koers van T2 te laten kelderen en daarna aandelen gekocht heeft. Als hij deze andelen aan EA verkoopt voor het bod van 26$/share dan zal hij hiermee mogelijk enkele miljoenen binnenslepen(afhankelijk van de hoeveelheid aandelen dat hij bezit). Het is dus mogelijk dat JT deze crusade is begonnen niet om de kinderen van "verderf" te redden maar om z'n eigen zakken te vullen en dat de rest van de wereld er massaal ingestonken is. Dit is speculatie maar dat is mijn enigste manier om deze feiten logisch aan elkaar te koppelen. Reageren
nationalist Geplaatst: 3 maart 2008 Rapport Geplaatst: 3 maart 2008 Haha die ouwe, zielige Jack Thompson toch... Reageren
philip14 Geplaatst: 3 maart 2008 Rapport Geplaatst: 3 maart 2008 Haha, zou EA Games wel willen. Gelukkig voor de 007 branch heeft Activision de licenties overgekocht van EA Games om James Bond games te maken. EA bakte er namelijk niks van. Ik vond sommige Bond games best vet Ik heb een nieuwsbericht gevonden wat een heel nieuw licht werpt op de mogelijke overname van EA en Jack Thompson!Het blijkt namelijk dat JT aandeelhouder van T2 is! En niet alleen is hij aandeelhouder, hij heeft ook tegen EA verklaart dat hij postitief tegenover de overname staat. Dit zei hij tegen de CEO van EA: I am delighted to work with Electronic Arts to evict the Zelnick Trojan Horse from within Take-Two’s corporate walls. In doing so, I can get the new Take-Two into the clear as to the trouble I and others can send its way.Zelnick is the source of trouble headed Take-Two’s way, not I, and EA can make the case, with my help, that such trouble can be avoided. Hij spreedkt in deze mail z'n onvrede uit over Strauss Zelnick van T2 en wil benadrukken dat die man verantwoordelijk is voor de slechte financiele situatie van T2. Wat mij verbaasd is dat iemand die er in het verleden alles aan gedaan heeft dit bedrijf onderuit te halen met o.a. de Hot Coffe mod aandeelhouder van datzelfde bedrijf is. Ikzelf vermoed dat hij dit in het nieuws gebracht heeft om de koers van T2 te laten kelderen en daarna aandelen gekocht heeft. Als hij deze andelen aan EA verkoopt voor het bod van 26$/share dan zal hij hiermee mogelijk enkele miljoenen binnenslepen(afhankelijk van de hoeveelheid aandelen dat hij bezit). Het is dus mogelijk dat JT deze crusade is begonnen niet om de kinderen van "verderf" te redden maar om z'n eigen zakken te vullen en dat de rest van de wereld er massaal ingestonken is. Dit is speculatie maar dat is mijn enigste manier om deze feiten logisch aan elkaar te koppelen. Die kerel is hartsikke gek Hij zeikt over de financiele situatie terwijl hij de beste gameserie van T2 wil verbieden Reageren
nationalist Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 (bewerkt) Sid Meier zowel EA als Take Two Sid Meier heeft naar aanleiding van de gesprekken tussen Take Two en Electronic Arts aangegeven dat het hem niet echt uitmaakt of hij nu voor EA of T2 gaat werken. "Ik heb 10 jaar geleden nog met EA gewerkt, en dat was een heel goede ervaring. De samenwerking met Take 2 verloopt ook vlotjes, dus waarom zou het uitmaken wie er de bovenhand haalt?" Daarnaast vermeldde hij ook nog dat hij bij Take-Two altijd veel creatieve vrijdheid heeft gekregen, en dat dat hetgeen is wat telt. Overname of geen overname, dat is nog maar zeer de vraag. Bron: Gunk Bewerkt: 7 maart 2008 door nationalist Reageren
nationalist Geplaatst: 7 maart 2008 Rapport Geplaatst: 7 maart 2008 EA wil geen hulp van Jack Thompson. Jack Thompson, wie kent hem niet? De man en advocaat die er alles aan zal doen om het geweld in videogames aan banden te leggen. Hij heeft al van alles geprobeerd, maar tot op heden zonder resultaat. En vermoedelijk zal dat resultaat ook wel uitblijven. Constant blauwtjes lopen, maar toch doorzetten. Zijn nieuwe strategie is het helpen van gameontwikkelaars. Jack Thompson heeft EA hulp aangeboden bij de overname van Take-Two Interactive, in de hoop invloed te hebben op het traject van het ontwikkelen van games. EA heeft vriendelijk bedankt voor deze hulp aan de hand van een brief aan de heer Thompson. Quote: 'We have received your letter to EA's shareholder site. In response to your offer to assist in the proposed acquisition of Take-Two, we would strongly prefer that you not get involved in this matter. EA is a strong supporter of creative freedom for game developers. We feel that your past statements - including false claims about content in our games - make any collaboration with you impossible.' EA vindt artistieke vrijheid te belangrijk in de gamesindustrie en daarom weigeren zij de hulp. Daarnaast geven zij aan dat ze het niet eens zijn met de werkmethode van Thompson. Hij heeft namelijk al regelmatig games (van EA) in een kwaad daglicht gesteld. Samenwerking is daardoor onmogelijk. En weer een avontuur van Jack Thompson dat eindigt in een misère. Op naar de volgende actie. Opgeven kent hij niet. Falen wel. Bron: psonly Reageren
nationalist Geplaatst: 7 maart 2008 Rapport Geplaatst: 7 maart 2008 Jack Thompson boos op Electronic Arts. Nadat we vandaag al wisten te melden dat Electronic Arts vriendelijk bedankt heeft voor de aangeboden hulp van Jack Thompson, hebben we nu al nieuws over de reactie van Thompson op dit bericht. Jack Thompson beschuldigt EA aan het ontbreken van inzet om Take Two over te nemen, omdat EA Thompson's aanbod om te helpen afgeslagen heeft. Quote: “If you all at EA want to pursue a purchase of Take-Two without fully knowing what is ‘out there’ in the form of liabilities, posed by my client and others, of your take-over target, you got [sic] right ahead,” he said. “I’m sure EA’s shareholders will be impressed with your lack of ‘due diligence’ exhibited first by your ‘don’t help us, Mr. Thompson’ and now your anticipated ‘we don’t want to know about contractual liabilities of Take-Two’ posture. Maybe the new corporate logo of EA should incorporate an ostrich.” Thompson zegt dat hij als geen ander weet hoe Take Two in elkaar zit. Hij is er zeker van dat de aandeelhouders van Electronic Arts vanzelf zien dat het bedrijf geen inzet toont door het afwijzen van zijn aanbod, waarmee EA volgens hem informatie mis zou lopen over de mogelijkheden van Take Two. Bron: psonly Reageren
FerryN Geplaatst: 8 maart 2008 Rapport Geplaatst: 8 maart 2008 Waarom doe je tripleposten? En steeds stuur je hier artikelen in, die jij nog niet eens geschreven hebt of heb je er een samenvatting van gemaakt? Sorry dat ik miss. als een moderator over kom. Greetz Reageren
michaelfivez Geplaatst: 8 maart 2008 Rapport Geplaatst: 8 maart 2008 Waarom doe je tripleposten?En steeds stuur je hier artikelen in, die jij nog niet eens geschreven hebt of heb je er een samenvatting van gemaakt? Sorry dat ik miss. als een moderator over kom. Greetz tripple post? Tussen de 1e en de 2e zaten 3 dagen. En hij heeft wel een samenvatting gemaakt voor zover ik zie. Onn topic: Mij maakt het niet uit of EA take two overneemt, ze zullen rockstar wel laten doen zeker Reageren
studio dewolf Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Nieuwe artikel!!! Take Two zet geld opzij voor werknemers die ontslagen worden na overname Take Two heeft bekend gemaakt dat ze compensatie klaar heeft staan voor werknemers die ontslagen worden na een potentiële overname. Executives krijgen achttien maanden lang anderhalf keer hun salaris en een bonus, andere werknemers krijgen zes maanden hun salaris doorbetaald als ze ontslagen worden omdat Take Two overgenomen wordt door een ander bedrijf. Deze regeling geldt niet voor topman Straus Zelnick en andere board members die onder een andere regeling vallen. http://www.gamersnet.nl/nieuws/200803/take...en_na_overname/ Reageren
Jozz Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 je kan er helaas niks aan doen, maar gta IV komt in zon korte tijd kunnen ze gta IV niet verkloten denk ik Reageren
007 RoadRunner Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Een overname komt er, dat is onvermijdelijk. Zelfs als het bestuur tegen is kunnen de aandeelhouders hun aandelen verkopen en als een meerderheid doet hebben ze het bedrijf toch in handen. Daarom heeft T2 ook gezegt verder te praten na GTA IV zodat ze hun huid zo duur mogelijk kunnen verkopen. Voor de toekomst van GTA heeft zo'n overname weinig invloed vermoed ik al zou ik het wel prettig vin den als ze dan de PC gamers eens niet als vuilnis behandelen en meteen een PC release doen ipv 6 maanden wachten zonder zekerheid. Reageren
nationalist Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Waarom doe je tripleposten?En steeds stuur je hier artikelen in, die jij nog niet eens geschreven hebt of heb je er een samenvatting van gemaakt? Sorry dat ik miss. als een moderator over kom. Greetz tripple post? Tussen de 1e en de 2e zaten 3 dagen. En hij heeft wel een samenvatting gemaakt voor zover ik zie. Onn topic: Mij maakt het niet uit of EA take two overneemt, ze zullen rockstar wel laten doen zeker Inderdaad Reageren
nationalist Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Waarom doe je tripleposten?En steeds stuur je hier artikelen in, die jij nog niet eens geschreven hebt of heb je er een samenvatting van gemaakt? Sorry dat ik miss. als een moderator over kom. Greetz tripple post? Tussen de 1e en de 2e zaten 3 dagen. En hij heeft wel een samenvatting gemaakt voor zover ik zie. Onn topic: Mij maakt het niet uit of EA take two overneemt, ze zullen rockstar wel laten doen zeker Inderdaad Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.