Flashingdemon666 Geplaatst: 25 februari 2008 Rapport Geplaatst: 25 februari 2008 Ik heb een probleem met sannybuilder. Want wat ik ook verander, het loopt altijd vast. Ik heb zelf een keer een getal vervangen en gelijk weer terug gezet en toen liep hij nog vast. Ik heb de file al van de .txt terug geplaatst naar .scm maar hij blijft vastlopen. Zelf als ik een New Game start. Dan loopt hij altijd vast op het moment dat je naar Ken Rosenberg moet rijden na de eerste cutcene. Ik heb mijn origineele main.scm en mijn zelf gemodden main.scm hier nog liggen dus als iemand die nodig heeft moet je het maar zeggen. Reageren
PatrickW Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Ik heb een probleem met sannybuilder. Want wat ik ook verander, het loopt altijd vast. Ik heb zelf een keer een getal vervangen en gelijk weer terug gezet en toen liep hij nog vast. Ik heb de file al van de .txt terug geplaatst naar .scm maar hij blijft vastlopen. Zelf als ik een New Game start. Dan loopt hij altijd vast op het moment dat je naar Ken Rosenberg moet rijden na de eerste cutcene. Ik heb mijn origineele main.scm en mijn zelf gemodden main.scm hier nog liggen dus als iemand die nodig heeft moet je het maar zeggen. Volgens mij heb je niet echt een idee wat je aan het doen bent als ik hoor: "Ik heb de file al van de .txt terug geplaatst naar .scm maar hij blijft vastlopen." Main.scm is een binary file, wat betekend dat je hem niet zomaar kan editen, als je die echter opent met sanny-builder ( die je wel eerst in VC mode moet ztten), dan vertaalt die het naar een tekst-versie (main.txt). Dit is de versie die je in sanny-builder te zien krijgt en kunt editen. Als je je wijzigingen gedaan hebt, moet je het met sanny-builder terug vertalen naar het binaire formaat dat het spel nodig heeft (main.scm), Dit doe je door te kiezen voor compileren en kopieren. Als je in de main.txt wilt gaan editen, moet je wel heel goed weten wat je aan het doen bent, want het lukraak wijzigen van zomaar een getal, kan inderdaad tot het gevolg hebben dat het spel crashed. Probeer een paar tutorials te volgen om het gevoel te krijgen hoe het werkt. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Ik heb een probleem met sannybuilder. Want wat ik ook verander, het loopt altijd vast. Ik heb zelf een keer een getal vervangen en gelijk weer terug gezet en toen liep hij nog vast. Ik heb de file al van de .txt terug geplaatst naar .scm maar hij blijft vastlopen. Zelf als ik een New Game start. Dan loopt hij altijd vast op het moment dat je naar Ken Rosenberg moet rijden na de eerste cutcene. Ik heb mijn origineele main.scm en mijn zelf gemodden main.scm hier nog liggen dus als iemand die nodig heeft moet je het maar zeggen. Volgens mij heb je niet echt een idee wat je aan het doen bent als ik hoor: "Ik heb de file al van de .txt terug geplaatst naar .scm maar hij blijft vastlopen." Main.scm is een binary file, wat betekend dat je hem niet zomaar kan editen, als je die echter opent met sanny-builder ( die je wel eerst in VC mode moet ztten), dan vertaalt die het naar een tekst-versie (main.txt). Dit is de versie die je in sanny-builder te zien krijgt en kunt editen. Als je je wijzigingen gedaan hebt, moet je het met sanny-builder terug vertalen naar het binaire formaat dat het spel nodig heeft (main.scm), Dit doe je door te kiezen voor compileren en kopieren. Als je in de main.txt wilt gaan editen, moet je wel heel goed weten wat je aan het doen bent, want het lukraak wijzigen van zomaar een getal, kan inderdaad tot het gevolg hebben dat het spel crashed. Probeer een paar tutorials te volgen om het gevoel te krijgen hoe het werkt. Ik weet toevallig wel waar ik mee bezig ben hoor! Ik bedoelde ijgenlijk met het 'van de .txt naar .scm' compilen. Zodat de geedite versie van main.txt weer in dew main.scm komt. En ik wist ook heus wel welke cijfers ik aan het aanpassen was. Ik zoek zo even op welke het waren. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Je mag ook wel rustig blijven, hoor. Als je zegt "hij crasht en heb txt naar scm veranderd", vermoeden wij uiteraard dat je niet zo'n goede scm-scripter bent, waardoor er nogal eens wat fout gaat. Maar laat je code (lines) zien. BTW, zeker weten Sanny Builder omgezet naar VC? Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Je mag ook wel rustig blijven, hoor. Als je zegt "hij crasht en heb txt naar scm veranderd", vermoeden wij uiteraard dat je niet zo'n goede scm-scripter bent, waardoor er nogal eens wat fout gaat. Maar laat je code (lines) zien.BTW, zeker weten Sanny Builder omgezet naar VC? dit zijn de lines die ik aangepast heb: origineele line: 0237: set_gang 6 primary_weapon_to 17 secondary_weapon_to 17 aangepaste: 0237: set_gang 6 primary_weapon_to 27 secondary_weapon_to 27 Ik heb ook de wapen lines van gang 6 op nog wat andere plekken in 27 veranderd. Om precies te zijn hier: 027777 122058 125630 125651 Met het veranderen van deze lijn zou de Vercetty gang een rugger krijgen in plaats van een uzi. Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 maart 2008 Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Da's op zich een wijziging die geen probleem op zou moeten leveren. Wel wijken jou regelnummers af van de mijne, als ik de main.scm met sanny-builder decompileer. Vragen: Met de originele main.scm file werkt VC wel zonder crashen? Maar als je de main.scm in sannybuilder opent (en hem dus naar een main.txt laat decompileren, en daarna weer compileert en copieert, werkt het dan nog steeds? Weke versie van sany-builder gebruik je? Heb je de main.txt die je edit, zelf uit de main.scm gedecompileert ? Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Da's op zich een wijziging die geen probleem op zou moeten leveren.Wel wijken jou regelnummers af van de mijne, als ik de main.scm met sanny-builder decompileer. Vragen: Met de originele main.scm file werkt VC wel zonder crashen?Ja, dan werkt hij perfect zonder enige problemen. Maar als je de main.scm in sannybuilder opent (en hem dus naar een main.txt laat decompileren, en daarna weer compileert en copieert, werkt het dan nog steeds?Nee, en dat is ook juist zo raar. Weke versie van sany-builder gebruik je?Geen idee. En waar kan je dat eigenlijk zien? Want als ik dat weet kan ik het even opzoeken. Heb je de main.txt die je edit, zelf uit de main.scm gedecompileert ?Zelf gedecompiled en gecompiled. En welke regelnummers wijken dan af? Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 maart 2008 Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 De versie van sanny-builder kun je vinden in het help-menu, bij "about" Alle regelnummers die jij geeft zijn verschoven t.o.v. die bij mij. Stuur anders de main.txt file eens (gezipped via rapidshare ofzo) Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Ik gebruik sanny-builder versie 3.01 Main.scm en Main.txt Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 maart 2008 Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Ik weet niet waar je deze versie van main.scm vandaan hebt, maar origineel is ie volgens mij zeker niet. D'r zitten mods in, en ook in de textfile die je tijdens het decompileren gebruikt hebt, zijn sporen van "all-in-one" mod te vinden.. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 8 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2008 Ik weet niet waar je deze versie van main.scm vandaan hebt, maar origineel is ie volgens mij zeker niet.D'r zitten mods in, en ook in de textfile die je tijdens het decompileren gebruikt hebt, zijn sporen van "all-in-one" mod te vinden.. Oeps... ik had spaceeinstein's all-in-one mod opgestuurd. Kijk vanmiddag of ik de origineele kan uploaden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.