Jump to content

[Radio]Live Radio Stream

Recommended Posts

Geplaatst:
Misschien dat je een programma kunt schrijven dat de grootte van het bestand checkt en als dit boven een bepaalde waarde komt, een stuk verwijderd? Met audio-/video-bewerkingssoftware zoals Audacity of Windows Movie Maker is het ook mogelijk, dus het zou toch moeten werken. De vraag is alleen hoe je geluidsbestanden kunt aanpassen vanuit een bepaalde programmeertaal. Als je met google zoekt naar bijvoorbeeld "Programming audio" zie je diverse open-source bestanden die audio aanpassen (van effecten toevoegen tot hele basic-players) dus misschien dat je daar naar kunt kijken?

Ik bedenk me net dat Audacity zelf ook open-source is. (Kijk hier.) Misschien dat je daar het goede stuk kunt vinden voor het verwijderen van bepaalde deelfragmenten?

(Dit topic gaat trouwens ernstig richting "Computer Talk" op deze manier.)

het doel is nog steeds om Live Radio in San andreas te krijgen! maar ergens heb je natuurlijk wel gelijk!

ik ga je tip proberen!

Geplaatst: (bewerkt)

nee dat gaat niet werken, ben er lang mee bezig geweest, dat lukt mij gewoon niet.

iemand anders michien ?

ik vind eigenlijk dat het nu een klein beetje een dood forum is.... niemand die weer leuk snel ff reageert en de beginner van dit topic zegt ook niet veel meer...

het zou leuk zijn als jullie ook wat meer reacties geven! want ik ben er echt mee bezig en het lijkt me leuk als we het met zijn allen voor elkaar krijgen! 8)

Bewerkt: door GangsterNL0
Geplaatst:

ik denk dan eigenlijk tog meer aan dat je dan stream bestanden toelaat in het spel...

maar dat moet je aan de experts over laten dat lukt mij zowieso niet..

• 1 maand later...
  • 1 year later...
Geplaatst: (bewerkt)

Jongens, het is MOGELIJK!

beetje heel oud topic maar dat maakt neit uit.

het is mogelijk door middel van VLC media player,

VLC kan bestanden Streamen,

als je VLC media player niet hebt geinstalleerd kan je het gewoon gratis downloaden van:

http://www.videolan.org/vlc/

om een willekeurige radio stream van internet in het spel af te laten spelen doe je t volgende:

Start VLC media player.

klik op media > Streamen

dan opent zich een nieuw venster.

druk dan op het tabblad 'netwerk'

bij adres voer je het adres van je netwerk stream in...

als voorbeeld gebruik ik die van SlamFM: http://www.true.nl/streams/slamfmlivestream.asx

klik daarna op de knop 'stream' onderin.

klik dan op 'Volgende'

klik dan in het vak doelen op 'toevoegen'

en klik dan op bladeren.

zoek dan de User Tracks-map op in je documenten.

het moet dit ongeveer zijn:

C:\Users\**your-windows-account**\Documents\GTA San Andreas User Files\User Tracks

als bestandsnaam mag je de naam van je radiostation intypen, wat in mijn geval 'Slam FM Radio.mp3' word.

wees er zeker van dat je .mp3 achter de bestandsnaam hebt staan.

druk dan op opslaan.

het vinkje transcodering moet aanstaan.

bij profiel zoek je het profiel: 'Audio - Mp3' op en klik die aan.

druk op volgende.

en klik dan op stream.

als het goed is begint hij nu te streamen en kan je GTA starten.

zoek het juiste radio station op en luister echte radio!

het is gelukt! :tu:

[[EDIT]:

-Met deze Functie kan je dus eigenlijk elk voormaat afspelen in usertracks, je kan zelfs dvd naar mp3 streamen, zodat je de muziek/geluid hoort. ^_^

-De mp3 word wel telkens groter, dus elke keer nadat je hebt gespeelt zou ik de mp3 weer even wissen.

-denk dat dit ook in GTA IV werkt!] :klap:

Bewerkt: door GangsterNL0
Geplaatst:

Een paar dingen:

• Waarom post je het twee keer in verschillende oude topics?
  • Laat maar eens zien of het echt werkt. Filmpje?
  • -De mp3 word wel telkens groter, dus elke keer nadat je hebt gespeelt zou ik de mp3 weer even wissen.
    Dat zou best wel steeds veel werk kosten als je aan het spelen bent.
  • Je kan ook gewoon radio afspelen op WMP en dan de muziek in het spel uitzetten. Bespaard weer wat moeite.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...