Sjorszzz Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 Ik wil mijn Labtop een Acer Aspire met windows Vista terug in de Fabriekstand zetten. Maar weet iemand hoe dit moet? En welke knoppen ik daarvoor moet gebruiken? Alvast bedankt Reageren
Gangsta Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 (bewerkt) Meestal staan dit soort dingen altijd in de handleiding vermeld die je erbij hebt gekregen. Ik weet niet precies hoe het met Acer zit, maar als je je PC aanzet, zie je een zwart schermpje met daarin: Press F11 to reboot blabla.. (Zo in de buurt). Probeer je PC eens opnieuw op te starten en kijk goed waar daar staat. Meestal is het als je op F11 drukt. http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html ^^ Support als je je handleiding kwijt hebt geraakt. Bewerkt: 26 februari 2008 door Gangsta Reageren
Caltson Geplaatst: 26 februari 2008 Rapport Geplaatst: 26 februari 2008 Als je de installatie CD van Vista er insteekt, heb je de mogelijkheid om Vista te herinstalleren, maar hier heb je het probleem dat ja AL je bestanden, opgeslagen data etc. kwijtbent. Dus wil je dit doen, zou ik je aanraden een externe harde schijf of USB aan te schaffen om je data op te slagen en als je vista geherinstalleerd hebt, staat hij terug in fabriekstand. (alles standaard). maar misschien moet je het probleem eens uitleggen; waarom wil je de acer aspire terug in fabriekstand krijgen? P.S. Ik neem geen verantwoordelijkheid moest er iets gebeuren bij het herinstalleren van Vista, Zoals mogelijk dataverlies etc... Greetz Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2008 Sorry voor de late reactie ik ben een tijdje weg geweest dus vandaar. Maar de reden waarom ik de computer terug in fabrieksinstelling wil zetten is vanwege mijn internet ontvanger. http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...mp;#entry898698 In dit topic van mij staat het probleem. En nu heb ik op internet gelezen dat het probleem opgelost moet zijn door de PC terug in de fabriekstand te zetten. Dus vandaar dat ik een apart topic heb gemaakt i.v.m 2 problemen in 1 topic. Dus kun je me nog verder helpen? Alvast bedankt Reageren
Woetsha Geplaatst: 2 maart 2008 Rapport Geplaatst: 2 maart 2008 Was het al sinds het begin of heb je het nog maar pas ? Anders kan je Systeemherstel gebruiken (Start - Alle Programma's - Bureauaccessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel), daar kan je een datum geven wanneer hij nog goed was en dan zal hij het systeem aanpassen aan die datum. Als je dit doet raak je je bestanden niet kwijt. Je kan ook gewoon je harde schijf formatteren en dan Vista terug installeren. Zet de Vista CD dan in je laptop en start je PC dat opnieuw op. Je krijgt dan een melding of je de gegevens uit de CD wilt lezen, druk dan op een toets. En volg dan de verdere instructies... Je kan ook proberen de laatste drivers van je laptop installeren. Normaal gezien heb je een extra CD waar software en drivers op zitten, probeer dat eens! Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2008 (bewerkt) Als ik systeemherstel wil gebruiken kan ik maar een paar dagen terug zetten en dat is niet genoeg. Ik heb geen vista cd gekregen bij de labtop want vista zit er standaard vast op. En als je vista opnieuw installereerd hoeft hij daar geen cd/dvd voor te gebruiken. Maar hoe zit dat precies miet die laatste drivers? Want dat heb ik nog niet geprobeerd alleen snap ik niet precies hoe dat zit. Bewerkt: 3 maart 2008 door sjors12345 Reageren
Gangsta Geplaatst: 3 maart 2008 Rapport Geplaatst: 3 maart 2008 Als ik systeemherstel wil gebruiken kan ik maar een paar dagen terug zetten en dat is niet genoeg. Ik heb geen vista cd gekregen bij de labtop want vista zit er standaard vast op. En als je vista opnieuw installereerd hoeft hij daar geen cd/dvd voor te gebruiken. Maar hoe zit dat precies miet die laatste drivers? Want dat heb ik nog niet geprobeerd alleen snap ik niet precies hoe dat zit. Neem contact op met je internet provider zou ik zeggen als je jou laptop alleen vanwege een internetprobleem wilt laten formatteren. Je moet natuurlijk wel zeggen dat je dit probleem alleen bij 1 computer hebt en niet bij allemaal. Kijk ook in de handleiding waar vele informatie staat over jou laptop en hoe je het kan formatteren. Meestal is dit, netals op bijv. PackardBell ( ) computers gewoon effe op F11 klikken bij het begin van het opstarten. PS. Over systeem herstel, weet je zeker dat je paar een paar daagjes hebt en niet maanden? Want ik kan op mijn PC wel 3 maanden (zelfs meer..) terug. Maar dat ligt ook aan jou systeem enz. Anyways; klik je wel op deze knopje? Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 over dat systeemherstel bij jou is dat volgens mij windows xp toch? Zo niet dat snap ik het niet hoe dat kan want ik vergis me echt niet een paar dagen en niet een paar maanden. Reageren
Gangsta Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 Dit werkt alleen bij Acer laptops/computers: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/s...ad.php?p=319976 Succes. Reageren
ifc3 Geplaatst: 9 maart 2008 Rapport Geplaatst: 9 maart 2008 Meestal staan dit soort dingen altijd in de handleiding vermeld die je erbij hebt gekregen.Ik weet niet precies hoe het met Acer zit, maar als je je PC aanzet, zie je een zwart schermpje met daarin: Press F11 to reboot blabla.. (Zo in de buurt). Probeer je PC eens opnieuw op te starten en kijk goed waar daar staat. Meestal is het als je op F11 drukt. http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html ^^ Support als je je handleiding kwijt hebt geraakt. Heb je wel een herstelcd/hersteldvd bij je laptop gekregen? Reageren
RonaldVC Geplaatst: 11 maart 2008 Rapport Geplaatst: 11 maart 2008 Een Acer recoveren via de Recovery-partitie doe je tijdens het opstarten via "Alt + F10 of F11". Ook via een herstelschijf kan je het systeem recoveren. Een herstelschijf/dvd moet je zelf maken en krijg je niet meer standaard bij het systeem meegeleverd. Via de Acer Empowering Technologie tool kan je een herstelschijf maken. Daarvoor heb je nodig: Danwel 8 of 9 lege cd's, danwel 2 lege DVD's, of 1 lege Dual layer DVD. Ook in Vista zelf kan je het systeem herstellen, ook dat gaat via de Acer tool die erop meegeinstalleerd staat. Dat is een klein balkje op het bureaublad (meestal groen met grijs) met een aantal mogelijkheden, waaronder ook een recoverytool. Wil je een herstelschijf aanvragen voor jouw systeem bij Acer, vragen ze daar €60,- voor. De reden dat ze daar geld voor vragen is dat je ze zelf ook kan maken. Maar je hebt daarvoor wel dat Acer programma nodig.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.