joopykoopy Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Hallo, Ik ben aan het SCM modden geslagen en het lukt al aardig. Nu wil ik z'n stilstaand nietsdoent poppetje plaatsen maar dan schiet ik die dood dan staat er nog een 2e... Best irri omdat het voor een mod is... hier ff mijn code :DUMMY 023C: load_special_actor 'CAT' as 1 // models 290-299 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 823D: not special_actor 1 loaded 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_SPAWN :MODEL_SPAWN 009A: 10@ = create_actor_pedtype 4 model #SPECIAL01 at 232.8327 42.2976 57.4394 0173: set_actor 10@ Z_angle_to 58.0 0860: link_actor 10@ to_interior 9 0296: unload_special_actor 1 Dat is de complete code. Graag wat info over wat ik fout doe. alvast bedankt, joopykoopy Reageren
Donwell Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 (bewerkt) Volgens mij zie ik de fout al. Bij het label MODEL_LOAD staat het volgende: Als special actor 1 niet geladen is, wacht dan 0 ms en spring naar MODEL_SPAWN. Er wordt dus een actor gemaakt die niet geladen is. Zorg ervoor dat er een 'jump if false' regel komt, afgekort 'jf'. De label moet er dus zo uitzien: :MODEL_LOAD 00D6: if 823D: not special_actor 1 loaded 0001: wait 0 ms jf @MODEL_SPAWN 0002: jump @MODEL_LOAD Edit: Nu haal ik de twee labels nog door elkaar ook.. Even aangepast. :$ Bewerkt: 27 februari 2008 door Donwell Reageren
joopykoopy Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 (bewerkt) bedankt ik zal het even proberen Bewerkt: 27 februari 2008 door joopykoopy Reageren
PatrickW Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Dat was inderdaad een fout, maar kan niet verklaren waarom er twee actors staan. Een vaak voorkomende fout waardoor je met dubbele actors komt te zitten, is dat je de eigen thread met "create_thread" opstart, en daarna de main-thread niet in een oneindige lus laat komen. Wat er dan gebeurd, is dat de main-thread gewoon verder gaat met de code eronder, en dat is dan vaak je eigen mod-code. Op dat moment heb je dus twee threads die jou mod-code uitvoeren, de main thread en de thread die je met "create_thread" gemaakt hebt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.