studio dewolf Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Welke mooiste B-film vinden jullie mooi? Een film met een lager budget gemaakt, meestal tijdens een periode dat de studio geen opdrachten had. Om zijn onder contract staand personeel optimaal te benutten. Dus vb Titanic, lord of the ring,... zijn geen B-films!!! Ik vind on the beach (2000) mooiste B-film. Reageren
Dwayne Forge Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 (bewerkt) Een B film kan ook veel beter zijn dan een A film ik ken er genoeg die met een low budget zijn gemaakt en die veel beter zijn dan de meeste A films. Onstaansgeschiedenis Sylvester Stallone kwam op het idee voor de film toen hij in 1975 in het publiek zat van de bokswedstrijd tussen regerend zwaargewichtkampioen Muhammad Ali en de kansloos geachte bokser Chuck Wepner, die het uiteindelijk toch voor elkaar kreeg om Ali in de negende ronde neer te krijgen. Wepner hield het uiteindelijk vol tot in de vijftiende ronde, waarin hij knockout ging. Geïnspireerd door het gevecht schreef Stallone een script, een van de velen die hij had geschreven maar niet wist te verkopen. Met het script ging hij langs bij de studio's, maar hij verkocht het script onder één voorwaarde: hij en niemand anders zou Rocky spelen. Uiteindelijk besloot United Artists het script te verfilmen, en zolang de film voor minder dan een miljoen dollar kon worden gefilmd, mocht Stallone de hoofdrol spelen. Voor Stallone was dit echter een kans die je maar één keer in je leven tegenkomt. Net als Rocky kreeg Stallone de kans om van een onbekende en arme scenarioschrijver en acteur zich te ontwikkelen tot een grote naam, die voor een moment in het middelpunt van de belangstelling zou staan. Regisseur John G. Avildsen (Joe, Save the Tiger, later tevens bekend van de The Karate Kid-cyclus) wist raad met het lage budget, en filmde op enkele bekende locaties in Philadelphia. De film werd opgenomen in 28 dagen, tussen 5 december 1975 en januari 1976. Ontvangst Over het algemeen waren de verwachtingen laag voor deze film met een laag budget en een onbekende acteur in de hoofdrol, maar de film werd een groot succes. In de Verenigde Staten bracht de film aan de bioscoopkassa meer dan $117 miljoen op, en wereldwijd zo'n $225 miljoen. Het betekende de grote doorbraak van Sylvester Stallone, die daarna een succesvolle carrière opbouwde, voornamelijk in actiefilms. Door het succes van de film werd er besloten een vervolg te maken. Rocky II, waarin Rocky het opnieuw opneemt tegen Apollo Creed, kwam uit in 1979. Uiteindelijk kent de Rocky-cyclus vijf delen. Een zesde deel, Rocky Balboa, ging in december 2006 in première. Ook viel de film veelvuldig in de prijzen. De film won onder andere een Golden Globe voor Beste Film (Categorie Drama). De Los Angeles Film Critics Association riep de film samen met Network uit tot de beste film van 1976, en Talia Shire werd zowel door de National Board of Review als de New York Film Critics Circle uitgeroepen tot de beste actrice in een bijrol. Ook werd de film genomineerd voor tien Academy Awards. Sylvester Stallone werd genomineerd voor twee Oscars, voor Beste Acteur en voor Best Script, waarmee hij de derde persoon werd in de geschiedenis van de Oscars die in hetzelfde jaar voor deze twee Oscars genomineerd was (de andere twee waren Charlie Chaplin voor The Great Dictator en Orson Welles voor Citizen Kane). Uiteindelijk won de film drie Oscars, voor Beste Regie, Beste Montage en voor Beste Film. Voor de laatste Oscar versloeg de film onder andere Network en Taxi Driver. Zonder Sly zijn rocky waren en heel veel mensen die in Rocky speelde nooit ontdenkt geweest en dan wist niemand nu wie die mensen waren. Trivia * De scène waarin Rocky tegen Adrian opbiecht zijn twijfels te hebben over de wedstrijd en besluit "to go the distance" (het proberen in de ring vol te houden tot het einde van de wedstrijd), zou bijna niet worden gefilmd, omdat de productie achterliep. Stallone stond er echter op dat deze scène gefilmd moest worden. Door problemen met het budget moest deze scène in één take worden opgenomen met één camera. Stallone was zo zenuwachtig geworden voor deze scène, dat hij hem dronken speelde. * De gevechtscène tussen Apollo Creed en Rocky werd achterstevoren opgenomen, de vijftiende ronde als eerste en de eerste ronde als laatste. In de vijftiende ronde hadden Stallone en Weathers een dikke laag make-up op. Bij het begin van iedere ronde werd een deel van de makeup verwijderd. Waarschijnlijk heeft de film de Oscar voor Beste Montage gekregen dankzij deze techniek. [1] * Alle voormalige zwaargewichtkampioenen waren uitgenodigd om een cameo te maken in de film, maar enkel Joe Frazier kwam opdagen. Hij is te zien aan het begin van het gevecht tussen Rocky en Apollo. Bewerkt: 28 februari 2008 door Online. Reageren
Gijsso Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Je weet niet eens precies wat je moet verstaan onder een B-film. Er is dus geen vaste definitie van een B-film Vroeger als je 10.000.000 had voor een film had je een super dure film maar nu niet meer zo. En tegenwoordig zijn er bijna geen tijden meer waarin er geen opdrachten zijn. D Dus je kunt niet zeker zijn van of een film een A of een B is. Reageren
Dwayne Forge Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Je weet niet eens precies wat je moet verstaan onder een B-film. Er is dus geen vaste definitie van een B-film Vroeger als je 10.000.000 had voor een film had je een super dure film maar nu niet meer zo. En tegenwoordig zijn er bijna geen tijden meer waarin er geen opdrachten zijn. DDus je kunt niet zeker zijn van of een film een A of een B is. B-film Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie Een B-film is een referentie naar een film met een klein budget die is uitgebracht met weinig publicatie. Reageren
K.O. Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Een B-film is een referentie naar een film met een klein budget die is uitgebracht met weinig publicatie.Maar aan die definitie heb je nog helemaal niets. "een klein budget" en "weinig publicatie" zijn toch echt uiterst relatieve begrippen die je verschillend kan interpreteren. Reageren
thug Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Een B film kan ook veel beter zijn dan een A film ik ken er genoeg die met een low budget zijn gemaakt en die veel beter zijn dan de meeste A films. ik ook ex drummer,trainspotting,aantal horrorfilms Reageren
-GoldWing- Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 Rocky Is best een goede film die is gemaakt met 1.000.000 dollar en 250.000.000 opbracht. Dat is een mooie B-Film Reageren
Squidward Geplaatst: 27 februari 2008 Rapport Geplaatst: 27 februari 2008 The Blair Witch Project The Warriors Reservoir Dogs Death Proof Midnight Skater Clerks Saw 1 Reageren
Heroix Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 (bewerkt) Saw, vind ik persoonlijk één van de beste, waarvan ik weet dat het een low budget film is. Bewerkt: 28 februari 2008 door Heroix Reageren
Sdajafol Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Rocky Is best een goede film die is gemaakt met 1.000.000 dollar en 250.000.000 opbracht.Dat is een mooie B-Film Rocky is gewoon een professioneel geschoten film met alle toeters en bellen, dus ik zie niet echt in waarom dat een B-film is? Van alle B-films ga ik toch voor Cannibal Holocaust. Lekker grof en droge humor tegelijk. Reageren
HerrieM Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Van alle B-films ga ik toch voor Cannibal Holocaust. Lekker grof en droge humor tegelijk. Daar ben ik het wel mee eens.. en eigenlijk is Plan 9 From Outer Space ook erg leuk. De term B/film word hier wel erg slecht gebruikt... Rocky Resevoir Dogs The Warriors Death Proof Ex Drummer Trainspotting Deze vind ik geen van alle de term B-Movie mogen dragen. Reageren
Eazy Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Ik vind "Boyz 'N' The Hood" een goede B-film. Ik weet vast wel nog een paar films maar ik weet niet zeker of die B zijn. Reageren
Dwayne Forge Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 (bewerkt) Kunnen ze die term B-Films maar niet gewoon beter afschaven. Ik heb de helft van Stallone zijn films hier liggen (Orgineel) En Rocky is toch zijn aller beste film ooit. Hij is een van de beste film schrijvers die ik ken. Maar hij wou eerst stoppen met acteren en alleen maar regiseren maar nu is er bekend gemaakt dat hij een contract heeft getekend voor 2 actie films die hij regiseerd en waar hij de hoofdrol in heeft dus voor dat is goed nieuws voor alle fans.Want als hij regiseerd en zelf nog in de film speeld is hij op zn best en actie films zijn hem specialitijd. Ik zelf vond cannibal holocaust niet echt zo`n goeie film ik vind het geen horror eigelijk. Ik heb The Blair Witch Project bijna binnen die ga ik dan meer even kijken. Saw vind ik steeds meer verzwaken ik vond 1 en 2 het best en daarna gaat het echt omlaag naar mijn mening. Bewerkt: 28 februari 2008 door Online. Reageren
rjravi1 Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 Welke mooiste B-film vinden jullie mooi? Een film met een lager budget gemaakt, meestal tijdens een periode dat de studio geen opdrachten had. Om zijn onder contract staand personeel optimaal te benutten. Dus vb Titanic, lord of the ring,... zijn geen B-films!!! Ik vind on the beach (2000) mooiste B-film. Saw tog wel goed voor een b film Reageren
Robin B Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 El mariachi van Robert Rodriquez. Once up time in Mexico van Robert Rodriquez. Ik noem er straks meer. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.