Jump to content

PS3 vs Xbox 360 Deel I

PS3 vs Xbox 360  

72 leden hebben gestemd

1. 1. Welke conslole heeft NU de beste graphics?

• PS3
      40
    • Xbox 360
      18
    • Allebei even goed
      11
  2. 2. De beste Gameplay?

• PS3
      37
    • Xbox 360
      18
    • Allebei even goed
      14
  3. 3. Het beste voor Online?

• PS3
      39
    • Xbox 360
      25
    • Allebei het zelfde
      5

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Graphics en gameplay is hetzelfde.

Online denk ik, dat de Xbox betere service heeft.

Eigenlijk kan je deze vragen alleen maar beantwoorden als je ze allebeide hebt.

Want natuurlijk ga je op de console stemmen die je hebt. Fanboys ^_^

Bewerkt: door Think
  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

4

• M4X

3

• Flashingdemon666

2

• pcfreak_16

2

Geplaatst:

PS3,

Omdat ik die gewoon beter vind,

ook op online gebied + online is gratis bij PS3 bij XBOX niet.

Dus stem PS3 :)

MVG,

Marcel

Geplaatst:

Ik heb zelf een PS3, ben er heel blij mee en voor mij de beste keus

maar k heb gestemd op grapics allebij hetzelfde, gameplay ook (miss zelfs beter op de xbox, meer spellen enz.)e en online op Xbox, tsja, ik kan er niet om heen maar volges mij is Xbox live veel beter online als op de ps3, ik heb het hier niet over kosten... k heb et hier over, wat is beter, en da nvolges mij xbox live.... ik kan nu geen GTA IV online spelen en het ligt niet aan men verbinding, miss had ik dit op xbox live niet...

maar goed ,ik ben dus eerlijk geweest!!! vooral omdat er NU stond want in de toekomst verwacht ik at de ps3 nog beter zal worden!!!

Ps3 past gwoon beter bij me, bijv. blue ray films (als je het zo schrijft), allemaal van die dingetjes die ik net wat leuker vindt !!! maar voor mij zijn de games NU nog gelijk

Geplaatst:

Wel leuk er zijn meer 360's verkocht maar er word veel meer op de ps3 gestemd. Er zitten dus niet alleen fanboys :D

Ontopic:

Volgens mij heeft de ps3 ietswat mooiere graphics enzo.

Maar als er nog iets bij gestaan had over wie er betere service had dan was het de xbox...Mijn ps3 is nu al 1 week te lang weg en ze weten me daaro bij die hulplijn niks te vertellen waar die nu is enzo.. En op internet zegt ook iedereen dat het veel te lang duurt enzo en dat ze hem in slechte staat terug krijgen.

Misschien noobish, maar wat is PS3 home?

En ik vind zelf, dat ze ongeveer gelijk gaan, Beide consoles hebben hun voordelen, en allebij goede Exclusives.

Xbox 360 heeft Forza, PGR, Halo, Vast nog meer.

PS3 heeft MGS, GT, Vast nog meer.

Tevens, vind ik de Sixaxis controller een beetje 'goedkoop', het plastik voelt lomp aan, en de triggers kraken/piepen een beetje.

Maar de controller is gewoon de oude vertrouwde Sony controller, die ik sinds de PSX zeer goed vind.

X360 controller is ook zeer goed!

Consoles zelf vind ik de PS3 beter, hij maakt minder geluid, heeft bluray, en heeft geen extra lompe voeding erbij.

De x360 vind ik mooier, en de PS3 is een stofmagneet, ik had hem een half uurtje uit de doos, en zat al gelijk stof op.

Maar vind dit zeker moeilijke vragen.

Later,

Over dat grafische, denk ik dat de PS3 ietsje beter is, maar de PS3 is ook wat nieuwer.

EDIT: @ The Oracle, PS3 network is er even uitgegaan, voor onderhoud.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Home wordt een grote virtule wereld, die elke PS3 gebruiker aan het einde van dit jaar tot zijn beschikking krijgt (gratis). Je krijgt je eigen kamer met eigen meubels, en je kunt eigen achievements bekijken doormiddel van trophies, die al in juli beschikbaar zouden moeten zijn. Maar je kunt ook bijvoorbeeld met een PSN vriend afspreken om te gaan bowlen, of naar de film te gaan of één van de vele andere mogelijkheden.

Geplaatst:

Home wordt een grote virtule wereld, die elke PS3 gebruiker aan het einde van dit jaar tot zijn beschikking krijgt (gratis). Je krijgt je eigen kamer met eigen meubels, en je kunt eigen achievements bekijken doormiddel van trophies, die al in juli beschikbaar zouden moeten zijn. Maar je kunt ook bijvoorbeeld met een PSN vriend afspreken om te gaan bowlen, of naar de film te gaan of één van de vele andere mogelijkheden.

Ohhh, dus een soort sims?

En krijgt PS3 ook 'achievements' ?

Das wel cool.

Thnx voor reactie.

Geplaatst:
DEEL I.

DEEL TWEE ZIE VOLGENDE TOPIC

Antwoord eerlijk op de vragen!

Laat een bericht achter!!!

VEEL PLEZIER!!!

allemaal ps3 vind ik persoonlijk :tu:

Geplaatst:

PS3 is beter maar xbox359 is veel goedkoper en daarom heb ik een 359 en de xbo359 blijft nog wel een tijdje goed.

Geplaatst:
PS3 is beter maar xbox359 is veel goedkoper en daarom heb ik een 359 en de xbo359 blijft nog wel een tijdje goed.

Klop maar af, dat dacht ik ook namelijk, gevolg: 2 keer kapot, waarvan 1x RROD, en 1x een kapotte DVD-Drive.

Heb altijd een Playstation gehad (Daarvoor zelfs in random order; Sega Master System, Sega Megadrive, Sega Saturn, the real nineties!)

Daarna nog een PS2 en ik wilde nu eens wat anders proberen en heb mezelf een XBOX360 cadeau gedaan.

Een maat van me heeft een PS3 en ik (wij) moet(en) eerlijk bekennen dat we totaal geen verschil zien tussen beide versies (GTA IV). Dat de PS3 wellicht (maar dat is nog maar de vraag) na 5 jaar nog 3 jaartjes langer meegaat qua graphics dan de XBOX zien we dan wel weer. Dat is nu niet aan de orde. (tegen die tijd zijn er misschien wel meer kapers op de kust)

Beide zijn het fantastische game consoles en hebben beide zo hun voor- en nadelen. Wel moet er bij deze discussie altijd vermeld worden dat de XBOX360 een half jaar eerder is uitgegeven. Dus een beetje appels en peren vergelijken blijft het altijd.

Ik ben erg blij met het prima aanbod aan games op de XBOX. Die maat van mij is toch wat minder blij met het aanbod games op de PS3, MGS4 uitgezonderd. Maar dat is dan ook meteen het laatste deel van de serie.

Wie deze 'oorlog' gaat winnen? Ik vermoed beide. Ze zijn beide op totaal andere gebieden 'superieur'

Vroeger (toen ik puber was in de 90s) kenden we een NINTENDO-SEGA oorlog. Die strijd is (in NL althans) allang gewonnen door Nintendo (tot mijn verdriet, ik was een SEGA-aanhanger omdat ze de betere graphics hadden met hun consoles).

Zo'n strijd zie ik absoluut niet beslecht worden door XBOX en/of Sony. Dat is een loopgraven-oorlog.

P.s nadat ik jaren de playstation-controller heb gehad en daar erg content mee was tot aan GTA, ben ik ontzettend blij met de xbox controller. Echt veel beter dan de playstation-controller. De controls zitten op betere plaatsen en het gas geven voelt natuurlijker op de XBOX-versie met het langzaam op laten komen. Leuk design van de PS3-versie, maar daar is ook alles mee gezegd.

PS3 +

XBOX 360 ++

Bewerkt: door ThomasDiaz
Geplaatst:

Ohhh, dus een soort sims?

En krijgt PS3 ook 'achievements' ?

Das wel cool.

Thnx voor reactie.

Ja, een soort van sims/second life dus. De PS3 krijgt trophies, wat je kunt vergelijken met achievements. Je krijgt gouden voor de moeilijkste, zilvere voor de gemiddelde, en een bronzen trophy voor de makkelijkste achievements. Voorlopig kan je deze dankzij firmware update 2.40 op je profiel bezichtigen geloof ik, maar als Home uit is (tegen het einde van dit jaar), zullen de trophies ook in je huis kunnen staan ;)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb ze allebij dus ik zal er ook even over oordelen.

+ punten van de Playstation

- Blu ray

- Heeft meerdere goede exclusieve spellen

- Controller is handig

- PSN is gratis

- punten van de Playstation

- Service is zeer slecht ( 2/3 maanden wachten voor reparatie )

- PSN is minder goed als Live

- Hoge prijs

- - - - - - - - - - - - -

+ punten van de Xbox 360

- Live is zeer goed

- Veel keus aan spellen

- Goedkoper dan Playstation

- En in mijn ogen op dit moment net wat betere graphics

- Goede service van Microsoft/UPS

- punten van de Xbox 360

- Tabladen systeem is niet zo overzichtenlijk

Geplaatst:
Ik heb ze allebij dus ik zal er ook even over oordelen.

+ punten van de Playstation

- Blu ray

- Heeft meerdere goede exclusieve spellen

- Controller is handig

- PSN is gratis

- punten van de Playstation

- Service is zeer slecht ( 2/3 maanden wachten voor reparatie )

- PSN is minder goed als Live

- Hoge prijs

- - - - - - - - - - - - -

+ punten van de Xbox 360

- Live is zeer goed

- Veel keus aan spellen

- Goedkoper dan Playstation

- En in mijn ogen op dit moment net wat betere graphics

- Goede service van Microsoft/UPS

- punten van de Xbox 360

- Tabladen systeem is niet zo overzichtenlijk

Wacht maar tot Gran turismo 5 er is, dan zeg je dat de PS3 betere graphics heeft.

Kijk maar eens naar wat trailers :eten:

Geplaatst:

Qua graphics licht het natuurlijk puur aan het spel. Maar als er een spel op de 360 en op de ps3 uitkomt heeft de ps3 toch net iets betere graphics. Het is maar een erg klijn verschil maar ik ga qua graphics toch voor de ps3.

Als gameplay is de 360 het beste. Snellere laadtijden, makkelijke controller. Ook zijn er betere excusive spellen voor uitgekomen en ook wat oudere spellen toen de ps3 er nog niet was. Dus qua gameplay gaat mijn stem uit naar de 360.

Gelijk. Xbox live kost veel geld maar het is dan ook 10x beter dan psn. Maar het is wel weer duurder.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...