Jump to content

Phenom Penh 86'


MrKooKie

Recommended Posts

Tijdens de Aardrijkskunde les moesten we hoofsteden opzoeken... He is de hoofdstad van Cambodja nou de dezelfde als die ene missie??!

[EDIT] De hoofdstad is dus Phenom Penh [/EDIT]

Maar nu wil ik ook nog weten waar die 86' voor staat want is er misschien iets in 86' gebeurd??

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

1986 is het jaartal waarin GTA VC zich afspeelt. :rolleyes:

In Phenom Penh heb je nogal wat van die shoutouts met als inzet drugs; zoals ook in die missie gebeurt. Dus de missie is een soort vergelijking met Phenom Penh, maar dan in '86.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op internet wat gezocht, maar in het begin van de jaren '70-75 was het in Cambodja (Phnom Penh) een enorme chaos, er waren allerlei guerillatroepen in het land die de boel allemaal onveilig maakten, aangezien er in de desbetreffende missie netzoiets gebeurd ("allerlei" gangs) denk ik dat het daarvan is afgeleidt, maar dan in het jaar 1986 omdat dán Vice City afspeeld.

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op internet wat gezocht, maar in het begin van de jaren '70-75 was het in Cambodja (Phnom Penh) een enorme chaos, er waren allerlei guerillatroepen in het land die de boel allemaal onveilig maakten, aangezien er in de desbetreffende missie netzoiets gebeurd ("allerlei" gangs) denk ik dat het daarvan is afgeleidt, maar dan in het jaar 1986 omdat dán Vice City afspeeld.

volgens mij was 1970 - 1975 ook ten tijde van vietnam oorlog en dus daarom zo chaotisch :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je meent het, dat had Lantyz ook al verteld, het ging hem erom de link tussen Phonm Phnem en het jaartal 1986. Ik heb op internet nagezocht en tot de conclusie gekomen dat de desbetreffende stad vele malen het toneel is geweest van een bloedbad, aangezien VC dus in 1986 afspeelt wordt die missie daarmee vergeleken omdat je in die missie ook rond de 30 á 40 personen uit moet roeien wat je wel een bloedbad kunt noemen. De Viëtnamoorlog begon in het jaar 1965 en was in de jaren '70 al lang weer afgelopen met een 50.000 Amerikaanse doden als gevolg. De SU viel in het begin van de jaren '80 Afghanistan binnen wat hetzelfde gevolg had als de oorlog in Viëtnam, plus nog dat de Amerikaanse president van die tijd Reagan (1980-1988) zeer dreigende taal uitsloeg tegenover de SU. Daardoor liepen de internationale spanningen weer hoog op en waren de beginjaren '80 dus een tijd van grote chaos. Het is meer mogelijk dat het verbonden is omdat Amerika in 1970 ook Cambodja aanviel waar Phnom Pnem de hoofdstad van was. Dat Cambodja en dus ook haar hoofdstad daardoor helemaal een puinhoop zou worden is waarschijnlijk dé link met Vice City.

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...