Jump to content

PS3 vs Xbox 360 Deel II

PS3 vs Xbox 360  

88 leden hebben gestemd

1. 1. Het makkelijkste voor online te graken?

• PS3
      56
    • Xbox 360
      24
  2. 2. Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game)

• PS3
      52
    • Xbox 360
      22
    • Allebei even makkelijk
      6
  3. 3. Het makkelijkst te besturen?

• PS3
      53
    • Xbox 360
      22
    • Allebei even makkelijk
      5

Recommended Posts

Geplaatst:

Online: PS3: Gratis en draadloos

Hoofdmenu: PS3: Lekker overzichtelijk en makkelijk te bedienen

Controller: PS3: Dit is ieder voor zich natuurlijk maar ik vindt de controller van de 360 nogal onlogisch ingedeeld. Ook natuurlijk omdat die nog controllers heeft met een draadje(!) eraan. En omdat ik de PS controller gewoon gewend ben. Zou denk ik gelijk kramp in mijn vingers krijgen als ik wat langer op een 360 speel.

• 6 maanden later...
  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Merticus XVII

7

• ikt

6

• Hayte

5

• NigelSlangen

3

Geplaatst:
ik ook, ben vaste voorstander van ps3.

mijn redenen waarom:

- Gratis Netwerk

- Blu Ray technology(t.o.v. de flop van HD DVD bij xbox360)

- Veel exclusives.

- PSP - compatibel

- Linux valt te installeren

- Gratis "Home" binnenkort (soort van second life - habbo hotel mix)

- PSN

- De layout

- De levensduur (ooit al xbox 360 gezien die meer dan 2 jaar blijft werken zonder 1 defect?)

- Sixaxis!!, Dualshock 3!!

- wireless netwerk optie

- Bluetooth headsets compatibel (miss ook op xbox? :? )

- Regelmatige updates..

Genoeg opgemerkt nu.. :engel:

Greetz :cya:

- Veel exclusives. --> ja zeker. Niet! Alleen Resistance en Drake

- PSP - compatibel --> Wie heeft en gebruikt nog een PSP ???

- De levensduur (ooit al xbox 360 gezien die meer dan 2 jaar blijft werken zonder 1 defect?) --> Nog nooit problemen gehad.

- De layout--> Volgens mij ziet het dashboard er nog altijd mooier , voller en meer uitgebreider uit...

- Regelmatige updates.. --> bij xbox ook hoor....

- Veel exclusives. --> ja zeker. Niet! Alleen Resistance en Drake --> en formula one, god of war 3 en veel meer

- PSP - compatibel --> Wie heeft en gebruikt nog een PSP ???--> ik en een paar tig miljoen andere gamers

- De levensduur (ooit al xbox 360 gezien die meer dan 2 jaar blijft werken zonder 1 defect?) --> Nog nooit problemen gehad.--> xdoos 360 staat om zijn overheating en red ring of death bekend!! (lol)

- De layout--> Volgens mij ziet het dashboard er nog altijd mooier , voller en meer uitgebreider uit...--> in xdoos veel te druk, n ps3 netjes, schoon en overzichtelijk

- - Regelmatige updates.. --> bij xbox ook hoor...--> daar heb je mischien wel gelijk in :puh:

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

EDIT: :$ Oeps, ik heb even een onbewuste bump gedaan..

Ik zat even niet op te letten van de datum van het laatste bericht..

@Hierboven

- Veel exclusives. --> ja zeker. Niet! Alleen Resistance en Drake --> en formula one, god of war 3 en veel meer >Xdoos heeft vast geen exclusives, eh?

- PSP - compatibel --> Wie heeft en gebruikt nog een PSP ???--> ik en een paar tig miljoen andere gamers> Xbox 360 is ook PSP compatibel (als je daarmee bedoelt dat je muziek via je PSP op je Xbox kan draaien)

- De levensduur (ooit al xbox 360 gezien die meer dan 2 jaar blijft werken zonder 1 defect?) --> Nog nooit problemen gehad.--> xdoos 360 staat om zijn overheating en red ring of death bekend!! (lol)> Dat zijn allemaal vooroordelen, het komt maar 3/10 x voor bij de oude consoles. Bij de nieuwe is de kans zeer klein.

- De layout--> Volgens mij ziet het dashboard er nog altijd mooier , voller en meer uitgebreider uit...--> in xdoos veel te druk, n ps3 netjes, schoon en overzichtelijk> Wat zit jij nou te lullen dat het 360 scherm te druk is? Het is natuurlijk ieder zijn mening, maar je kan alles makkelijk vinden op dat scherm. Die van de PS3 vind ik daarentegen te leeg. Een beetje saai.

- - Regelmatige updates.. --> bij xbox ook hoor...--> daar heb je mischien wel gelijk in> Niet misschien, dat is gewoon zo.

Bewerkt: door Uitroepteken
Geplaatst:

Voor het fanboyisme van Playstation 3 is GTAforum.nl ideaal. Ik vind dat als je beide next-gen consoles niet beheert, je ook geen uitspraak mag over doen. Je kan je niet baseren op ervaring die je niet hebt als je een bepaalde console niet in bezit hebt. Hoe kan iemand weten of de Wii perfect online functioneert als hij/zij die console niet in bezit heeft? Je mag je vooral niet baseren op de problemen van een ander. Vragen, opmerkingen en negatieve reacties zijn sneller te vinden op het internet omdat dit ook een toeverlaat is voor diegene die gefrustreerd raakt. Ik heb heel regelmatig de PS3 geprobeerd, zowel een Xbox 360, Wii, Playstation 2 als Nintendo DS in bezit. Ik ga me dan ook uitspreken over diegene die ik heb. Over de failure van de Xbox 360: Ik heb mijn Xbox 360 bijna 2 jaar, en heb er amper problemen mee. Zoals ik al zei; Internet is een toeverlaat voor problemen.

Toch gaat xbox over algemeen veel vaker kapot. Dat die van jouw (nog) niet kapot is gegaan wil niet zeggen dat bij 33% van de andere mensen die xbox hebben hij niet kapot gaat. Wat ook onder levensduur valt is hoe lang console mee gaat. Ps3 begint nu beetje aan zijn start en de xbox is al bijna zijn beste periode voorbij. Zal waarschijnlijk ook eerder dood gaan.

De Xbox 360 had zijn release in mei 2005, de PS3 een goed jaar later. Hij begint nu nog maar aan zijn start? Had Sony genoeg in zijn mars om van start te gaan bij de release?

Voller en uitgebrijder klopt niet, ps3 menu heeft veel meer mogelijkheden dan het xbox dashbord (internet browser, blu-ray speler, Home, mp3's rippen vanaf geheugenkaart, psp connectie enz)

Wait until 19 november!

Geplaatst:
Voller en uitgebrijder klopt niet, ps3 menu heeft veel meer mogelijkheden dan het xbox dashbord (internet browser, blu-ray speler, Home, mp3's rippen vanaf geheugenkaart, psp connectie enz)

Wait until 19 november!

wat is er dan zo goed aan dit nieuwe dashboard geval?

het is gewoon een andere indeling... nou en?

het is niet dat er miljoenen functies bijkomen die de PS3 niet heeft...

Wat ik persoonlijk niet aan de XBox 360 leuk vind is het geluid er van, als je speelt op de PS3, en dan op de XBox stoort dat echt... controller vind ik ook veels te groot...

Geplaatst:
wat is er dan zo goed aan dit nieuwe dashboard geval?

het is gewoon een andere indeling... nou en?

het is niet dat er miljoenen functies bijkomen die de PS3 niet heeft...

Wat ik persoonlijk niet aan de XBox 360 leuk vind is het geluid er van, als je speelt op de PS3, en dan op de XBox stoort dat echt... controller vind ik ook veels te groot...

Zoals ik al zei: Wait until 19 november. Er wordt een mogelijkheid om de spellen op je HDD te zetten, waardoor het geluid die de Xbox 360 tijdens zijn proces van het lezen van de CD drastisch gaat verminderen.

Online: PS3: Gratis en draadloos

Hoofdmenu: PS3: Lekker overzichtelijk en makkelijk te bedienen

Controller: PS3: Dit is ieder voor zich natuurlijk maar ik vindt de controller van de 360 nogal onlogisch ingedeeld. Ook natuurlijk omdat die nog controllers heeft met een draadje(!) eraan. En omdat ik de PS controller gewoon gewend ben. Zou denk ik gelijk kramp in mijn vingers krijgen als ik wat langer op een 360 speel.

Wij kunnen ook lekker draadloos gamen hoor (!), zowel controller als console (!) (weliswaar betaald voor console zelf) ;)

Maarja niemand heeft het over het prijsverschil tussen de consoles en het verlies dat SONY boekt op elke PS3... Dat is ook gelijk de reden waarom er geen pricedrop komt 0_0

Ik wacht met smart op de NXE :)

Bewerkt: door Dvt

gestemd op de x360 waarom zeurt iedereen om die x360 controller?vroeger bij me ps2 controller moest ik me duim een stuk je buigen om bij de joystickje te komen.als ik me x360 controller vast heb is het joystickje gelijk bij me duim.en veel hoor je k*t microsoft.wat voor besturingsystemen hebben jullie computer?linux?en hij gaat helemaal niet snel kapot dat waren de oudere versies :duh:

Bewerkt: door danoontje_nl

PS3 fanboys hier. Tsss.

Het makkelijkste voor online te graken? PS3 - Betalen voor Live sucked.

Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game) PS3 - Je kunt snel kiezen onder het kopje "Games". Absoluut een voordeel. Op de Xdoos moet je eerst in 'My games' bladeren. Al verandert dit wel met de NXE.

Het makkelijkst te besturen? 359 - De 2 analoge sticks van de PS3 zijn niet comfortabel geplaatst en zijn te groot, de controller is te klein en voelt te goedkoop aan.

Ik word trouwens misselijk van alle PS3 fanboys hier. De meesten hebben niet eens een Xbox in het echt gezien. Nou, ik heb op beiden gespeeld en ik kan zeggen dat ze zeer dicht bij elkaar liggen op de meeste fronten.

Xbox 360 RRoD - Dit is nu niet meer zo vaak, zelf heel weinig het geval meer. Ik heb in 6 maanden nog geen problemen gehad met mijn Xbox, terwijl de PS3 van mijn neef soms vastloopt (7 maanden ongeveer). Maar dat is maar stom toeval. De betrouwbaarheid van beiden zijn hetzelfde.

Xbl systeem - Briljant idee. Je kunt vanalles op je xbox. En ook op je computer. Berichten verzenden, en na de update kun je ook dingen kopen @ site. MSN'en kun je ook op de xbox. Ik zie geen reden waarom PSN beter is.

Xbl gold betalen - Tsja, dit is wel wat minder. PS3 wint hier.

Xbox 360 interface - Tsja, Xbox Dashboard is nogal wat moeilijk om dingen snel te zoeken. Maar de Xbox Guide is wel zeer handig. Je kunt een groot deel INGAME doen wat je ook kunt doen op Dashboard. PS3 heeft een zwart scherm met enkele opties. Ik heb er niet in gebladerd, dus ik oordeel er niet over. Maar de interface van de xbox zoals die nu is, valt nog wel mee. En misschien wordt die beter met de NXE update.

Xbox 360 geluid - Tsja, het is wel wat aan de harde kant. Vooral als je alles uitzet wat met geluid heeft te maken is het irritant. Maar verder hoor je er niet veel van als je met 11 mannetjes op het veld zit en je duizenden supporters hoort. Of als je middenin een kettingzaaggevecht zit. Of als je lekker terroristen af bent aan het knallen. In de stillere scenes is het effect ook miniem. PS3 is wel stiller. :puh:

Xbox 360 warmte - De achterkant van een Xbox 360 (waar hete lucht uitkomt) na het spelen van GTA IV is net zo veel, of zelfs minder dan van de PS3. Naja, mijn neef heeft de PS3 in een kast (open) staan. Misschien dat daar zicht warmte ophoopt. Maar thuis wordt de Xbox ook niet zo warm dat er spontaan een kernsplitsing optreed. Ps3 - 360 gelijk.

*noob die zeurt*: MAAR KIJK DAN NAAR DE POLL!

Die heeft alleen de zwakkere plekken van de 360 uitgekozen.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
PS3 fanboys hier. Tsss.

Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game) PS3 - Je kunt snel kiezen onder het kopje "Games". Absoluut een voordeel. Op de Xdoos moet je eerst in 'My games' bladeren. Al verandert dit wel met de NXE.

Het makkelijkst te besturen? 359 - De 2 analoge sticks van de PS3 zijn niet comfortabel geplaatst en zijn te groot, de controller is te klein en voelt te goedkoop aan.

Ik word trouwens misselijk van alle PS3 fanboys hier. De meesten hebben niet eens een Xbox in het echt gezien. Nou, ik heb op beiden gespeeld en ik kan zeggen dat ze zeer dicht bij elkaar liggen op de meeste fronten.

De nieuwe ps3 controllers voelen niet meer zo goedkoop aan. ( de dualshock 3 ) En dat van de analoge sticks valt ook mee, ik vind die van de ps3 lekkerder maar dat is maar waar je aan gewend bent. Van de xbox controllers zijn alleen de rb en lb buttons lekkerder vind ik. Maar ik vind xbox 360 en ps3 allebei goede consoles maar mijn voorkeur gaat toch uit naar playstation omdat ik daar mijn hele leven al consoles van heb.

Geplaatst:
PS3 fanboys hier. Tsss.

De nieuwe ps3 controllers voelen niet meer zo goedkoop aan. ( de dualshock 3 ) En dat van de analoge sticks valt ook mee, ik vind die van de ps3 lekkerder maar dat is maar waar je aan gewend bent. Van de xbox controllers zijn alleen de rb en lb buttons lekkerder vind ik. Maar ik vind xbox 360 en ps3 allebei goede consoles maar mijn voorkeur gaat toch uit naar playstation omdat ik daar mijn hele leven al consoles van heb.

Fanboy argument, maar het is een eigen mening. :puh: ik vind zelf de 360 controls fijner omdat die handiger liggen en de controller beter ligt. Maar het is maar wat je fijn vindt. De 360 controller lijkt overgens veel op die van de GameCube die ik had. =D

Geplaatst:
Fanboy argument, maar het is een eigen mening. :puh: ik vind zelf de 360 controls fijner omdat die handiger liggen en de controller beter ligt. Maar het is maar wat je fijn vindt. De 360 controller lijkt overgens veel op die van de GameCube die ik had. =D

De Xbox 360 controller ligt ook bij mij veel beter in de hand dan die van de PS3. Hij is iets voller, waardoor je het gevoel hebt je toch iets in je handen hebt, dus kan je er meer grip op zetten. De controller van de PS3 is wat dunner, waardoor je wat dichters op je eigen vingers zit. Eveneens vind ik het beter dat de Tumbstick bij de Xbox 360 bovenaan ligt daar waar de Dpad op de PS3 controller ligt. Je zal nooit je eigen vingers tegen elkaar aan voelen.

Ik vind ps3 fijner.

Ik vind fijnere besturing.

Gratis online spelen.

Veel Gigabyte.

Aan veel Gigabyte heb je niet echt iets. Ik heb een 20GB HHD en hij is gevuld met demo's, picture-packs, theme's, trailers, downloadbare contents en toch heb ik nog een heleboel GB over. En weet dat de nieuwere versies van een Xbox 360 een 60GB HDD hebben! Enorm veel overbodige plaats, al kan dat wel in de toekomst gevuld worden met games zodra de NXE zijn release vindt.

PS3 heeft inderdaad de mogelijkheid om gratis online te gaan. Ik daarintegen, betaal per jaar €60 om op Xbox Live te kunnen gamen. Veel is het niet, en dat voor de mogelijkheid die je krijgt!

Ikt, ik deel eveneens dezelfde mening als jou. De PS3 en Xbox 360 verschillen inderdaad niet veel van elkaar, maar hier wordt er blijkbaar anders over gedacht. Spreek je niet uit als je geen van beide consoles bezit/bespeelt. Het fanboyisme is hier dan ook enorm groot..

PS3 fanboys hier. Tsss.

Klopt. Ik geef je helemaal gelijk. Ik ben ook een beetje fanboyerig gaan doen naar aanleiding van dit, terwijl ik eerst zelf altijd een PS3 wilde (maar hij was toen duur en de Dualshock 3 en in-game XMB duurde nog heel lang) :puh:

Er zitten hier te veel PS3'ers die idd nog nooit een 360 hebben aangeraakt...

Ik probeer nu zo objectief mogelijk te zijn, net als jij! :tu: Er is trouwens veel eigen mening.. De controller, de games, het menu (welke voor de 360 overigens nog moet komen)...

Bewerkt: door Dvt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...