Jump to content

PS3 vs Xbox 360 Deel II

PS3 vs Xbox 360  

88 leden hebben gestemd

1. 1. Het makkelijkste voor online te graken?

• PS3
      56
    • Xbox 360
      24
  2. 2. Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game)

• PS3
      52
    • Xbox 360
      22
    • Allebei even makkelijk
      6
  3. 3. Het makkelijkst te besturen?

• PS3
      53
    • Xbox 360
      22
    • Allebei even makkelijk
      5

Recommended Posts

Geplaatst:

+1

En om de mods tevreden te houden:

Het enige zeer slechte aan de 360 is het werk wat Miscrosoft heeft verricht, namelijk het verzwijgen van de problemen en natuurlijk het te vroeg releasen van de nog-niet bugvrije console. Vooral dát heeft de 360 een slechte naam gegeven. Maar nu is het al bijna voorbij, dus kunnen de consoles goed worden vergeleken zonder dat een of andere PS3 fanboy 'OMFG HIJ HEEFT EEN RROD FUNCTIE' gaat roepen.

• Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Merticus XVII

7

• ikt

6

• Hayte

5

• NigelSlangen

3

Geplaatst:
PS3 fanboys hier. Tsss.

Het makkelijkste voor online te graken? PS3 - Betalen voor Live sucked.

Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game) PS3 - Je kunt snel kiezen onder het kopje "Games". Absoluut een voordeel. Op de Xdoos moet je eerst in 'My games' bladeren. Al verandert dit wel met de NXE.

Het makkelijkst te besturen? 359 - De 2 analoge sticks van de PS3 zijn niet comfortabel geplaatst en zijn te groot, de controller is te klein en voelt te goedkoop aan.

Ik word trouwens misselijk van alle PS3 fanboys hier. De meesten hebben niet eens een Xbox in het echt gezien. Nou, ik heb op beiden gespeeld en ik kan zeggen dat ze zeer dicht bij elkaar liggen op de meeste fronten.

Xbox 360 RRoD - Dit is nu niet meer zo vaak, zelf heel weinig het geval meer. Ik heb in 6 maanden nog geen problemen gehad met mijn Xbox, terwijl de PS3 van mijn neef soms vastloopt (7 maanden ongeveer). Maar dat is maar stom toeval. De betrouwbaarheid van beiden zijn hetzelfde.

Xbl systeem - Briljant idee. Je kunt vanalles op je xbox. En ook op je computer. Berichten verzenden, en na de update kun je ook dingen kopen @ site. MSN'en kun je ook op de xbox. Ik zie geen reden waarom PSN beter is.

Xbl gold betalen - Tsja, dit is wel wat minder. PS3 wint hier.

Xbox 360 interface - Tsja, Xbox Dashboard is nogal wat moeilijk om dingen snel te zoeken. Maar de Xbox Guide is wel zeer handig. Je kunt een groot deel INGAME doen wat je ook kunt doen op Dashboard. PS3 heeft een zwart scherm met enkele opties. Ik heb er niet in gebladerd, dus ik oordeel er niet over. Maar de interface van de xbox zoals die nu is, valt nog wel mee. En misschien wordt die beter met de NXE update.

Xbox 360 geluid - Tsja, het is wel wat aan de harde kant. Vooral als je alles uitzet wat met geluid heeft te maken is het irritant. Maar verder hoor je er niet veel van als je met 11 mannetjes op het veld zit en je duizenden supporters hoort. Of als je middenin een kettingzaaggevecht zit. Of als je lekker terroristen af bent aan het knallen. In de stillere scenes is het effect ook miniem. PS3 is wel stiller. :puh:

Xbox 360 warmte - De achterkant van een Xbox 360 (waar hete lucht uitkomt) na het spelen van GTA IV is net zo veel, of zelfs minder dan van de PS3. Naja, mijn neef heeft de PS3 in een kast (open) staan. Misschien dat daar zicht warmte ophoopt. Maar thuis wordt de Xbox ook niet zo warm dat er spontaan een kernsplitsing optreed. Ps3 - 360 gelijk.

*noob die zeurt*: MAAR KIJK DAN NAAR DE POLL!

Die heeft alleen de zwakkere plekken van de 360 uitgekozen.

je zegt nu wel dat je op allebei de consoles hebt gespeeld, maar heb je dat ook recent nog gedaan?

De Ingame XMB is nu hetzelfde als de normale XMB (al zijn niet altijd alle opties beschikbaar), wat heel erg fijn is..

XBox 360 Systeem

wtf? de PS3 kan precies dat (je hebt een soort van MSN, maar je kan niet met mensjes die op de pc zijn communiceren), maar bij de PS3 kan je ook internet browsen... dan lijkt het me dat de PS3 daar wint...

en over de warmte kan je niks zeggen, omdat ze zich niet in dezelfde situatie bevinden...

ja, ik speel redelijk vaak op een (offline) XBox 360...

en ja, ik vind de PS3 controller fijner, ik vind het ook niet fijn om die half ronde ABXY knopjes in te drukken...

Geplaatst:
wtf? de PS3 kan precies dat (je hebt een soort van MSN, maar je kan niet met mensjes die op de pc zijn communiceren), maar bij de PS3 kan je ook internet browsen... dan lijkt het me dat de PS3 daar wint...

en over de warmte kan je niks zeggen, omdat ze zich niet in dezelfde situatie bevinden...

en ja, ik vind de PS3 controller fijner, ik vind het ook niet fijn om die half ronde ABXY knopjes in te drukken...

Omdat je offline de Xbox 360 speelt ben je niet geupdate. Je hebt ondertussen de Fall update niet gekregen, en updates/patches die voor games uitkomen bezit je ook niet, dus kan je moeilijk oordelen over wat anders is.

Ik meen mij te herinneren dat Major Nelson in 4 videos de features liet zien van de nieuwe Xbox 360 dashboard. Daar zat onderanderen het tabblad Browser tussen. Ik zei al: Wait until 19 november 2008!

Geplaatst:

Omdat je offline de Xbox 360 speelt ben je niet geupdate. Je hebt ondertussen de Fall update niet gekregen, en updates/patches die voor games uitkomen bezit je ook niet, dus kan je moeilijk oordelen over wat anders is.

Ik meen mij te herinneren dat Major Nelson in 4 videos de features liet zien van de nieuwe Xbox 360 dashboard. Daar zat onderanderen het tabblad Browser tussen. Ik zei al: Wait until 19 november 2008!

heeft XBox straks ook al een browser?

zal je vast extra voor moeten betalen ofzo, zie ik MicroSoft wel voor aan....

Geplaatst:

Waarom zie je dat voor aan? Als je een ethernetkabel of een Wireless Network Adapter in je Xbox 360 hebt zitten, je een Silver of Gold accounte hebt kan je direct van dit nieuwe onderdeel gebruik maken. Avatars, opslaan van spellen op de HDD, de browser, ... zullen allemaal beschikbaar zijn op 19 november. Het is niet omdat Microsoft geld vraagt voor het gebruiken van Xbox live dat men voor alles geld gaat vragen. Ik betaal veel liever €60 op een jaar om van een goede service te genieten, updates te ontvangen, demo's, ... dan met een enorme lag te zitten gamen waar je je niet kan concentreren.

Geplaatst:

Waarom zie je dat voor aan? Als je een ethernetkabel of een Wireless Network Adapter in je Xbox 360 hebt zitten, je een Silver of Gold accounte hebt kan je direct van dit nieuwe onderdeel gebruik maken. Avatars, opslaan van spellen op de HDD, de browser, ... zullen allemaal beschikbaar zijn op 19 november. Het is niet omdat Microsoft geld vraagt voor het gebruiken van Xbox live dat men voor alles geld gaat vragen. Ik betaal veel liever €60 op een jaar om van een goede service te genieten, updates te ontvangen, demo's, ... dan met een enorme lag te zitten gamen waar je je niet kan concentreren.

wtf?

denk je echt dat die lagg door PSN komt?

gast, dan moet je echt iets leren over internetverbindingen...

Dat laggen komt vooral door slechte internet verbindingen van anderen...

En alleen omdat je er voor betaalt betekent nog niet dat het goed/beter is...

Geplaatst:
wtf?

Ik heb hier ook geen verwijzing gemaakt naar het Playstation network. Zoals je uit men context kan halen vertelde ik dat ik graag betaal voor een goede service. Hiermee bedoel ik dan ook dat als er bijvoorbeeld een tijdelijke storing is of er zal gewerkt worden aan de servers van Microsoft we dit ook direct te weten komen. Ook al heeft iedereen de beste connectie die er is, er kan dan nog altijd lag ontstaan of zelfs dat de hele gamesessie beëindigt wordt. Heb je je NAT niet open staan, kan jij zelf voor lag zorgen. Ook al heb je de beste connectie die je maar kan kopen.

Geplaatst:
PS3 fanboys hier. Tsss.

Het makkelijkste voor online te graken? PS3 - Betalen voor Live sucked.

Welke console is het gemakkelijkste? (In het hoofdmenu en opstarten van game) PS3 - Je kunt snel kiezen onder het kopje "Games". Absoluut een voordeel. Op de Xdoos moet je eerst in 'My games' bladeren. Al verandert dit wel met de NXE.

Het makkelijkst te besturen? 359 - De 2 analoge sticks van de PS3 zijn niet comfortabel geplaatst en zijn te groot, de controller is te klein en voelt te goedkoop aan.

Ik word trouwens misselijk van alle PS3 fanboys hier. De meesten hebben niet eens een Xbox in het echt gezien. Nou, ik heb op beiden gespeeld en ik kan zeggen dat ze zeer dicht bij elkaar liggen op de meeste fronten.

Xbox 360 RRoD - Dit is nu niet meer zo vaak, zelf heel weinig het geval meer. Ik heb in 6 maanden nog geen problemen gehad met mijn Xbox, terwijl de PS3 van mijn neef soms vastloopt (7 maanden ongeveer). Maar dat is maar stom toeval. De betrouwbaarheid van beiden zijn hetzelfde.

Xbl systeem - Briljant idee. Je kunt vanalles op je xbox. En ook op je computer. Berichten verzenden, en na de update kun je ook dingen kopen @ site. MSN'en kun je ook op de xbox. Ik zie geen reden waarom PSN beter is.

Xbl gold betalen - Tsja, dit is wel wat minder. PS3 wint hier.

Xbox 360 interface - Tsja, Xbox Dashboard is nogal wat moeilijk om dingen snel te zoeken. Maar de Xbox Guide is wel zeer handig. Je kunt een groot deel INGAME doen wat je ook kunt doen op Dashboard. PS3 heeft een zwart scherm met enkele opties. Ik heb er niet in gebladerd, dus ik oordeel er niet over. Maar de interface van de xbox zoals die nu is, valt nog wel mee. En misschien wordt die beter met de NXE update.

Xbox 360 geluid - Tsja, het is wel wat aan de harde kant. Vooral als je alles uitzet wat met geluid heeft te maken is het irritant. Maar verder hoor je er niet veel van als je met 11 mannetjes op het veld zit en je duizenden supporters hoort. Of als je middenin een kettingzaaggevecht zit. Of als je lekker terroristen af bent aan het knallen. In de stillere scenes is het effect ook miniem. PS3 is wel stiller. :puh:

Xbox 360 warmte - De achterkant van een Xbox 360 (waar hete lucht uitkomt) na het spelen van GTA IV is net zo veel, of zelfs minder dan van de PS3. Naja, mijn neef heeft de PS3 in een kast (open) staan. Misschien dat daar zicht warmte ophoopt. Maar thuis wordt de Xbox ook niet zo warm dat er spontaan een kernsplitsing optreed. Ps3 - 360 gelijk.

*noob die zeurt*: MAAR KIJK DAN NAAR DE POLL!

Die heeft alleen de zwakkere plekken van de 360 uitgekozen.

je zegt nu wel dat je op allebei de consoles hebt gespeeld, maar heb je dat ook recent nog gedaan?

De Ingame XMB is nu hetzelfde als de normale XMB (al zijn niet altijd alle opties beschikbaar), wat heel erg fijn is..

XBox 360 Systeem

Is 2 weken geleden recent genoeg?

+1, goed gedaan.

+1 @ Internat Browser. Vind ik slecht aan MS dat ze geen browser erin stoppen. 'De xbox moet een gameconsole blijven.' My ass. Stop er gewoon een update in met een IE7 en wij zijn tevreden en de verkoop van de xbox 360 zal worden gekwadrateerd.

Warmte?? Niets erover kunnen zeggen?? Weet je wel dat ik het zelf heb onderzocht onder dezlefde omstandigheden?? Ik mag dan wel geen temperatuurmeter hebben liggen, maar een Xbox 360 wordt heus niet veel warmer dan een PS3.

Controller ligt aan de persoon. Er zijn mensen die liever een PS1/2/3 controller hebben. En er zijn mensen die liever een Xbox controller hebben. Maar dat ligt aan de smaak, en daarover kun je niet twisten ofzo.. :puh:

En lagg @ PSN = weinig van gemerkt.

Geplaatst: (bewerkt)

Jongens er komt geen browser. Is gewoon een pluspunt van de PS3 en een smoesje van Microsoft om er geen te maken..

Dus de NXE krijgt geen internet browser maar iets anders dat met browsen te maken heeft, door spellen bladeren waarschijnlijk..

De 360 kan trouwens wel met Windows Media Center communiceren, wat als voordeel heeft dat je allerlei add-ons voor Media Center kunt gebruiken op je 360! Zoals bijvoorbeeld een internet browser.:)

Een groot minpunt is wel dat Flash niet werkt en dat je geen echte muis hebt, dus je moet navigeren van link naar link..

Gamers Reports.com - Browse the internet on your 360!

(Noteer, dit is een oude versie van het dashboard)

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

ahahah levensduur lach me rot me neef heeft de 360 in het jaar van de release gekocht en hij doet het nog steeds nooit RRod gehad niks defect het licht eraan hoe je er mee om gaat zet je je 360 op een open plek waar hij genoeg lucht krijgt dan krijg je nog lang niet een Rrod

Geplaatst:
+1

En om de mods tevreden te houden:

Het enige zeer slechte aan de 360 is het werk wat Miscrosoft heeft verricht, namelijk het verzwijgen van de problemen en natuurlijk het te vroeg releasen van de nog-niet bugvrije console. Vooral dát heeft de 360 een slechte naam gegeven. Maar nu is het al bijna voorbij, dus kunnen de consoles goed worden vergeleken zonder dat een of andere PS3 fanboy 'OMFG HIJ HEEFT EEN RROD FUNCTIE' gaat roepen.

Jep, helaas zijn er teveel xbox360ers verkocht zodat de RROD nog vrij hoog blijft, maar wat nu jammer is aan de X360 is, dat Microsoft een kut DL-DVD speler erin heeft gedaan, ze konden beter vanaf de fabriek een grotere mediumopslag speler erin kunnen doen, dat word de bottleneck van de Xbox 360.

En dat is ook een pluspunt voor PS3, ze kunnen enorm veel kwijt op de bluray schijfjes.

En gaat xbox 360 ook gebruik maken van het installeren van games op de schijf?

Gaat leuk worden met de 20gig hardeschijfjes.

Geplaatst:

De 20GB HDD is prut. Je kunt maar net CoD4 en GTA IV erop pleuren met maar een paar honderd MB over. (Ik heb al NXE.) Maar het laden gaat vele malen sneller. :Y

Hmm, misschien toch eens een €120 hdd "kopen".

Geplaatst:
wtf?

Ik heb hier ook geen verwijzing gemaakt naar het Playstation network. Zoals je uit men context kan halen vertelde ik dat ik graag betaal voor een goede service. Hiermee bedoel ik dan ook dat als er bijvoorbeeld een tijdelijke storing is of er zal gewerkt worden aan de servers van Microsoft we dit ook direct te weten komen. Ook al heeft iedereen de beste connectie die er is, er kan dan nog altijd lag ontstaan of zelfs dat de hele gamesessie beëindigt wordt. Heb je je NAT niet open staan, kan jij zelf voor lag zorgen. Ook al heb je de beste connectie die je maar kan kopen.

ik betaal liever.... dan met enorme lagg te zitten...

voor PSN betaal je niet, dus uit je context kan ik juist wel halen dat je naar PSN verwijst...

@Honkbal

zover ik weet juist niet, omdat dat te beschamend zou zijn voor Microsoft...

Geplaatst: (bewerkt)
ik betaal liever.... dan met enorme lagg te zitten...

voor PSN betaal je niet, dus uit je context kan ik juist wel halen dat je naar PSN verwijst...

Het online gamen op zowel de Wii als de PC vergeten? Bij mij thuis wordt er online gespeeld op alle consoles/computers die we hebben. Natuurlijk draaien ze niet tergelijkertijd, wat voor overlast zou zorgen. Ik heb nogmaals geen verwijzing gemaakt naar de PS3. Ik betaal graag om op Xbox Live te kunnen spelen. Mijn ervaringen vertellen mij dat de service bij Xbox Live uitstekend is, waar ik graag €5 euro/maand voor neerleg. Voel je niet gefixeerd, het is tenslotte mijn mening over online gaming.

De 20GB HDD is prut. Je kunt maar net CoD4 en GTA IV erop pleuren met maar een paar honderd MB over. (Ik heb al NXE.) Maar het laden gaat vele malen sneller. :Y

Hmm, misschien toch eens een €120 hdd "kopen".

Ik zit met men vingers in de knoop. Ik heb een 20GB HDD en ben van plan om het recenste spel dat ik speel te installeren op men HDD. Ik weet ondertussen dat het enorm veel GB in beslag zal nemen, en ik er met mijn overige 7GB niet zal geraken. Anderzijds is er een actie van Microsoft waar ze de 120GB HDD, Headset, 3 maand Xbox Live Gold en een Ethernetkabel verkopen voor een lagere prijs dan de normale prijs van de 120GB HDD. Een actie om de arcade-gebruikers toch maar een HDD te laten aanschaffen. Ik heb op dit moment wel wat informatie staan op men HDD, dus zit ik eraan te denken een transfer-kabel aan te vragen bij Microsoft om de gegevens van de 20GB HDD naar de 120GB HDD over te zetten. Toch maar proberen?

Ikt, heb je overigens demo's, trailers, films, muziek,.. op je HDD staan? Of is deze enke gevuld met de games informatie?

Bewerkt: door Merticus XVII

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...