Jump to content

GTA IV op draait op 30 fps.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

GTA IV zal op slechts 30 frames per seconden draaien (PS3, 360)

1 Maart 2008, geschreven door Dirk Wolthuis

De Amerikaanse game site 1UP heeft vandaag bekend gemaakt dat GTA IV, de hoog geanticipeerde game van Rockstar, op 30 frames per seconden (fps) zal draaien.

Rockstar verklaarde dat dit nodig is door de enorme open speel wereld. Zelf waren ze van mening dat een stabiele framerate van 30 fps beter functioneert dan 60 fps met framerate drops.

1UP wist tevens te melden dat de Xbox 360 versie van GTA IV een stukje voorloopt op de PlayStation 3 versie. Als de game uitkomt zullen de beide versie echter grafisch identiek zijn. De huidige release datum van beide versies staat nog steeds op 29 april 2008.

Voor meer informatie over GTA IV kun je onze gamepagina bezoeken. Voor beeldmateriaal kun je de screenshots en video's bekijken.

De bron*

Nou dat is tog wel een hele verbetering vergeleken bij de vorige GTA's ^_^

Zou mischien iemand deze topic titel aan kunnen passen. Het moet '' GTA IV draait op 30 ftps '' zijn.

Bewerkt: door Only GrandTheftAuto
  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• mastala

5

• b4rtsimps0n

5

• Gta-killer

3

• michaelfivez

3

Best veel vind ik.

Ik kan me herrineren dat ik vice city met 5 fps speelde, en heb er veel plezier aan gehad. (had zelfs framedrops dat framerate tijdelijk zakte naar 0,3 fps).

Ik kan me ook neit voorstellen dat ik nu met san andreas 30 fps haal op mijn pc, vind 30 dus echt genoeg.

EDIT: Reactie in 30 seconde :)

Bewerkt: door Gta-killer

staat al bij feiten :tu:

ontopic: 30 fps is volgens mij wel genoeg bij een spel zoals gta? :dans:

Bewerkt: door Biocount
Geplaatst:

Dat is toch helemaal niet zoveel? CoD 4 draait volgens mij wel gewoon op 60fps. GTA IV is natuurlijk een veel grotere ruimte dus hebben ze het laten zakken naar 30fps om het stabiel te houden. Vrijwelk elke moderne game heeft minstens 30fps hoor. De modernste videokaart heeft F.E.A.R. op 386fps kunnen spelen bij een lage resolutie (volgens WikiPedia), dus kun je nagaan.

Vice City op 5fps spelen is wel ontzettend weinig. Het hele spel hapert dan en volgens mij speelt dat niet echt fijn. Zat er uberhaupt wel een videokaart in die pc van je?

For example, in the Grand Theft Auto series, Grand Theft Auto III and Grand Theft Auto: Vice City have a standard 30 fps (Grand Theft Auto: San Andreas runs at 25 fps) and this limit can only be removed at the cost of graphical and gameplay stability.

(Misschien is dit interessant?)

Geplaatst:
Best veel vind ik.

Ik kan me herrineren dat ik vice city met 5 fps speelde, en heb er veel plezier aan gehad. (had zelfs framedrops dat framerate tijdelijk zakte naar 0,3 fps).

Ik kan me ook neit voorstellen dat ik nu met san andreas 30 fps haal op mijn pc, vind 30 dus echt genoeg.

5 fps? dat is gewoon niet speelbaar, ziet eruit als een diashow. Vergis je je niet ofzo met de fps? :puh:

Geplaatst:

30 frames per second, dus elke seconde wordt er 30 x 'vernieuwd'. In vergelijking met andere next-gen games is dit misschien weinig, maar zeker wel genoeg.

Aangezien de graphics wel heel goed zijn, vind ik het helemaal best :Y

Woei :D altijd beter als de 25 FPS als je de limiter aan hebt van SA @_@

Bewerkt: door gta-pilot
Best veel vind ik.

5 fps? dat is gewoon niet speelbaar, ziet eruit als een diashow. Vergis je je niet ofzo met de fps? :puh:

Hier heb je een filmpje van 5 frames per seconde.

Ik was toen ook pas 12 jaar toen ik vice city kreeg, en we hadden toen alleen maar oude pc die we ooit hebben gekregen van iemand. Maar die videokaart die erin zat leek het spel echt op het filmpje wat ik liet zien.

Maar toch heb ik me heel erg vermaakt, ontdanks de lage framerate.

Wat ik wel irritant vond waren de framedrops waar ik 3 seconde stil beeld kreeg, dan weer 1 nieuwe frame en dan bleef pc weer 3 seconde hangen. 0.3 fps was dat dus en dat is wel irritant en onspeelbaar.

Trouwens voor de vergelijking, een tv programma is 24 fps, en op TV kan je echt geen frames tellen. Dus 30 fps is zeker neit weinig.

Bewerkt: door Gta-killer

Lijkt mij toch wel goed... Het gaat gewoon een super spel worden!

Ik vertrouw op r*

:dans:

Bewerkt: door pieter1993
Geplaatst:

Ik snap niet waarom 60 fps is. Je kunt maar 25 fps zien, dus 30 is genoeg. Het klinkt wel mooi die 60 fps maar je ziet er maar 25 van.

Geplaatst:
Ik snap niet waarom 60 fps is. Je kunt maar 25 fps zien, dus 30 is genoeg. Het klinkt wel mooi die 60 fps maar je ziet er maar 25 van.

Je ziet wel een verschil hoor. Als je heel snel beweegd op een spel en je speelt 30 fps, zie je heeel snelle schokjes, bij 60 fps niet

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...