Jump to content

Probleem Vista.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een probleem met mswinsck.ocx.

Als ik sommige progamma's wil openen, dan komt er te staan:

Runttime error '303'

Component MSWINSCK.OCX ore one of its dependencies not correctly registerd: a file missig or invalid.

Nu heb ik dus dat bestand gedownload in me system32 map geplaatst, Daarna moet je het registreren door bij uitvoeren regsvr32 MSWINSCK.OCX te typen maar dan komt deze foutmelding:

Module MSWINSCK is geladen maar de aanroep naar dllregisterserver is mislukt met foutcode 0x8002801c.

Voor meer informatie over dit probleem kunt u online naar deze foutcode zoeken.

Kan iemand me helpen?

Geplaatst:
Dat is het probleem nou juist, dat werkt niet :7 Ik heb even gegoogled, en ik kreeg iets minder dan 4000 pagina's. Op een aantal pagina's die ik bekeek werd er telkens door gelinkt naar deze site waar dus de oplossing op zal staan. Wat ik ervan begrepen heb is dat je waarschijnlijk niet administrator bent op jouw pc, maar een gewone gebruiker. Probeer het eens op het administrator-account zou ik zeggen. Succes :)
Geplaatst:

@VWO-er,

Ik zit op de enigste account met administrstorrechten, die site hielp ook niet :N .

Maar bedankt voor de hulp.:)

Geplaatst:

hey,

Sind wanneer heb je problemen met deze errors? indien dit nog niet zolang is kan je altijd proberen een systeemherstel uit te voeren.

Greetz :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hem een week geleden terug naar de fabriekstand teruggezet. Volgens mij was het probleem er daarvoor ookal.

Edit:

Ik heb gegoogled en kwam op en van de forums van Microsoft, daar stond dat ik uitvoeren en cmd adminnistratorrechten moest geven. Maar als ik eigenschappen doe en administratorrechten aan het progamma wil geven staat er:Er kan voor dit progamma geen compabiliteitsmodus worden ingesteld omdat dit progamma een deel uitmaakt van deze versie van Windows

Iemand hier nog een oplossing voor?

Bewerkt: door DJRobin
Geplaatst:

Je kunt proberen het bestand van WinSock te vernieuwen.

Dit is volgens mij de meest recente versie: Klik.

Het is een installer, dus installeren en klaar. :)

Maar het kan ook aan Vista liggen.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Als je zogenaamt niet als admin uitvoert dan moet je waarschijnlijk rechts klikken en dan als admonistrator uitvoeren klikken. Dit was bij mij ook een keer de oplossing geweest. :dans:

• 3 weken later...
Geplaatst:

hey,

probeer misschien eens een herstelinstallatie te doen (als deze beschikbaar is bij Vista tenminste).

Er zal waarschijnlijk een bestandje overgeslagen zijn bij het installeren van je windows.

Greetz :cya:

Geplaatst:

Probeer dat bestand eens in de map te doen waar je ook de exe hebt. Sommige programma's hebben dat ook nodig.

Geplaatst:

@Gtagangster, Ik heb Vista nu ongever in een half jaar tijd 5 keer opnieuw geinstalleerd, dus dat zou raar zijn dat Vista het steeds overslaat.

@Ikt, Heb ik ook geprobeerd maar helpt ook niet :N .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...