Jump to content

nitendo gamecube

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een nitendo gamecube

er zit daat een ATI videokaart in , daar heb ik een paar vraagjes over

is die videokaart zo groot als een videokaart in de comuter ?

is het een zware videokaart ( kan hij veel aan )?

kan je hem er uit nemen en een ander in steken ?

Geplaatst:
ik heb een nitendo gamecube

er zit daat een ATI videokaart in , daar heb ik een paar vraagjes over

is die videokaart zo groot als een videokaart in de comuter ?

is het een zware videokaart ( kan hij veel aan )?

kan je hem er uit nemen en een ander in steken ?

hey,

aangezien we over een console praten, denk ik NIET dat het gaat lukken om een grafische kaart daar uit te halen. de PCI (aansluiting) zal anders zijn dan je moederbord, een nintendo openmaken zorgt er ook al voor dat je nintendo niet verzekerd is, het zal uiteraard wel een goede videokaart zijn, aangezien het veel spellen vlekkeloos kan afspelen, maar daar zal je niet veel aan hebben wil je deze in je pc steken.

Ikzelf ben geen nintendo gebruiker, maar denk wel dat consoles niet hetzelfde zijn als pc's hoor

Probeer maar eens de PC DVD - Rom in ps2 te steken? Er zal uiteraard niet veel gebeuren :N

Greetz :cya:

Geplaatst:

jammer

nog een vraagje

bestaat er een programatje je kan spelletjs van de game cub kan afspelen op de computer

of zou het kunnen dat je de gamecube kunt op de computer kunt aansluiten

Geplaatst:

Er zijn dingen zoals emulators, alleen zijn die illegaal en illegale onderwerpen mogen op dit forum niet behandeld worden. En om de grafische kaart uit de GameCube te halen, hoe kom je erop :7. En als het je lukt om de kaart aan je pc te koppelen, daar heb je niks aan want dan moet je weer zelf drivers gaan maken :puh:. De GPU van de gamecube is absoluut een waardeloos ding voor games die niet ontwikkeld zijn voor deze console.

Geplaatst:

Nou, al zou je een ps3 of 360 kaart in je pc steken, zou je waardeloos beeld krijgen omdat bij de ps3 en 360 de spellen special voor de kaart worden gemaakt en de spellen worden op die kaart afgestemd, en bij de pc niet.

Ik heb wel eens de kaart van mijn 360 gezien, en die ziet er vrij ouderwets uit.

Denk ook niet dat het een zware of dure kaart is, anders zou de prijs van de 360 ook hoger liggen.

En een graphicskaart van de gamecube denk ik dat je slecht beeld krijgt als zou het lukken, want de gamecube is al vrij oud.

Dus noem het maar eerder Craphicskaart xD

Greetz

Geplaatst:

Het lijkt me moeilijk om Game Cube games op een computer te spelen, laat staan van een andere console. Toch zijn er games speelbaar van de PS2 op de computer via een Emulator. Hier ga ik verder niks over vertellen, dit is om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is om games van een console te draaien op je computer. Het punt is dat de hardware van een console precies op zijn taak is gericht is, bij een computer moet alles voor meerdere dingen bruikbaar zijn. De GPU van een gamecube zal niet geweldig krachtig zijn, maar omdat hij niks anders hoeft te doen dan een game af te spelen, zal hij wat minder rekenkracht nodig hebben als een GPU van een computer om ongeveer het zelfde spel af te spelen. Zoiets geld ook voor de PS2, alleen die heeft een stuk meer rekenkracht en een betere GPU.

Over de Xbox 360: die heeft toch best krachtige hardware, een Triple Core 3.2 GHz processor met in totaal 6 hardware threads (vraag me niet wat het wil zeggen :7), 512 MB GDDR3 RAM en 700 MHz DDR geheugen, een 500 MHz GPU met 48 pixel pipelines. Dat lijkt misschien niet zo geweldig, maar als je bekijkt wat hij met specs kan...

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

ik weet dat ik geen spellen van gamecuben of van andere consoles op de computer kan afspelen

maar kan ik nu mijn game cube op de computer aansluiten en via het scherm spelen

kan dat ook met mijn psp op het computerscherm spelen ?

Geplaatst:
ik weet dat ik geen spellen van gamecuben of van andere consoles op de computer kan afspelen

maar kan ik nu mijn game cube op de computer aansluiten en via het scherm spelen

Dat kan. Je moet hem dan aansluiten op je TV- kaart als je die hebt. Heb je die niet dan kan je het ook oplossen met een nieuwe VGA box. Dat is een kastje die het signaal omzet naar een ander formaat. Alleen is dat wel erg lastig, omdat Gamecube spellen in 480i(nterlaced) zijn, als ik het me niet vergis. Interlaced staat voor, lijn per lijn op het beeld projecteren. De moderne games en dus ook VGA'-boxen werken met P(rogresive) en dat wordt beeld per beeld op het scherm geplaatst. Een dergelijke VGA box vind je op; www.x2vga.com, maar moet dan wel vanuit amerika komen. Een tv-kaart is dan misschien wel een betere oplossing...

Een PSP Slim & Lite kan je zo op de TV aansluiten en dus ook eventueel op een daarvoor bestemde tv-kaart. De oude; FAT PSP kan dat helaas niet...

Geplaatst:

Dat kan. Je moet hem dan aansluiten op je TV- kaart als je die hebt. Heb je die niet dan kan je het ook oplossen met een nieuwe VGA box. Dat is een kastje die het signaal omzet naar een ander formaat. Alleen is dat wel erg lastig, omdat Gamecube spellen in 480i(nterlaced) zijn, als ik het me niet vergis. Interlaced staat voor, lijn per lijn op het beeld projecteren. De moderne games en dus ook VGA'-boxen werken met P(rogresive) en dat wordt beeld per beeld op het scherm geplaatst. Een dergelijke VGA box vind je op; www.x2vga.com, maar moet dan wel vanuit amerika komen. Een tv-kaart is dan misschien wel een betere oplossing...

Een PSP Slim & Lite kan je zo op de TV aansluiten en dus ook eventueel op een daarvoor bestemde tv-kaart. De oude; FAT PSP kan dat helaas niet...

jamme, ik heb een fat psp :-(:puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...