Big Playahh Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 ik wil wel games maken voor de 360 ,is hier een programma voor? ,is het makelijk? en is het gratis? alvast bedankt! Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 Kort antwoord . Maar het is inderdaad heel wat werk want je moet zowiezo de programeertaal van de xbox 360 kennen en moet je nog met 3ds max en dat soort programma's kunnen werken, en dat is voor ons bijna onmogelijk en eigelijk veels te duur. Reageren
M4X Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dat zomaar mogelijk is en dat het gratis is. Proffesionele game developers doen er al minstens een jaar over om een (goede) game te creëren, en dan doen ze dat ook nog eens met een hele hoop mensen die er veel meer verstand van hebben. Als het je nou toch erg leuk lijkt om als hobby games te maken, dan raad ik je een programma zoals Game-Maker aan, die je hier gratis kan downloaden Reageren
Gangsta Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 (bewerkt) ik wil wel games maken voor de 360 ,is hier een programma voor? ,is het makelijk? en is het gratis?alvast bedankt! Ja er is een programma voor. Makkelijk? Nee. Gratis? Ja, als je Visual C++ hebt. Het heet: XNA. http://creators.xna.com/ Wat heb je nodig? Visual C++. Behalve dat heb je XNA nodig, wat je dus gratis kunt downloaden. Je hebt dus alleen Visual C++ nodig om het te kunnen installeren. Visual C++ is geen gratis programma. http://msdn2.microsoft.com/en-us/visualc/default.aspx En natuurlijk heb je echt heel veel kennis nodig van programmeren enz. Je kan altijd hulp vragen bij de community. Veel plezier. Edit: Natuurlijk is het moeilijk om een grote game te maken. Maar dit is puur voor simpele games zoals 'Pong' enz. Bewerkt: 4 maart 2008 door Gangsta Reageren
thug Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 kort anwoord. ja het is mogelijk. gratis?onmogelijk Reageren
Gta-killer Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Alleen al alle software kost 1000den euros. Daarnaast heb je veel programeer ervaring nodig, ik weet wel bijna zeker dat jij het niet voor elkaar krijgt bv. pong te maken. Daarnaast is het ook nog eens (als het al gelukt is een game te maken) onmogelijk om die op de xbox af te spelen. Hiervoor moet het worden uitgegeven, en je kan niet zomaar een spel uitgeven. kortom, zoals andere al zeiden, gebruik gewoon gamemaker ofzo om een simpel pc spelletje te maken, want dit is practisch onmogelijk. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Overigens kom je niet ver zonder een dev systeem. Reageren
DJRobin Geplaatst: 11 maart 2008 Rapport Geplaatst: 11 maart 2008 Ondanks dat het duizenden euro's kost duurt het een paar maanden/jaren om een beetje een normale game te maken. Reageren
Vegeta Geplaatst: 11 maart 2008 Rapport Geplaatst: 11 maart 2008 Yeah right Zoals philip het al zei , jongen hij wilt een spel maken volgens mij lukt het je niet eens om een spel voor de gameboy pocket te maken man... anders was je al lang al bekend. Reageren
Black Force Geplaatst: 11 maart 2008 Rapport Geplaatst: 11 maart 2008 Yeah right Zoals philip het al zei , jongen hij wilt een spel maken volgens mij lukt het je niet eens om een spel voor de gameboy pocket te maken man... anders was je al lang al bekend. dit kan ook anders volgens mij, of niet? Een game maken, zoals je al eerder hebt gelezen in dit topic, kost heel veel tijd. Aantal jaren terug, wilde ik hetzelfde als jou doen, ook gratis als het kon, ik had toen de ballen verstand overal van, later bleek dat het zo goed als onmogelijk was, maar ik snap je idee, want ik had precies dezelfde. Alleen dan niet voor de Xbox 360 maar dat doet er in dit geval niet toe denk ik. Greetz, Black Force Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.