Arthis Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 Hee ik ben bezig met een aangevraagde sig alleen heb een probleem. Als ik een render verklein wordt hij heel erg pixelig, heel slechte kwaliteit. als ik sharpen doe werkt dat ook niet? Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn verkleinde render niet meer zo pixelig is? Reageren
.Levi. Geplaatst: 4 maart 2008 Rapport Geplaatst: 4 maart 2008 Bij sharpen versterk je het plaatje nog meer in zijn detail, dus als je van het pixelige af wil komen moet je dat in ieder geval achterwege laten. Wat je sowieso moet doen is met Shift ingedrukt je plaatje verkleinen. Mocht het daar niet aan liggen dan kun je daarna op een aantal plekken wat met de Motion Blur Tool te werk gaan, sneltoets ( R ). Bovenaan het beeld kun je de sterkte van het effect aanpassen (strength). Je kan ook naar Filter>Blur>Gaussian Blur gaan en daar voor het gehele plaatje het effect toepassen. Het blur effect zal veel pixelige gedeeltes vervagen een nadeel hiervan is dat het ook weer lelijk of onrealistisch eruit kan gaan zien, dus ga rustig te werk met deze tool en neem de tijd. Je zou ook nog met de Smudge Tool te werk kunnen gaan, door op bepaalde plekken een heel klein beetje met een soft ronde brush tool wat te vegen over wat pixelige gedeeltes. Hoop dat je er wat mee kunt. Anders zou je misschien je plaatje door iemand anders kunnen laten fixen in het Aanvraag gedeelte. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.