Sonny-The-Pilot Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Van Brussel naar Australië in 2uur? OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is. Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid. De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen. Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken. Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet. Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen Reageren
Wesley Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Indrukwekkend. Alleen ik denk wel dat dit toestel in de ruimte zou moeten vliegen, anders hebben we om de tijd gigantisch veel last van grote passagiers vliegtuigen die door de geluidsbarrière gaan, en ik denk niet dat je 's nachts om 2 uur ofzo klaarwakker in je nest wil liggen door passagiers vliegtuigen. Want ook al vliegen ze op 10/11 km hoogte; je ligt er alsnog klaarwakker om als ze echt supersonisch kunnen vliegen. Tevens ziet het ontwerp er ook een beetje anders uit dan bij gewone vliegtuigen, aparte vorm, e.d. Maar een grote plus punt is dat dit toestel op waterstof kan vliegen, oftewel andere vliegtuigen moeten dit dus ook kunnen. Zo kunnen we tenminste weer wat verder in de toekomst. Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Ja, waterstof is zeker een goede verbetering. Reageren
Wesley Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Even een aanvulling op je verhaal: Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen Volgens mij heeft dit te maken met de druk wat er op komt te staan, daarom zijn ALLE raampjes in een passagier vliegtuig ook rond die aan de zijkanten zitten althans. Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Even een aanvulling op je verhaal:Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen Volgens mij heeft dit te maken met de druk wat er op komt te staan, daarom zijn ALLE raampjes in een passagier vliegtuig ook rond die aan de zijkanten zitten althans. Ja, dat is wel waar ja, kam een keer in Air Crash Investigation. Maar alsnog, ik vind er niks aan als er geen ramen in zitten. Reageren
Gijsso Geplaatst: 5 maart 2008 Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 Dit is echt geen nieuw vliegtuig. Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen. Ik denk dat dit mogelijk is maar dan moeten ze wel eerst een bouwmateriaal uitvinden die zoveel wrijven kan weerstaan en ook niet smelt. Als je mach 6 gaat ofzo dan wordt de huid van het vliegtuig 1500 graden of zoiets. En er is nog geen motor die zulke snelheden kan halen zonder al te veel uitstoot, brandstofverbruik en kracht (om mach 6 te gaan op 11 km hoogte). Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 (bewerkt) Dit is echt geen nieuw vliegtuig. Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen. Ik denk dat dit mogelijk is maar dan moeten ze wel eerst een bouwmateriaal uitvinden die zoveel wrijven kan weerstaan en ook niet smelt. Als je mach 6 gaat ofzo dan wordt de huid van het vliegtuig 1500 graden of zoiets. En er is nog geen motor die zulke snelheden kan halen zonder al te veel uitstoot, brandstofverbruik en kracht (om mach 6 te gaan op 11 km hoogte). Dit is wel een nieuw vliegtuig hoor Zoals je al zei: Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen. Dus, niet dit bedrijf. Nieuw vliegtuig dus Bewerkt: 5 maart 2008 door GTAinfo Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2008 damn wat een lelijk ding Jep, vind ik nou ook! Reageren
Vic Vanc Geplaatst: 6 maart 2008 Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Van Brussel naar Australië in 2uur?OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is. Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid. De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen. Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken. Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet. Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen Als er geen ramen in zitten is het toch moelijk voor de bestuurder. Met een tv naar buiten kijkken LASTIG!!! Wel apart maar lelijk. Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2008 Van Brussel naar Australië in 2uur?OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is. Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid. De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen. Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken. Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet. Ja, wel moeilijk ja, maar de bestuurder die heet piloot Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen Als er geen ramen in zitten is het toch moelijk voor de bestuurder. Met een tv naar buiten kijkken LASTIG!!! Wel apart maar lelijk. Reageren
Wesley Geplaatst: 7 maart 2008 Rapport Geplaatst: 7 maart 2008 Zoals al gezegd is: dit toestel bevat bepaalde camera's ofzo, waardoor je naar buiten kunt kijken, tevens is onze technologie al zover, dat je zonder naar buiten te kijken je toestel kan besturen, namelijk via GPS, en andere apparatuur in een vliegtuig. Het gaat er alleen nog maar om, dat je alles kunt vertrouwen, je navigatie paneel, en hoogte meter, e.d. Als je dat niet kunt, dan kom je niet ver. Reageren
moechy Geplaatst: 8 maart 2008 Rapport Geplaatst: 8 maart 2008 Ik zou het spuuglelijke ding niet eens lanceren. Hier gaan nog veel ongelukken mee gebeuren als je geen ramen hebt hoor. En het ontwerp is zo lelijk yach Reageren
EXIT Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 Ik zou het spuuglelijke ding niet eens lanceren. Hier gaan nog veel ongelukken mee gebeuren als je geen ramen hebt hoor. En het ontwerp is zo lelijk yach MENSEN MENSEN MENSEN een piloot is niet getraind om door de ramen te kijken maar om te vliegen op navigatie enz... want als een piloot nu door een raam in de lucht naar buiten kijkt ziet hij toch alleen maar wolken Reageren
pilot Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 Het is een lelijk ding. Misschien kunnen ze de buitenkant verbeteren en het gebruiken om naar andere planeten of de maan te gaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.