Jump to content

Nieuw vliegtuig: A2 Lapcat


Sonny-The-Pilot

Recommended Posts

Van Brussel naar Australië in 2uur?

OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is.

Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid.

De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen.

Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken.

Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet.

25km_up_A4_1280.jpg

Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur

Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sonny-The-Pilot

    12

  • Wesley

    3

  • Pennywise The Clown

    3

  • killerfist

    3

Indrukwekkend.

Alleen ik denk wel dat dit toestel in de ruimte zou moeten vliegen, anders hebben we om de tijd gigantisch veel last van grote passagiers vliegtuigen die door de geluidsbarrière gaan, en ik denk niet dat je 's nachts om 2 uur ofzo klaarwakker in je nest wil liggen door passagiers vliegtuigen.

Want ook al vliegen ze op 10/11 km hoogte; je ligt er alsnog klaarwakker om als ze echt supersonisch kunnen vliegen.

Tevens ziet het ontwerp er ook een beetje anders uit dan bij gewone vliegtuigen, aparte vorm, e.d.

Maar een grote plus punt is dat dit toestel op waterstof kan vliegen, oftewel andere vliegtuigen moeten dit dus ook kunnen.

Zo kunnen we tenminste weer wat verder in de toekomst.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een aanvulling op je verhaal:

Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Volgens mij heeft dit te maken met de druk wat er op komt te staan, daarom zijn ALLE raampjes in een passagier vliegtuig ook rond die aan de zijkanten zitten althans.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een aanvulling op je verhaal:
Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Volgens mij heeft dit te maken met de druk wat er op komt te staan, daarom zijn ALLE raampjes in een passagier vliegtuig ook rond die aan de zijkanten zitten althans.

Ja, dat is wel waar ja, kam een keer in Air Crash Investigation. Maar alsnog, ik vind er niks aan als er geen ramen in zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt geen nieuw vliegtuig. Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen.

Ik denk dat dit mogelijk is maar dan moeten ze wel eerst een bouwmateriaal uitvinden die zoveel wrijven kan weerstaan en ook niet smelt. Als je mach 6 gaat ofzo dan wordt de huid van het vliegtuig 1500 graden of zoiets. En er is nog geen motor die zulke snelheden kan halen zonder al te veel uitstoot, brandstofverbruik en kracht (om mach 6 te gaan op 11 km hoogte).

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt geen nieuw vliegtuig. Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen.

Ik denk dat dit mogelijk is maar dan moeten ze wel eerst een bouwmateriaal uitvinden die zoveel wrijven kan weerstaan en ook niet smelt. Als je mach 6 gaat ofzo dan wordt de huid van het vliegtuig 1500 graden of zoiets. En er is nog geen motor die zulke snelheden kan halen zonder al te veel uitstoot, brandstofverbruik en kracht (om mach 6 te gaan op 11 km hoogte).

Dit is wel een nieuw vliegtuig hoor ;) Zoals je al zei: Er zijn al veel meer bedrijven die hyper-sonische vliegtuigen ontwerpen. Dus, niet dit bedrijf. Nieuw vliegtuig dus ^_^

Bewerkt: door GTAinfo
Link to comment
Delen op andere websites

Van Brussel naar Australië in 2uur?

OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is.

Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid.

De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen.

Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken.

Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet.

25km_up_A4_1280.jpg

Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur

Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Als er geen ramen in zitten is het toch moelijk voor de bestuurder. Met een tv naar buiten kijkken LASTIG!!! Wel apart maar lelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Brussel naar Australië in 2uur?

OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is.

Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid.

De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen.

Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken.

Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet.

Ja, wel moeilijk ja, maar de bestuurder die heet piloot :puh:;)

25km_up_A4_1280.jpg

Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur

Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Als er geen ramen in zitten is het toch moelijk voor de bestuurder. Met een tv naar buiten kijkken LASTIG!!! Wel apart maar lelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals al gezegd is: dit toestel bevat bepaalde camera's ofzo, waardoor je naar buiten kunt kijken, tevens is onze technologie al zover, dat je zonder naar buiten te kijken je toestel kan besturen, namelijk via GPS, en andere apparatuur in een vliegtuig.

Het gaat er alleen nog maar om, dat je alles kunt vertrouwen, je navigatie paneel, en hoogte meter, e.d.

Als je dat niet kunt, dan kom je niet ver.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik zou het spuuglelijke ding niet eens lanceren. Hier gaan nog veel ongelukken mee gebeuren als je geen ramen hebt hoor. En het ontwerp is zo lelijk yach :puh:

MENSEN MENSEN MENSEN

een piloot is niet getraind om door de ramen te kijken maar om te vliegen op navigatie enz...

want als een piloot nu door een raam in de lucht naar buiten kijkt ziet hij toch alleen maar wolken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...