Jump to content

HELP gta SA MP crashed als ik naar tuning garage ga

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik dus online ben bij gta sanandreas multiplayer en ik wil mijn auto tunen dan kan dat NIET..

wat ergebeurt is het volgende: ik rij met mijn auto naar de tuningshop (transfer) en sta voor de deur .. CRASH!

ik rij naar de tuningshop en ga naar binnen CRASH! dat gebeurt er dus..

hoe kan dat? kan iemand mij helpen om dit optelossen of is het gewoon normaal btw eerst deed hij dat dus ook NIET.. :duh::-(

groetjes en alvast bedankt amjovi :tu:

Geplaatst:

Dat is volgens mij een bug in SA-MP, ik weet niet precies in welke versies deze zit. Volgens mij is hij eruit gehaald in 0.2.2, de nieuwste. Zo niet, dan moeten we wachten op SA-MP 0.2.5 en hopen dat hij er dan wel uit is gehaald. ;)

Geplaatst:

Dit is een bekend probleem en het ligt aan je hardware. Ik heb er ook last van. Ik druk voordat ik ga tunen altijd eerst even op esc, dan is het geluid van de radio weg, en kan ik wel tunen zonder crashes. Misschien werkt dit bij jou ook wel. Succes!

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer dit eens:

- Klik in windows op 'start' --> 'uitvoeren'

- Typ in: 'dxdiag'

- Ga naar het tabblad 'geluid'

- Schuif de schuifbalk van 'hardware versnelling' omlaag. (naar links).

- Start dan weer gta op en probeer eens te tunen, misschien dat het nu wel lukt.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:

ok bedankt trouwens ik heb nu eigen server hebben jullie volledige scripts? ....

ik snap daar niets van en hoe installeer je die

Geplaatst:

Op het SA-MP forum kun je tal van volledige scripts downloaden. Bij sommige ben je nog wat includes nodig, die je dan nog moet downloaden en in de map Pawno --> Includes moet plaatsen.

Scripts installeren is eigenlijk best simpel; je download de source (.pwn bestand) en het .amx bestand, en deze plaats je beide in de SA-MP map --> Gamemodes. Daarna configureer je je server.cfg, en plaats je achter 'gamemode0' (of een ander nummer) de naam van het AMX-bestand. Daarna zal je server deze gamemode (ook) draaien. :)

Geplaatst:
Scripts installeren is eigenlijk best simpel; je download de source (.pwn bestand) en het .amx bestand, en deze plaats je beide in de SA-MP map --> Gamemodes. Daarna configureer je je server.cfg, en plaats je achter 'gamemode0' (of een ander nummer) de naam van het AMX-bestand. Daarna zal je server deze gamemode (ook) draaien. :)
Let wle op het verschil tussen filterscripts en gamemodes. Je kunt op het SA-mp forum in de scripting showroom het verschil herkennen door de tags in de topictitel. [FS] is filterscript en [GM] is gamemode. Als je een gamemode download zet je ze inderdaad in die map, maar het plaatsen in de server.cfg moet je niet doodleuk doen. Als je een extra gamemode wilt neerzetten zet je die er niet even achter, maar vervang je de naam of zet je er een gamemode bij. Standaard staat er ongeveer dit:
gamemode0 sftdm 1
gamemode1 area51 1

Uitleg:

gamemode[nummer] [gamemodenaam] [aantal keer afspelen]

Indien je server vaak online is voor lange tijd en je zelf niet altijd online kan zijn om de gamemodes te laten verwisselen kan deze automatisch doorspoelen. Dan zet je er een gamemode onder, en verhoog je het nummer met één. Het 'aantal keer afspelen' is het aantal maal dat de gamemode achter elkaar aan wordt gedraaid.

Filterscripts zet je in de map 'filterscripts', die je vindt in je SA-mp server map. Filterscripts zijn losse scripts die je tegelijk met een gamemode kan draaien. Handig hiervan is dat je bijvoorbeeld bepaalde functies niet steeds hoeft te kopiëren naar je nieuwe gamemode, maar dat je hem gewoon kan laden. In de server.cfg zet je dan bij 'filterscripts' de naam van het .amx bestand van het filterscript.

Het ingame wisselen van gamemodes kan door middel van het commando:

/rcon changemode [gamemodenaam]

Het laden van een filterscript doe je door middel van het commando:

/rcon loadfs [filterscriptnaam]

Het herladen van een filterscript doe je door middel van het commando:

/rcon reloadfs [filterscriptnaam]

Het beëindigen van een filterscript doe je door middel van het commando:

/rcon unloadfs [filterscriptnaam]

Let op dat je ingelogd moet zijn met je RCON-wachtwoord.

als ik /rcon login (password) doe zegt hij BADADMIN password try again and you will get banned..

en hoe kan ik missies toevoege of alle afspele? nu heb ik geen missies

oh en hoe maak ik huizen? of plaats ik huizen enzo

Bewerkt: door amjovi
Geplaatst:
als ik /rcon login (password) doe zegt hij BADADMIN password try again and you will get banned..

Dan heb je een verkeert wachtwoord ingetypt, kijk eens bij je server.config en daar moet je wachtwoord staan.

Geplaatst:

en hoe kan ik missies toevoege of alle afspele? nu heb ik geen missies

oh en hoe maak ik huizen? of plaats ik huizen enzo

Vreemd dat 't niet werkt. Weet je zeker dat je server.cfg hebt afgesloten en daarbij hebt opgeslagen? Daarnaast, het standaard wachtwoord mag daarnaast nooit, dan zal er bij het begin al een error verschijnen. Neem eens een simpel wachtwoord als testamjovi of gewoon testingserver, en kijk of het dan werkt. Probeer dan nog eens je oude wachtwoord. Werkt hij dan nog niet, dan ligt het aan je wachtwoord.

Missies zijn in ieder geval zeer moeilijk, en bovendien kunnen sommige missies niet eens omdat je totnogtoe geen extra karakters kunt toevoegen.

Properties, de term die we eigenlijk gebruiken voor 'huizen', kun je wel maken. Daarvoor biedt het SA-mp forum een uitkomst :)Klik. Als je hier meer vragen over hebt zou je wellicht daar eens het topic door kunnen lezen, lijkt me dat daar ook nog wel een aantal veelgestelde vragen staan. Anders mag je 't gerust vragen :)

Geplaatst:

nou het werkt niet:S ik weet het niet meer ik heb vet veel gebruikt en die huizen dinges snap ik niets van en nu moet ik een scripter zoeken die ene script kan maken met <snoepdog>.... als persoon

ik had /rcon en /kill gemaakt maar hoe kan ik iemands huis weer te koop zette?...

of huizen maken zodat je die ook kuntkopen....??

gr amjovi alvast bedankt

Bewerkt: door amjovi

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...