Jump to content

vraag

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraagje.

Ik wil een gif signature maken.

Dat een plaatje donker wordt

en weer lichter en weer donkerder tot dat je niks

meer ziet

en dat die dan weer lichterwordt

enz.

Hoe moet dat?

Dank Je

Geplaatst:

Ik zou even op internet gaan zoeken naar een tutorial voor deze animatie (Dacht dat het zo heet).

Veel succes! :cya:

Geplaatst:

Dit moet je sowieso in Imageready doen, want in Photoshop kun je geen GIF maken. Wat ik van je vraag begrijp, is dat je een plaatje donker en vervolgens weer lichter wilt maken in een animatie. Wat je zou kunnen doen, is een nieuwe layer boven je bestaande plaatje maken en deze vullen met zwart. Vervolgens ga je via de sneltoets ‘CTRL’ + ‘SHIFT’ + ‘N’ naar Imageready en maak je daar steeds nieuwe frames met een andere waarde van opacity. Dus dat je per frame de opacity van het zwarte plaatje laat aflopen. Als de opacity dan helemaal weer op 0 staat, is het origineel zichtbaar en is hij dus lichter geworden. Daarna maak je weer een nieuw frame en verhoog je de opacity per frame weer met kleine stapjes, zodat het weer donker wordt.

Je krijgt dan zo’n resultaat:

voorbeeldax1.gif

Geplaatst: (bewerkt)
Dit moet je sowieso in Imageready doen, want in Photoshop kun je geen GIF maken. Wat ik van je vraag begrijp, is dat je een plaatje donker en vervolgens weer lichter wilt maken in een animatie. Wat je zou kunnen doen, is een nieuwe layer boven je bestaande plaatje maken en deze vullen met zwart. Vervolgens ga je via de sneltoets ‘CTRL’ + ‘SHIFT’ + ‘N’ naar Imageready en maak je daar steeds nieuwe frames met een andere waarde van opacity. Dus dat je per frame de opacity van het zwarte plaatje laat aflopen. Als de opacity dan helemaal weer op 0 staat, is het origineel zichtbaar en is hij dus lichter geworden. Daarna maak je weer een nieuw frame en verhoog je de opacity per frame weer met kleine stapjes, zodat het weer donker wordt.

Je krijgt dan zo’n resultaat:

voorbeeldax1.gif

Dat Ja!!!

Heel Erg Bedankt Mathijs!

EDIT: Ik heb het geprobeerd maar het lukt nog steeds niet...

Ik heb het nou aangevraagt.

Mathijs zou jij het voor mij willen doen?

Klik Hier Dan

Ik zou graag als hij helemaal donker is 2 seconden laten staan

En de rest helemaal niks.

0.0 dus

Bewerkt: door Unmountable Tijmen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...