Groot-Duimpje Geplaatst: 15 maart 2008 Rapport Geplaatst: 15 maart 2008 Ik weet niet, ik zal er behoorlijk wat hebben aangezien ik nog zo'n 80/90 games heb van de PS1, alleen namen weet ik niet precies .. Reageren
thug Geplaatst: 15 maart 2008 Rapport Geplaatst: 15 maart 2008 (bewerkt) wat zijn dosgames eigelijk ma ja soit fifa96 wario land3 nfs hot porsuit(ps1) Bewerkt: 15 maart 2008 door thug Reageren
FerryN Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 (bewerkt) 1:wat is een dos.2:heb je die games daar dan ook voor. Dosgames moet je spelen via MS-DOS, de eerste operation system dacht ik zelfs. Dos is uitgegeven in 1981, dus is ouder dan sommige mensen hier(Oa. ik ). Het werdt geschreven al in 1973(zelfde datum als jouw nickname ) onder een andere naam,Dos/MS-Dos leek er veel op, deze werd gemaakt in 1979. Links voor DOS en MS-DOS via Wikipedia MS-DOS Dos(Operation System) Meeste dosgames werken met de speaker in je pc kast, dus geluidkwaliteit van niks, en graphics ook niet, Maar het zijn wel spellen uit jaren 80, Denk zelfs dat sommige Dosgames beter en verslavender zijn dan de games van nu. Dosgames zijn meestal ook moeilijker, omdat je bij sommige niet kan saven en soms geen keuze is van moeilijkheidsgraden. Links voor meer DOS-Games zijn dit,alle links tot nu. Dosbox.com Abandonia.com Freeoldies.com Dosgames.com Dosgamesarchive.com Dosgamesonline.com Op Freeoldies.com staan alle Keens, maar Keen 2,3,5 en 6 zijn geen freeware, en moet je dus voor betalen. Rest daarvan is freeware, reden dat je sommige moet betalen is omdat de Autheur(Maker(s) van de spellen) nog geen toestemming voor gegeven hebt. Om ze gratis te laten downloaden. Greetz FerryN Bewerkt: 16 maart 2008 door FerryN Reageren
Lantyz Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 Dune 2: Building of a Dynasty Prince of Persia Prince of Persia 2 Lemmings Grand Theft Auto Grand Theft Auto: London 1969 Loom Maniac Mansion Maniac Mansion: Day of the Tentacle The Secret of Monkey Island Monkey Island 2: LeChuck's Revenge Indiana Jones and the Fate of Atlantis Sam & Max Hit the Road Civilization Pinball Fantasies Stunts Crystal Caves Lotus SimCity Supaplex Gorilla En dan vergeet ik er nog een stel, maar dit zijn wel zo'n beetje de games die een eervolle vermelding waard zijn. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer. Reageren
studio dewolf Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 ? Wat heeft dos meegemaakt met driver? Driver 1 en 2 zijn in jaren 90. Reageren
gammie_ Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 PS One: Tekken 3 LiberoGrande (voetbal spel) Tony Hawk's Pro Skater Fifa World Cup 98 Pc: Duke Nukem Transport Tycoon Commander Keen 2 Commander Keen 5 Secret Agent Indiana Jones Heartlight God of Thunder Road Billy The Kid Hocus Pocus Snoopy Theme Hospital Theme Park Sim City Grand theft auto Prince of Persia Doom Reageren
FerryN Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 (bewerkt) ? Wat heeft dos meegemaakt met driver? Driver 1 en 2 zijn in jaren 90. Ja, maar Playstation ging niet via DOS he, ook niet de pc versie. Ben ik de enigste die het verschil snap van een Dosspel en een spel die via .exe en externe bestanden(extra mappen met bv. models, geluiden evt. mappen) gaat? Sommige Dosgames hebben ook extra bestanden, maar verder zijn ze soms gewoon 1 bestand, soms niet. Ff verschilletje zoeken: Dosgame: Prince of Persia(1990) Doom 1(1993) GTA 1(1997) .Exe game: Driver, you are the wheelman(1997) Grootse verschil, natuur de 3d/2d verschillen,Dosgames zijn meer pixelspellen, en de effecten maar natuurlijk is Driver groter dan de rest. Tevens hebben dosgames geen specificaties wat de pc nodig heeft om af te spelen? En spellen zoals driver weer wel, niet veel maar wel wat. Correct me if i am wrong. Greetz Bewerkt: 16 maart 2008 door FerryN Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 16 maart 2008 Rapport Geplaatst: 16 maart 2008 ? Wat heeft dos meegemaakt met driver? Driver 1 en 2 zijn in jaren 90. Ja, maar Playstation ging niet via DOS he, ook niet de pc versie. Ben ik de enigste die het verschil snap van een Dosspel en een spel die via .exe en externe bestanden(extra mappen met bv. models, geluiden evt. mappen) gaat? Sommige Dosgames hebben ook extra bestanden, maar verder zijn ze soms gewoon 1 bestand, soms niet. Ff verschilletje zoeken: Dosgame: Prince of Persia(1990) Doom 1(1993) GTA 1(1997) .Exe game: Driver, you are the wheelman(1997) Grootse verschil, natuur de 3d/2d verschillen,Dosgames zijn meer pixelspellen, en de effecten maar natuurlijk is Driver groter dan de rest. Tevens hebben dosgames geen specificaties wat de pc nodig heeft om af te spelen? En spellen zoals driver weer wel, niet veel maar wel wat. Correct me if i am wrong. Greetz Ik vind dat plaatje van gta 1 meer lijken op een plaatje uit gta advance. Reageren
VforV Geplaatst: 17 maart 2008 Rapport Geplaatst: 17 maart 2008 Command & Conquer: Tiberian Dawn Command & Conquer: Red Alert Age of Empires Age of Empires: The Rise of Rome Grand Theft Auto Grand Theft Auto 2 Reageren
PowerPats Geplaatst: 17 maart 2008 Rapport Geplaatst: 17 maart 2008 zijn dos games ook die spelletjes die je met een diskette kon spelen ? want anders had ik er een hele boel van. Reageren
Wrieh Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2008 (bewerkt) Niemand met Wolfenstein 3D? En ja dosgames zijn (vaak) spellen op Diskette, @Lantyz Monkey island Goeie graphics voor die tijd :') Ik ga Binneknort weer C64 Kopen heb nog bult spelletjes van liggen xD Bewerkt: 17 maart 2008 door jensbrinkman Reageren
PowerPats Geplaatst: 17 maart 2008 Rapport Geplaatst: 17 maart 2008 Wolfenstein 3d heb ik erg vaak gespeelt was een erg tof spel vooral dat je op het eind een soort van robot hitler moet vermoorden Reageren
Eyepincher032 Geplaatst: 4 april 2008 Rapport Geplaatst: 4 april 2008 Ik had vroeger een resem diskette-spelletjes. Mijn favoriete games waren: Duke Nukem 3D Dave 2 Keen (allemaal) Bubble Bobble Blockout Pipe Mania Thexder (maar was heel moeilijk) Pc-man Grand Prix Circuit Sokoban Trolls Blues Brothers 2 En vooral Golden Axe Dat waren tijden!!! Ik heb een onderwerp gepost over een DOS pinball spelletje dat ik zoek in 'overige games'. Als je me kunt helpen, please respond!!! Reageren
Sebast258 Geplaatst: 4 april 2008 Rapport Geplaatst: 4 april 2008 GTA2, Rollercoaster Tycoon 1, en nog een paar kleuterspelletjes. Prince Of Persia had ik op een oude DOS-pc die al lang ergens op een hoopje ligt te roesten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.