Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik neem aan dat je de handling.ide en vehicles.dat(geloof .dat, weet niet zeker) en carcols.dat bedoeld?

Dat hoeft in princiepe niet. Je wagen zal "gewoon" werken zonder die lijnen te vervangen. Helaas heb je dan wel kans dat je auto bijvoorbeeld veel te grote of te kleine wielen heeft. Dat kan komen omdat je de vehicles.dat lijn niet vervangt(in de .dff van de auto kunnen de wielen veel kleiner zijn dan ze moeten zijn, en door de vehicles.dat lijn te veranderen is dat ingame gewoon goed.

Als je de handling.ide lijn niet vervangt, komt het voor dat je auto maar 180km/h kan terwijl het een Porsche mod is die eigenlijk 300 hoort te kunnen volgens de handling.ide lijn die bij de mod zit.(leuke zin.... :7)

Daarnaast kan het zijn dat je auto in hele rare kleuren rond rijd(gewoon standaard kleuren, maar het komt voor dat de standaard kleuren van de SA auto er niet uit zien op de auto die je hebt gemod, als je bijvoorbeeld een Ferrari met een SA auto vervangt en die SA auto spawnt normaal in het knal groen, zal dat er niet mooi uit zien lijkt me....). Dit gebeurd dus misschien als je de carcol lijn van de auto niet vervangt. Ook zijn er mods waarbij je een bepaalde kleur toevoegt aan de carcols.dat, met een nieuw nummertje(bijvoorbeeld een kleur waarbij het een klein beetje de indruk moet geven dat het metallic is), als je dan de gewone standaard SA kleuren laat zitten, ziet dat er wel eens een beetje lelijk uit.

Als je dit niet bedoeld, kan ik even niet bedenken wat je wel zou moeten bedoelen: Een dff en txd file vervangen heeft weinig weg van het veranderen van een code, als je dat toch bedoeld: Ja, die moet je vervangen, de dff is namelijk het model, en de txd bevat de "plaatjes"(textures) die op het model horen....

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Oké bedankt maar ik snap er nooit iets van (van die codes).

Dus daarom wilde ik weten wat er gebeurt als je het niet veranderd.

Maar volgens jouw verhaal kan ik het beter wel veranderen. :D

Klikoe

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...