Jump to content

PSP pakket besteld

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo leden,

Ik heb net een psp pakket besteld met Vice City stories en Ratchet & Clank: Size matters. Ik wou graag weten als ik de psp in huis heb moet ik dan meteen een bepaalde software voor het apperaat downloaden? (heb is wat gehoord dat je dat regelmatig moet update) Hebben jullie nog tips? Ik wil er namelijk ook graag muziek op moet ik daar speciale mapjes voor aan maken?

Groet Gl :cya:

Geplaatst:

Het hoeft niet steeds maar voor sommige spellen heb je wel een hogerre firmware nodig maar dit is niet moeilijk om te updaten. Het mapje voor muziek staat vaak al op je memorystick, maar als het er niets staat moet je je memorystick formateren en dan krijg je alle mappen die je nodig hebt voor video's muziek enz.

Geplaatst:

Hey, gefeliciteerd met je psp pakket.

Over de update's waar je het over hebt, dat is de firmware (Dat is een systeemsversie waar de psp op draait)

Die kan je regelamtig updaten maar je kan ook bij de standaard blijven.

Over de mapjes met de muziek, daar moet je een memory stick duo voor hebben apart verkrijgbaar of met het value pack, de mapjes moet je zelff maken ik schrijf hieronder wat je moet doen.

Je verbind je psp met de computer, dan ga je naar mijn computer bij het menu start en dan naar verwisselbare schijf.

Daar moet je dan al deze mapjes maken.

Voor Video's: VIDEO

Voor Muziek: MUSIC

Voor Foto's: PICTURE.

voor savegames en zo is al een map aangemaakt maar dan moet je hem eerst in je psp stoppen.

Maar voor de content Muziek enz. moet je het zelf maken.

Veel plezier met je Psp en natuurlijk GTA Vice City Stories.

Greetzzz Don Stracci :sigaar:

Geplaatst:

Bedankt voor je uitleg :) Ik krijg de psp binnen 1-2 werkdagen thuis bezorgd. Maar kun je die software ''firmware'' altijd update? Zonder dat je save games eraan gaan? Is daar ook een speciale site voor of zoekt je psp die software zelf op?

Geplaatst:

Als je een draadloze internetverbinding hebt kan je daarmee je firmware updaten en dit gaat allemaal automatisch. Je savegames hou je gewoon want die staan op de memorystick. Voor meer info over firmware enzo kan je beter even op de site van sony zelf kijken. Link

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb vandaag het psp-pakket binnen gekregen + 2 de spelletjes. Ik heb nog een oude usb aansluit kabel maar ik kom er net achter dat die psp slim lite een kleine usb poort heeft waar ik nu dus niet mijn usb kabel op kan aansluiten... Wat moet ik nu doen?

(ik heb wel bij mijn 2gb een Memory stick Duo Adaptor waarmee ik hem apart op de pc kan aansluiten)

Edit: die 2gb kaartje heb ik altijd voor mijn oude telefoon gebruikt, deze mapjes staan er in: DCIM, MP3, MSSEMC, MUSIC. Welke moet ik eventuweel verwijderen of er nog bij aanmaken voordat ik begin met spelen?

Bewerkt: door Global
Geplaatst:

Bedankt voor je hulp, ik heb de mapjes aangemaakt en het werkt ;) Nu het volgende ik heb me gergistreerd op playstation site voor psp, nu heb je ook een playstation store om trailers, games enz. te downloaden voor op je psp en ergends (wat ik nog niet gevonden heb, maar gelezen in boekje) moet je ook je frimware update's kunnen vinden. Maar aangezien ik geen usb heb en alleen een 2 gig kaatje met adaptor (voor op de pc aan te sluiten) is mijn vraag: kan ik ook via die 2 gig kaartje met adaptor mijn firmware kunnen update en trailers ect erop zetten?

Geplaatst:

Tuurlijk, alleen moet je wel een mapje van UPDATE te maken en daar de update te doen, daarna moet je naar games in het hoofdmenu en dan naar je memorystick duo en daar op klikken en daar staat je update.

Daar moet je op klikken en dan wordt die atomatisch geinstaleerd.

Note: JE KAN NIET MEER NAAR EEN VORIGE FIRMWARE!!!!!!!!!!

Geplaatst:

Als ik dat mapje update maak verlies ik dan niet mijn save games?

Note: JE KAN NIET MEER NAAR EEN VORIGE FIRMWARE!!!!!!!!!!

Wat houd dat in als je dat niet kan? Kan dat een probleem opleveren met games spelen?

Geplaatst:

zet je save games eerst op u pc in een mapje en dan je

memorystick formateren.

dan kun je je saves weer op je psp zetten ^_^

Geplaatst:

Over die firmware hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Koop je een nieuw spel waarbij het nodig is de firmware te updaten, staat de firmware versie wel op de UMD. Het is niet zo dat er elke week een nieuwe versie van de firmware uitkomt, en als er al een nieuwere versie is brengt dat echt niet zoveel nieuwigheden..

En over dat USB-kabel probleem: Voor ongeveer 5 euro koop je een USB-kabel die geschikt is voor de PSP. Ik raad je wel aan zo'n kabel te halen, want het brengt een hoop gemak. Je hoeft niet elke keer de memorystick uit je PSP te halen, bovendien kan je ervoor kiezen de PSP op te laden via de USB-kabel..

Geplaatst:

Bedankt. Alleen is het me nog niet helemaal duidelijk als ik dan bijv zo'n nieuw spel koop waarbij het nodig is de firmware te update en ik doe dat moet ik dan persé al me save-games op de pc zetten zodat ik die niet verlies?

Geplaatst:

doe het simpel..

downlaod de nieuwste update

En formeteer je psp dan meteen dan maakt hij automatische alle mappen aan:D!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...