Jump to content

Wat denk je aan de jaren van de films?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Jaren 20: bekend voor stomme films vol komedie.

Jaren 30: typisch voor komedie want het was depressie periode.

Jaren 40: bekend voor thrillerfilms en dectectivefilms

Jaren 50: typisch sciene fiction vol monsters en mensen paniek vb(ufo, reusachtige spin,blob,...)

Jaren 60: oorlogsfilms

Jaren 70: rampenfilms

Jaren 80: horrorfilms meestal over tieners in huis en iemand vermoorden.

Jaren 90: ?

Jaren 2000: De films met veel special effects.

Bewerkt: door studio dewolf
Geplaatst:

Jaren 30: typisch voor komedie want het was depressie periode.

Jaren 40: bekend voor thrillerfilms en dectectivefilms

Jaren 50: typisch sciene fiction vol monsters en mensen paniek vb(ufo, reusachtige spin,blob,...)

Jaren 60: oorlogsfilms

Jaren 70: rampenfilms

Jaren 80: horrorfilms meestal over tieners in huis en iemand vermoorden.

Jaren 90: ?

Jaren 2000: De films met veel special effects.

da,s eigenlijk best wel waar en vergeet de Jaren 20 niet.
Geplaatst:

ik vind wel dat er VEEL TE VEEL crime scene programmas komen nu, maar ik weet niet of het onder films valt

Geplaatst:

Ik denk dat de jaren 80 en vooral 90 DE deciannia waren voor actiehelden! Schwazenegger, Stallone, Bruce Willis, Jean Claud van Damme, Steven Seagal, etc. :tu:

Geplaatst:

jaren 80 en begin 90 vindt ik vooral typerend voor the bad-cop films.

jeweetwel films als lethal weapen en dirty harry

gewoon over 2 partners die niet met elkaar kunnen opschieten.

of zo een agent die ontslagen wordt en dan zelf het heft in handen neemt om de bad-guys te verslaan.

Geplaatst:

Ik vind wel opvallend dat in deze laatste tijd veel rampenfilms maken (The day after tomorrow, flood, cloverfield, 10.5, category 6 en 7,...)

Geplaatst:

Hmm, moeilijk eigenlijk. Zelf vind ik dat we momenteel allemaal goede films hebben. Want vroeger waren er vaak periodes van baggere films. Wat ik wel leuk zou vinden is meer films waar een kern van waarheid inzit. Denk zo aan 11 september waarover een film gemaakt werd. Er zat wel een stuk in wat langdradig was en er was vrij weinig over het ongeluk zelf te zien, maar toch was het een prachtige en aangrijpende film omdat die echt gebeurd was.

Ik vind dat ze zo'n films ook wat meer in de toekomst mogen gaan maken met waargebeurde feiten. Dan niet speciaal van rampen of aanslagen alleen, want dan ga je die juist uitlokken, maar ook van drama's, liefde etc.

Films met een bron van waarheid vind ik echt steeds bangelijk en dat trekt me veel meer aan dan van die films die in werkelijkheid amper kunnen of gewoon verzonnen zijn. Dan weet je van: "Het is maar film"

Maar dat kun je veeel moeilijker zeggen als het om films gaat met kern van waargebeurde verhalen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...