Jump to content

Wireless internet adapter start niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Eindelijk heb ik na lang twijfelen, kiezen en wachten m'n nieuwe computer binnen en geïnstalleerd en draaiend gekregen. En hij loopt als een trein, super gewoon. Alleen is er één enkel klein probleempje met m'n netwerk kaart. Deze start namenlijk niet op (code 10), terwijl ik de goede drivers gewoon heb ïnstalleerd. Nouja.. uiteindelijk dan, want eerst wilde hij ze niet herkennen.

Hij doet het iniedergeval dus niet en daar wordt ik gewoon gek van. Daarom zou ik dus erg graag iets van hulp willen krijgen van iemand die hier wat meer vanaf weet.

De kaart is een WL-138g PCI Adapter (IEEE802.11g), en ik probeer 'm werkend te krijgen op Windows Vista (Premium) 64 bit (Beste besturings systeem als je't aan mij vraagt :duh: )

Ik heb alle drivers die bestaan al geprobeerd dus ik denk niet dat daar het probleem ligt

Bvd,

Nickonly

Geplaatst:

hey,

Je zegt dat je drivers geinstalleerd zijn, maar de netwerkkaart nog niet werkt? Dan zullen waarschijnlijk je drivers op een verkeerde netwerklocatie zijn terechtgekomen. Wat je moet doen:

1) Ga naar configuratiescherm (en klik op "klassieke weergave indien je nog op categoriemodus bent)

2)Klik op systeem, ga dan naar subcategorie "Hardware".

3)Klik daar op "apparaatbeheer"

4a) Als hier je netwerkkaart bijstaat (zonder foutmelding (Geel vraagteken of uitroepteken voor de naam), dan moet je je drivers handmatig installeren

4b) Indien je netwerkkaart hier niet tussen staat, scroll dan naar beneden, naar "overige apparaten".

5) Als hier een apparaat staat met de naam WL-138 of wat dan ook, of PCI device of als laatste "Onbekend apparaat", klik dan rechts op stuurprogramma bijwerken.

6) Kies er voor om zelf te zoeken achter de nodige drivers

7)kies de map waarin je drivers voor de W-Lan kaart staan.

8) Nu zou hij zijn kaart moeten vinden.

Netwerkkaarten zijn leuk, tenminste als ze werken, telkens als je windows of een ander besturingssysteem installeert zal er wel een netwerkkaart zijn die van zijn oren maakt. Moest het nu niet lukken, post dan het volgende

Het merk van je WLAN kaart (bv. Level One)

de Specs van je kaart (hoeveel mbps?)

Datum van aankoop

Ik hoop dat je hiermee wat bent.

Greetz :cya:

Geplaatst:

Hij staat bij apperaatbeheer bij netwerkadapters, maar helaas wel met een uitroepteken. Het installeren ging namenlijk alsvolgd:

Alseerst stak ik de kaart er dus gewoon in en startte ik de computer op. Windows detecteerde de kaart en wilde 'm installeren. Omdat 'ie zelf geen goede drivers kon vinden klikte ik op zelf zoekken ed., en slecteerde ik de (goede) drivers. Hij zei wel dat het niet zeker was of dit apperaat zou werken met deze drivers, maar dat heb ik genegeerd. Toen 'ie zogenaamd klaar was met installeren, maar dat het aperaat niet opstartte (code 10 Y'know).

Dusja hij wil gewoon niet opstarten, en wat je me adviseerde werkt ook dus niet.

Het merk van de kaart is overigens Asus, wilde ik eigenlijk nog in m'n post zetten, vergeten.

Hoeveel mbps zou ik zo niet weten. Dat stond er altijd bij toen 'ie het wel deed rechtsonder in beeld...

We hadden 't dacht ik iets van 2 à 3 jaar geleden gekocht.

Hopenlijk kan je (of iemand anders natuurlijk) me hier iets verder mee opweg helpen, want deze copmuter waar ik nu op zit is gewoon vreselijk...

Overigens bedankt voor het reageren.

Geplaatst:

hey,

Nu wat ik nog zeker moet weten: Welk Model is je kaart? bv. WLANMON-103 etc..

Daarmee kan ik ook zoeken achter drivers.

Nu weet ik niet of je het volgende al geprobeerd heb.

1) Ga naar apparaatbeheer

2) Klik op apparaat waarop je de driver wil installeren.

3) Klik op "update drivers"(of drivers bijwerken, installeren)

4) Klik dan op kies zelf waarvan je de updates wilt downloaden (geavanceerd)

5) Dan vraagt hij waar te zoeken. Indien de drivers of een USB of Floppy of ander extern aparaat staat, vink dan het bovenste vakje ook aan..

6) als alles goed gaan zal hij zeggen: "apparaatstuurprogramma gevonden" en het installeren.

Good luck :cya:

Geplaatst:

Volgensmij is dat precies het zelfde wat je in je eerste post zei. Model kaart kan je ookal uit mijn posts opmaken, maar zal het voor de duidelijkheid nog wel even zeggen:

ASUS WL-138g PCI Wireless LAN Adapter (IEEE802.11g)

Maar ik denk toch dat het toch niet gaat lukken, want voor drivers heb ik zelf ook al het hele internet doorgespit...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je hoeft hier nu niet meer te reageren. Ik heb namenlijk een oplossing gevonden.

Ik heb namenlijk een vast netwerk kunnen krijgen zonder kabels. Hoe? Door een stopcontact adapter. Je koopt twee van die dingen, één stop je in het stopcontact dicht bij je router, en verbind je met een internetkabeltje, en de andere zet je dicht bij je computer, en verbind je ook met een internetkabeltje. Resultaat: Een perfect "vast" netwerk zonder de moeilijkheid van kabels door je huis wat perfect werkt. Het enige nadeel: Het kost nogal veel. Maar daar is wel overheen te komen.

Toch nog bedankt voor het reageren in dit topic Gtagangster.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...